Teljes szám

Cikkek

object(Publication)#723 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(533) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 13:56:11" ["primaryContactId"]=> int(766) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(659) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(7) "13–22" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.1" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(696) "

The devastation of World War II and its consequences, i.e. the land that was left fallow, the destruction of industrial factories, the breakdown of production, the mandatory supply of the occupying Soviet army, the reparation obligations and the highest inflation rate known to date, all together put an enormous burden on Hungary, that eventually crashed its economy. This situation required rapid and radical measures that were also used by the Hungarian Communist Party to change the economic and social fabric of the country. The police and other armed forces, including the Financial Guard, played a role in securing the new economic order. The article intends to present their works.

" ["hu_HU"]=> string(780) "

A második világháborút követő időszakban a háborús pusztítás, az ennek következtében parlagon maradó szántóföldek, az ipari üzemek pusztulása, a termelés leállása, a megszálló szovjet hadsereg ellátása, a jóvátételi kötelezettségek, valamint a világ eddig ismert legnagyobb mértékű inflációja mind-mind óriási terhet jelentett az ország számára, romba döntve annak gazdaságát. A helyzet megoldásához gyors és radikális intézkedésekre volt szükség, amelyeket a kommunista párt a gazdasági és társadalmi szerkezet megváltoztatására is felhasznált. Az új gazdasági rend biztosításában pedig a rendőrség és más szervek, így a pénzügyőrség is részt vett. A tanulmány ezt a munkát kívánja bemutatni.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "The" ["hu_HU"]=> string(1) "A" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(75) "Role of Customs and Finance Guards in Detecting Economic Crime, 1945–1956" ["hu_HU"]=> string(92) "pénzügyőrség szerepe a gazdasági bűncselekmények felderítésében 1945–56 között" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#759 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(766) ["email"]=> string(32) "Czene-Polgar.Viktoria@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(533) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-8448-015X" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(38) "NKE RTK Vám-és Pénzügyőr Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(557) "
  1. Czene-Polgár Viktória

kiemelt szakoktató

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Központi Irányítás

Humánigazgatási Főosztály

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar VP Tanszék

 

1083 Budapest, Üllői út. 82. Oktatási épület

Tel.: (06 1) 432-9078

 

www.nav.gov.hu

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(13) "Czene-Polgár" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(9) "Viktória" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(28) "kommunista gazdaságpolitika" [1]=> string(28) "gazdasági bűncselekmények" [2]=> string(16) "pénzügyőrség" [3]=> string(11) "feketézés" [4]=> string(11) "csempészet" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(25) "communist economic policy" [1]=> string(14) "economic crime" [2]=> string(15) "financial guard" [3]=> string(12) "profiteering" [4]=> string(9) "smuggling" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#772 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9518) ["id"]=> int(2638) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(533) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#116 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(486) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 13:57:05" ["primaryContactId"]=> int(695) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(2) ["submissionId"]=> int(607) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(7) "23–44" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.2" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(483) "

There was a questionnaire survey among the employees of the NTCA. The goal with this survey was that we receive a snapshot of the state of information security awareness of the colleagues. Within this research we tried to examine the employees’ opinion about the information authenticity and reliability depending on the source of information. This study summarises the results of this survey in order to provide feedback to a complex information security awareness program.

" ["hu_HU"]=> string(944) "

Az informatika mindennapjaink meghatározó részévé vált, az információt közvetítő eszközök mindannyiunk életét átszövik. Minden felhasználó egyéni felelőssége, hogy az információt tudatosan kezelje. Az információ tudatos felhasználása a kezelt információk okán különösen nagy jelentőséggel bír a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai esetén. A NAV munkatársai körében kérdőíves kutatás segítségével lezajlott egy attitűdvizsgálat, amelyben szerepet kapott a munkatársak különböző informatikai eszközökön elérhető, illetve a különböző eszközökön keresztül kapott információk hitelességének és megbízhatóságának a megítélése. Jelen tanulmány ennek a felmérésnek az eredményeit összegzi annak érdekében, hogy a feltárt kép alapul szolgáljon egy komplex információbiztonság-tudatosságot fejlesztő program kidolgozásában és bevezetésében.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(122) "Attitude Investigation in the National Tax and Customs Administration about the Credibility and Reliability of Information" ["hu_HU"]=> string(120) "elérhető és a kapott információk megbízhatóságának és hitelességének megítélése a NAV munkatársai által" } ["prefix"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(2) "Az" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#745 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(695) ["email"]=> string(22) "duchon.jeno@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(486) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6931-2828" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(47) "NTCA Training Healthcare and Cultural Institute" ["hu_HU"]=> string(56) "NAV Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézete" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(748) "

Duchon Jenő

osztályvezető

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézet

Fejlesztési és Módszertani Főosztály

Működtetési Képzési és Oktatástechnológiai Fejlesztési Osztály

 

1139 Budapest, Teve u. 8-10. főépület

Tel.: (06 1) 412-7698

Mobil: (06 30) 376-9813

 

www.nav.gov.hu

 

 

Keressen minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/NAVprofil

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Duchon" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Jenő" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(23) "információhitelesség" [1]=> string(28) "információmegbízhatóság" [2]=> string(34) "információbiztonság-tudatosság" [3]=> string(18) "attitűdvizsgálat" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(24) "information authenticity" [1]=> string(23) "information reliability" [2]=> string(30) "information security awareness" [3]=> string(17) "attitude research" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#788 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9519) ["id"]=> int(2639) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(486) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#180 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(527) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 13:57:44" ["primaryContactId"]=> int(752) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(3) ["submissionId"]=> int(652) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(7) "45–66" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.3" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(877) "

Several thousand species have become endangered for the last few decades owing to legal and illegal trading; nonetheless the authorities and the public opinion do not pay proper attention to this issue. In this paper the authors examined the specifics of legal and illegal trading, the legal background and the theoretical background of customs control and the practical experiences. They give an overview of the international and national laws, the international literature and the international trends. They analysed in their research the seizure dates of the Hungarian National Tax and Customs Administration, and interviewed two customs officers in order to know specifics of the illegal trading. According to their research, our country does not play a central role in illegal trading, nevertheless the value of the illegal market reaches several million Forints...

" ["hu_HU"]=> string(1206) "

A veszélyeztetett állat- és növényfajok legális és illegális kereskedelmének következtében a világon évente több ezer újabb faj fennmaradása kerül veszélybe, ennek ellenére sem nemzetközi, sem hazai szinten e tevékenységek nem kapnak kellő figyelmet sem a hatóságok, sem a közvélemény részéről. Jelen cikkben a szerzők a legális és illegális kereskedelem jellemzőit, jogi hátterét, illetve a vámhatósági ellenőrzések elméleti hátterét, gyakorlati tapasztalatait vizsgálták meg. A téma elméleti bemutatása érdekében áttekintést nyújtanak a vonatkozó nemzetközi és hazai jogszabályokról, illetve a nemzetközi szakirodalom segítségével bemutatják annak nemzetközi tendenciáit. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítása által kezelt lefoglalási adatok elemzése, illetve szakértői interjúk segítségével vizsgálták meg az illegális kereskedelem jellemzőit. Megállapították, hogy bár hazánk nem tölt be központi szerepet a veszélyeztett fajok legális és illegális kereskedelmében, azonban mind a legális, mind az illegális kereskedelem értéke éves szinten több száz millió forintot ér el...

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "The" ["hu_HU"]=> string(1) "A" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(55) "Customs Control of the Trade of Endangered Wild Species" ["hu_HU"]=> string(81) "veszélyeztetett vadon élő fajok szállításának vámhatósági ellenőrzése" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#792 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(752) ["email"]=> string(28) "harnberger.gyorgy@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(527) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-7700-9458" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(39) "National Tax and Customs Administration" ["hu_HU"]=> string(29) "Nemzeti Adó- és Vámhivatal" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(444) "

Harnberger György Gábor

pénzügyőr őrnagy, vám- és pénzügyőri szakértő referens

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Központi Irányítás

Vám Főosztály

Különleges Eljárások Osztálya

 

1095 Budapest, Mester u. 7. főépület

Tel.: (06 1) 456-9526 / 2726

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(10) "Harnberger" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(14) "Gábor György" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#117 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(754) ["email"]=> string(22) "drzsigmondcs@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(527) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6765-7670" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(56) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(8) "Zsigmond" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Csaba" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(7) { [0]=> string(4) "vám" [1]=> string(5) "CITES" [2]=> string(10) "illegális" [3]=> string(9) "engedély" [4]=> string(8) "legális" [5]=> string(22) "veszélyeztetett fajok" [6]=> string(29) "környezeti bűncselekmények" } ["en_US"]=> array(8) { [0]=> string(15) "customs control" [1]=> string(5) "legal" [2]=> string(7) "illegal" [3]=> string(6) "permit" [4]=> string(5) "CITES" [5]=> string(18) "endangered species" [6]=> string(20) "wildlife trafficking" [7]=> string(17) "environment crime" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#767 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9520) ["id"]=> int(2640) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(527) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#181 (6) { ["_data"]=> array(28) { ["id"]=> int(532) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 13:58:41" ["primaryContactId"]=> int(765) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(4) ["submissionId"]=> int(658) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(7) "67–75" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.4" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(584) "

The law enforcement agencies must use selection criteria to assess the suitability and relative merit of all applicants for the position. Regulations outline the mandatory standards to be applied when recruiting and selecting staff for employment. These organisations must also conduct a health assessment of the recommended applicant before an offer of employment. In this historical article, the author attempts to present the most important steps in the history of the Customs Officers Eligibility Test from the beginning to the first set of medical and mental requirements.

" ["hu_HU"]=> string(639) "

A rendvédelmi szerveknek kiválasztási kritériumokat kell használniuk a felvételre jelentkezők alkalmasságának megítélése érdekében. A toborzásra és kiválasztásra vonatkozó kötelező előírásokat általában jogszabályokban határozzák meg. Ezeknél a szervezeteknél a felvételt megelőzően kötelező a jelentkezők egészségi alkalmasságának megítélése. Ebben a történelmi kéziratban a szerző megkísérli bemutatni a pénzügyőrök alkalmassági vizsgálati rendszerének legfontosabb kérdéseit a kezdetektől az első testi és szellemi alkalmassági követelményrendszer kidolgozásáig.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "The" ["hu_HU"]=> string(1) "A" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(74) "– From the Beginning to the First Set of Medical and Mental Requirements" ["hu_HU"]=> string(98) "– a kezdetektől az első testi és szellemi alkalmassági követelményrendszer kidolgozásáig" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(65) "History of the Development of Customs Officers Eligibility Test I" ["hu_HU"]=> string(80) "pénzügyőrök alkalmassági vizsgálati rendszerének fejlődéstörténete I." } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#770 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(765) ["email"]=> string(25) "hirdi.henriett@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(532) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-2159-1025" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(121) "National Tax and Customs Administration Institue of Training, Health and Culture Department for Healthcare and Psychology" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(796) "

püőr. alezredes, osztályvezető

 lieutenant-colonel, head of unit

Dr. Hirdi Henriett Éva PhD pénzügyőr alezredes

osztályvezető

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Képzési, Egészségügyi- és Kulturális Intézete

Egészségügyi és Pszichológiai Főosztály

Egészségügyi Osztály

1081 Budapest, Fiumei út 6.

Tel: 06-1/334-2120/103 mellék; Fax: 06-1/313-6429

Mobil: +30-250-4709

www.nav.gov.hu

 

National Tax and Customs Administration

Institue of Training, Health and Culture

Department for Healthcare and Psychology

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Hirdi" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(13) "Henriett Éva" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(12) "pénzügyőr" [1]=> string(24) "alkalmassági vizsgálat" [2]=> string(16) "felülvizsgálat" [3]=> string(12) "történelem" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(15) "customs officer" [1]=> string(27) "employment eligibility test" [2]=> string(16) "health screening" [3]=> string(7) "history" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#798 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9521) ["id"]=> int(2641) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(532) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#111 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(514) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 13:59:20" ["primaryContactId"]=> int(735) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(5) ["submissionId"]=> int(638) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(7) "77–91" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.5" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(775) "

Problems concerning the judicial labelling of active behaviours of budget fraud and the reception of stolen/excise goods are seemingly marginal. Namely, regarding the practice of the Hungarian criminal law, one might consider this question less meaningful and the solid basis of differences rather clear in terms of using proper decisions. This study intends to highlight the importance of the practical judicial labelling concerning the correct assessment of the criminal behaviour, the appropriate loss caused by the criminal activity, the object affected by the unlawful action; moreover, this study tries to cover the questions of possible jurisdictions, as well. The seemingly marginal importance of these questions might cause numerous anomalies in terms of law.

" ["hu_HU"]=> string(869) "

A költségvetési csalás avagy orgazdaság alapjául szolgáló cselekmények büntetőjogi minősítésével kapcsolatos problémafelvetés első olvasatban marginálisnak tűnik, hiszen azon túlmenően, hogy a hazai büntetőjogi gyakorlat meglehetősen szűk szeletét érinti, látszólag az elhatárolás alapjául szolgáló alapkérdések is kellően tisztázottak a helyes minősítéshez. Ennek ellenére jelen tanulmány megkísérel rámutatni arra, hogy a minősítés gyakorlati jelentősége egyaránt megmutatkozik az elkövetési magatartás helyes értékelésében, az elkövetési érték és a bűncselekmény tárgyának megállapításában, valamint az illetékesség vonatkozásában is, tehát a látszólag elhanyagolható jelentőséggel bíró kérdés a valóságban számtalan anomáliát vethet fel a jogalkalmazást érintően.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(121) "“Fraudster – Receiver” i.e. the Differences between Crimes as Budget Fraud and the Reception of Stolen/Excise Goods" ["hu_HU"]=> string(131) "„Adócsaló orgazda” (?) avagy a költségvetési csalás és az orgazdaság elhatárolási kérdéseielhatárolási kérdései" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#791 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(735) ["email"]=> string(26) "lengyel.tibor_1@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(514) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-1792-3971" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(53) "Northern Great Plain Criminal Directorate of the NTCA" ["hu_HU"]=> string(44) "NAV Észak-alföldi Bűnügyi Igazgatósága" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(68) "
  • ezredes, igazgató
  • colonel, director
" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Lengyel" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Tibor" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(12) "budget fraud" [1]=> string(32) "receiving of stolen/excise goods" [2]=> string(12) "excise goods" [3]=> string(49) "legal/judicial labelling of the criminal activity" [4]=> string(40) "point out the differences between crimes" } ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(24) "költségvetési csalás" [1]=> string(11) "orgazdaság" [2]=> string(18) "jövedéki termék" [3]=> string(26) "büntetőjogi minősítés" [4]=> string(13) "elhatárolás" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#773 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9522) ["id"]=> int(2643) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(514) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#769 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(578) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 12:55:59" ["primaryContactId"]=> int(826) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(6) ["submissionId"]=> int(714) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(8) "93–105" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.6" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(938) "

In the course of money laundering, perpetrators try to make the money laundered appear as legal. Still, their aim is not to make a profit but to hide the illegal origin of funds through a series of legal actions. The perpetrators are ready to give up a significant proportion of the benefits if necessary, as the remaining sum from money laundering is still considerable. Offshore companies, financial entities and investor groups participate in the chain of cross-border financial transactions usually. Due to the fact  that financial regulations become increasingly strict, criminals have turned to new offence modes (such as alternative financial services, anonymous underground banking, relief organisations, foundations, cryptocurrencies). Ultimately, chaotic organisational structures and suspicious financial transactions point in one direction: they risk fair market and financial stability of the rule of law democracies.

" ["hu_HU"]=> string(1276) "

A pénzmosás folyamata során az elkövetők a törvénytelen úton megszerzett pénzt törvényes forrásból származó profitként igyekeznek feltüntetni, céljuk ennek ellenére nem a nyereség realizálása, hanem legális részcselekmények sorozatán keresztül a pénz illegális eredetének elrejtése, majd a pénzügyi rendszerbe történő bevezetése. Az elkövetők ennek során a megszerezhető nyereség akár jelentősebb hányadáról is hajlandóak lemondani, mert a pénzmosás eredményeként fennmaradó összeg még így is tetemes. A határokon átívelő pénzügyi tranzakciók végrehajtásában, kivitelezésében sok esetben offshore cégek, egyéb pénzügyi vállalkozások, befektetői csoportok vesznek részt. Az egyre szigorodó pénzügyi szabályozás ellenpontjaként a bűnelkövetők új típusú elkövetési módszerek irányába fordultak (alternatív pénzügyi szolgáltatások, anonim föld alatti bankrendszer, segélyszervezetek, alapítványok igénybevétele, kriptovaluták használata etc.). A kaotikus, áttekinthetetlen szervezeti struktúrák, gyanús pénzmozgások végső soron mind egy irányba mutatnak: a tisztességes piac működését, a demokratikus jogállam pénzügyi stabilitását teszik kockára.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(2) "An" ["hu_HU"]=> string(1) "A" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(64) "An Outline of the Frameworks of Anti-Money Laundering in Hungary" ["hu_HU"]=> string(59) "pénzmosás magyarországi jogi szabályozásának vázlata" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#805 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(826) ["email"]=> string(33) "nagy.henriett_erzsebet@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(578) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-1793-9631" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(30) "NAV Bűnügyi Főigazgatóság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(4) "Nagy" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(8) "Henriett" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(11) "pénzmosás" [1]=> string(42) "pénzmosás elleni küzdelem jogi háttere" [2]=> string(14) "EU-irányelvek" [3]=> string(32) "a szervezett bűnözés profitja" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(16) "money laundering" [1]=> string(53) "legal framework of the fight against money laundering" [2]=> string(13) "EU directives" [3]=> string(15) "organised crime" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#800 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9523) ["id"]=> int(2644) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(578) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#796 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(489) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 12:58:07" ["primaryContactId"]=> int(698) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(7) ["submissionId"]=> int(610) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "107–119" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.7" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(757) "

The National Tax and Customs Administration, as a state tax and customs authority, is a special “Janus-faced” organisation; in the performance of duties, the competences of government officials intermingle with those based on the special status of finance guards. A typical area for this is the on-the-spot verification of compliance with obligations related to Electronic Public Road Transport Control System. These studies have been introduced into the jargon and in the common language under the name EPRTCS inspection. In this study, I point out that on-the-spot checks on roads are in fact a law enforcement measure that is a necessary preventive action for the compliance audit of taxpayers’ reporting obligations under the EPRTCS system.

" ["hu_HU"]=> string(892) "

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal mint állami adó- és vámhatóság egy sajátos „Janus-arcú” szervezet, amelynek feladatellátásában keverednek a kormánytisztviselők hatáskörei a pénzügyőrök speciális jogállásából eredő hatásköreivel. Ennek egy tipikus megjelenési területe az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez kapcsolódó kötelezettségek teljesítésének helyszíni vizsgálata. Ezek a vizsgálatok EKÁER-ellenőrzés néven kerültek be a szakzsargonba és ezzel összefüggésben a köznyelvbe is. Jelen tanulmányban arra mutatok rá, hogy a közúton végzett helyszíni ellenőrzés valójában egy rendészeti intézkedés, amely szükségszerű megelőző intézkedése az EKÁER-hez kapcsolódó adózói bejelentési kötelezettségek teljesítésére irányuló jogkövetési vizsgálatnak.

 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(48) "The Law Enforcement Nature of EPRTCS Inspections" ["hu_HU"]=> string(41) "EKÁER-ellenőrzések rendészeti jellege" } ["prefix"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(2) "Az" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#797 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(698) ["email"]=> string(23) "pajor.andrea@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(489) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-4754-3654" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(64) "National University of Public Service Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(59) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar -" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(9) "Dr. Pajor" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Andrea" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(26) "pénzügyőri intézkedés" [1]=> string(24) "jogkövetési vizsgálat" [2]=> string(10) "hatáskör" [3]=> string(64) "Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER)" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(35) "actions taken by the finance guards" [1]=> string(16) "compliance audit" [2]=> string(10) "competence" [3]=> string(55) "Electronic Public Road Transport Control System (EKAER)" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#804 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9524) ["id"]=> int(2645) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(489) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#794 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(534) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:01:01" ["primaryContactId"]=> int(767) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(8) ["submissionId"]=> int(660) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "121–134" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.8" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(531) "

Excise tax has a convoluted history. The current regulation roots in the excise duties of the 19th century and other consumption taxes concerning trade lottery, salt and spirits among other state monopolies. After the spread of tobacco in Europe, excise duties on tobacco appear. The present study is based on the thesis that today’s excise sanction  system is based on 19th-century excise law institutions and related regulations. Consequently, there is a strong similarity between today’s and former excise sanctions.

" ["hu_HU"]=> string(676) "

A jövedéki adóztatás szövevényes múltra tekint vissza. A mai szabályozás gyökerei a 19. századi jövedékek, illetve más, fogyasztási típusú adók formájában mutatkoztak meg: a különböző állami monopóliumok között megtaláljuk a lottó-, illetve sóárusítás, valamint az italmérés jogát, a dohány európai elterjedését követően pedig a dohányjövedéket is. Jelen tanulmány tézise, hogy a mai jövedéki szankciórendszer a 19. századi jövedéki jogintézményeken és az ahhoz kapcsolódó szabályozáson alapul. Mindebből következően a mai és egykori jövedéki szankciók között nagymértékű hasonlóság mutatkozik.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(53) "Excise Sanction System at the Time of Dualism and Now" ["hu_HU"]=> string(67) "Jövedéki szankciórendszer a dualizmus korában és a jelenkorban" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#790 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(767) ["email"]=> string(18) "potozoli@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(534) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6959-6170" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(38) "NKE RTK Vám-és Pénzügyőr Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(476) "

Dr. Potoczki Zoltán Sándor

pénzügyőr alezredes, kiemelt szakoktató

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Központi Irányítás

Humánigazgatási Főosztály

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar VP Tanszék

 

1083 Budapest, Üllői út. 82. Oktatási épület

Tel.: (06 1) 432-9078

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(8) "Potoczki" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Zoltán" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(15) "jövedéki adó" [1]=> string(17) "szankciórendszer" [2]=> string(13) "szabályozás" [3]=> string(10) "bírságok" [4]=> string(14) "intézkedések" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(11) "excise duty" [1]=> string(15) "sanction system" [2]=> string(10) "regulation" [3]=> string(5) "fines" [4]=> string(8) "measures" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#807 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9525) ["id"]=> int(2646) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(534) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#795 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(524) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:02:07" ["primaryContactId"]=> int(747) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(9) ["submissionId"]=> int(649) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "135–147" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2020.1.9" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(721) "

The author of the study outlines the history of the establishment of the National Tax and Customs Administration and then analyses the organisational culture of the office based on an outline of the hierarchy of the National Tax and Customs Administration. In addition, it attempts to provide insight into the specifics of the integration of the two legal predecessors, and finally addresses some of the communication issues of the organisation. The author aims, on the one hand, to give insight into the functioning of a very specific organisation that performs “law enforcement tasks” and, on the other hand, to briefly document the history of the merger of “civilian” and armed law enforcement agencies.

" ["hu_HU"]=> string(757) "

A tanulmány szerzője vázlatosan bemutatja az állami adó- és vámhatóság megalakulásának történetét, majd a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hierarchiájának felvázolásából kiindulva elemzi a hivatal szervezeti kultúráját. Emellett igyekszik képet adni a két jogelődszervezet integrációjából adódó sajátosságokról is, végül kitér a szervezet kommunikációjának néhány kérdésére is. A szerző célul tűzte ki egyrészt azt, hogy betekintést adjon egy nagyon sajátos, „rendvédelmi feladatokat ellátó” szervezet működésébe, másrészt pedig – ezzel szoros összefüggésben – röviden dokumentálni kívánja a „civil” és fegyveres rendvédelmi szerv összeolvadásának történetét.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(55) "Organisational Culture of the Tax and Customs Authority" ["hu_HU"]=> string(49) "Az adó- és vámhatóság szervezeti kultúrája" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#817 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(747) ["email"]=> string(22) "suba.laszlo@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(524) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6251-4654" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(62) "National University Public Service, Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(87) "Nemzeti Közszoláglati Egyetem Rendészettudományi Kar Vám-és Pénzügyőr Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(699) "

Dr. Suba László

pénzügyőr alezredes, kiemelt szakoktató

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Központi Irányítás

Humánigazgatási Főosztály

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar VP Tanszék

 

1083 Budapest, Üllői út. 82. Oktatási épület

Tel.: (06 1) 432-9078

 

www.nav.gov.hu

 

Keressen minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/NAVprofil

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(4) "Suba" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(13) "adóhatóság" [1]=> string(14) "kommunikáció" [2]=> string(29) "Nemzeti Adó- és Vámhivatal" [3]=> string(19) "szervezeti kultúra" [4]=> string(13) "vámhatóság" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(13) "communication" [1]=> string(7) "customs" [2]=> string(39) "National Tax and Customs Administration" [3]=> string(22) "organisational culture" [4]=> string(18) "tax administration" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#811 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9527) ["id"]=> int(2647) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(524) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF

NAV Café – A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának utánpótlása, felkészítésük gyakorlati kérdései

Dr. Szabó Andrea, Erdős Ákos, Magasvári Adrienn, Molnár Katalin, Pócsi Anikó, Vas Adrienn
doi: 10.32577/mr.2020.1.10
149–177.
object(Publication)#803 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(529) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:03:48" ["primaryContactId"]=> int(757) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(10) ["submissionId"]=> int(655) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "149–177" ["pub-id::doi"]=> string(21) "10.32577/mr.2020.1.10" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1454) "

As part of a new organisational development approach, the ‘Police Café’ method provided excellent opportunity to talk about a special student community, customs officer candidates and their future employer, the National Tax and Customs Administration (NTCA). Among the Hungarian authorities, this specific organisation combines administrative, law enforcement and investigative functions. At an outstanding location, in a comfortable atmosphere, with active dialogue and sincere expressions participants had a rare opportunity to learn about the expectations posed by the revenue authority for its new employees and also, how the cadets think about their chosen profession. Lecturers of the Law Enforcement Faculty of the National University of Public Service as well as senior managers from several sectors of the NTCA also attended the workshop where participants analysed very actual problems such as how to direct potential candidates to the organisation; how recruits should be prepared for the challenges of their service; how to integrate them into the staff and, in longer terms, how to keep new generation staff members within the agency? Feedbacks from the working groups indicated that not simply a change in our habits of thought is required, but additional development of effective training practices, the introduction of new communication channels, and improvements in the organisational culture are also needed for the success.

" ["hu_HU"]=> string(1478) "

A „Police Café” új szervezetfejlesztési módszer keretében lehetőség nyílt egy különleges hallgatói közösségről, a pénzügyőr tisztjelöltekről és jövendő munkahelyükről, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról (NAV) beszélgetni. A magyar hatóságok között egyedi szervezet szakigazgatási, rendvédelmi és nyomozó hatósági feladatköröket ötvöz. A kivételes helyszínen, kellemes légkörben, aktív párbeszéd és őszinte megnyilvánulások közepette zajló munkacsoporti ülés során a résztvevőknek alkalmuk volt megismerni, hogy a bevételi hatóság milyen elvárásokat támaszt a szervezet az új munkavállalóival szemben és egyben azt is, hogy a pénzügyőr tisztjelöltek miként gondolkodnak választott hivatásukról. A tisztjelölteken kívül a rendezvényen részt vettek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar oktatói, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számos szakterületének vezető munkatársai is. A közösen feldolgozott téma pedig az új generáció NAV felé orientálása, felkészítése, beillesztése és hosszú távon a szervezeten belüli megtartása volt. A munkacsoportoktól kapott visszajelzések alapján nemcsak a gondolkodásunk megváltoztatására van szükség, hanem hatékony képzési módszereket kell kidolgozni, új kommunikációs csatornákat kell alkalmazni a jövőben, és a szervezeti
kultúra fejlesztésére is szükség van a sikerhez.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(155) "NAV Café – The Staff Recruitment Policy of the National Tax and Customs Administration and Their Practice in Preparation of Newcomers for the Challenges" ["hu_HU"]=> string(127) "NAV Café – A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának utánpótlása, felkészítésük gyakorlati kérdései" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(6) { [0]=> object(Author)#815 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(757) ["email"]=> string(23) "szabo.andrea@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-8224-4089" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(91) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Rendészettudományi Kar, Vám- és Pénzügyőri Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(56) "

egyetemi docens, tanszékvezető, püőr. ezredes

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(10) "Dr. Szabó" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Andrea" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#814 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(758) ["email"]=> string(21) "erdos.akos@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(36) "http://orcid.org/0000-0001-9805-3511" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(31) "NUPS Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(56) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Erdős" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Ákos" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [2]=> object(Author)#818 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(759) ["email"]=> string(28) "adrienn.magasvari@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-3737-0246" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(31) "NUPS Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(56) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(10) "Magasvári" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Adrienn" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [3]=> object(Author)#822 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(760) ["email"]=> string(25) "molnar.katalin@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-7271-5177" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(31) "NUPS Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(56) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Katalin" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [4]=> object(Author)#826 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(761) ["email"]=> string(22) "pocsi.aniko@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(84) "National Tax and Customs Administration, Training, Healthcare and Cultural Intsitute" ["hu_HU"]=> string(82) "Nemzeti Adó- és Vámhivatal Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézete" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Pócsi" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Anikó" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [5]=> object(Author)#821 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(762) ["email"]=> string(22) "vas.adrienn@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(36) "http://orcid.org/0000-0003-2041-836X" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(84) "National Tax and Customs Administration, Training, Healthcare and Cultural Intsitute" ["hu_HU"]=> string(82) "Nemzeti Adó- és Vámhivatal Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézete" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(3) "Vas" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Adrienn" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(13) "Z generáció" [1]=> string(12) "mentorálás" [2]=> string(14) "kommunikáció" [3]=> string(18) "szervezeti kutúra" [4]=> string(20) "szervezetfejlesztés" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(12) "Z generation" [1]=> string(9) "mentoring" [2]=> string(13) "communication" [3]=> string(22) "organisational culture" [4]=> string(24) "organisation development" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#816 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9528) ["id"]=> int(2648) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(529) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#808 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(490) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:05:35" ["primaryContactId"]=> int(699) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(11) ["submissionId"]=> int(611) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "179–189" ["pub-id::doi"]=> string(21) "10.32577/mr.2020.1.11" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(843) "

Carousel fraud is one of the basic schemes of cross-border organised VAT the fight against it became current, and it is at the same time a challenge for the National Tax and Customs Administration and its predecessors. This article aims to introduce this fraud scheme and the tax administration-, law enforcement- and criminal investigation toolkits (‘branches’) used in combating it, and to allocate each tool (‘arms’) to the efforts (‘targets’) made to eradicate the relevant elements characterising the working mechanism of carousel fraud. Additionally, I also intend to point out the necessity of measurement of carousel fraud in criminal statistics, the relevance of which, in addition to the general feedback, lies in the application of general reverse taxation implemented in the EU on a temporary basis not long ago.

" ["hu_HU"]=> string(1123) "

A karusszel típusú csalás egyik alaptípusa a tagállami határokon átnyúló, szervezett, általános forgalmi adóra elkövetett csalárd magatartásoknak, amelyek elleni fellépés Magyarország Európai Unióhoz történő csatlakozásával vált aktuális kérdéssé és egyben kihívássá a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, valamint jogelődjei számára. Tanulmányom célkitűzése e csalástípus, illetve az ellene történő fellépés adóigazgatási, rendészeti és bűnügyi eszköztárának („fegyvernemeinek”) a bemutatása, valamint az egyes eszközök („fegyverek”) hozzárendelése a karusszelek működési mechanizmusát meghatározó releváns elemek felszámolására, befolyásolására irányuló törekvésekhez („célpontokhoz”). Dolgozatom további célja az, hogy felhívjam a figyelmet a körhintacsalás bűnügyi statisztikákban történő mérésének a szükségességére, amelynek relevanciája nem csupán a visszacsatolás, hanem az Európai Unióban a közelmúltban ideiglenesen bevezetett általános fordított adózás alkalmazása során is felmerülhet.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(46) "Branches and Targets of Carousel Fraud Schemes" ["hu_HU"]=> string(81) "A karusszel típusú csalások elleni küzdelem fegyvernemei és azok célpontjai" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#825 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(699) ["email"]=> string(24) "szabo.barna.11@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(490) ["seq"]=> int(11) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-1040-5656" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(88) "Nemzeti Adó- és Vámhivatal Bűnügyi Főigazgatósága Központi Nyomozó Főosztály" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(18) "

nav őrnagy

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Szabó" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Barna" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(1) { [0]=> string(102) "karusszel típusú csalás, általános fordított adózás, vagyonbiztosítás, bűnügyi statisztika" } ["en_US"]=> array(1) { [0]=> string(81) "carousel fraud, general reverse taxation, property insurance, criminal statistics" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#830 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9557) ["id"]=> int(2667) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(490) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#802 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(506) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:06:39" ["primaryContactId"]=> int(722) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(12) ["submissionId"]=> int(629) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "191–202" ["pub-id::doi"]=> string(21) "10.32577/mr.2020.1.12" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(798) "

This study provides an insight into the benefits of the economic operators specified in the EU Customs Code. As it is commonly known, customs duties are tax liabilities which are payable when a product enters into the territory of the Union from another country. However, customs legislation does not always prescribe a specific obligation to pay. The customs burden is paid when the goods arrive in the internal market of the European Union, and it is of their final destination. However, in a significant part of the cases, the importation of goods is not the ultimate purpose. For instance, interim work processes often occur and, due to the absence of finality, there is no need to pay customs duties. The study explains such cases that are particularly benefitial to economic operators.

" ["hu_HU"]=> string(890) "

E tanulmány célja, hogy az olvasó megismerje azokat a gazdálkodókat érintő előnyöket, amelyek megtalálhatók az Uniós Vámkódexben. Mint az általában ismert, a vám olyan adójellegű fizetési kötelezettség, amelyet akkor kell fizetni, amikor egy áru egy másik országból bekerül az unió területére. A vámjogszabály azonban nem minden esetben ír elő konkrét fizetési kötelezettséget. Ténylegesen közterhet fizetni csak akkor kell, ha az áru azzal a céllal érkezik be, hogy az végleg bekerül az EU belső piacára. Az esetek jelentős részében azonban árubehozatal nem végleges szándékkal történik, hanem megmunkálás, feldolgozás céljából, így – véglegesség hiányában – fizetési kötelezettség sem keletkezik. A tanulmány azokat az eseteket mutatja be, amelyek kifejezetten kedvezőek a gazdasági szereplők számára.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(40) "Customer Benefits in the EU Customs Code" ["hu_HU"]=> string(41) "Ügyfélelőnyök az Uniós Vámkódexben" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#824 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(722) ["email"]=> string(23) "szendi.antal@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(506) ["seq"]=> int(12) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-5177-6376" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(108) "National University of Public Service (NUPS) Faculty Law Enforcement Department of Costums and Finance Guard" ["hu_HU"]=> string(87) "Nemzeti Közszoláglati Egyetem Rendészettudományi Kar Vám-és Pénzügyőr Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(638) "

 mesteroktató /customs colonel master instructor

Dr. Szendi Antal

pénzügyőr ezredes, kiemelt szakoktató

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Központi Irányítás

Humánigazgatási Főosztály

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar VP Tanszék

 

1083 Budapest, Üllői út. 82. Oktatási épület

Tel.: (06 1) 432-9078

Mobil: (06 30) 951-2965

 

www.nav.gov.hu

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Szendi" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(5) "Antal" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(17) "Uniós Vámkódex" [1]=> string(9) "közteher" [2]=> string(13) "árubehozatal" [3]=> string(21) "gazdasági szereplők" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(15) "EU Customs Code" [1]=> string(13) "public duties" [2]=> string(15) "import of goods" [3]=> string(18) "economic operators" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#820 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9531) ["id"]=> int(2650) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(506) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#823 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(432) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2020-06-03" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-22 14:07:49" ["primaryContactId"]=> int(615) ["sectionId"]=> int(9) ["seq"]=> int(13) ["submissionId"]=> int(534) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(38) ["pages"]=> string(9) "203–211" ["pub-id::doi"]=> string(21) "10.32577/mr.2020.1.13" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(624) "

It is not an exaggeration to say that, in the VAT system, the Court of Justice of the European Union is the main driver of legal interpretation and the guardian of legislative alignment. In its judgments it sets out the guidelines that serve as standards for the application of the law. It is therefore important to understand the framework that determines the Court’s activities. In the following, I will briefly introduce the principles which are the cornerstones of the Court’s decision-making mechanism in the VAT system and I will give insight into how these principles are applied in individual legal cases.

" ["hu_HU"]=> string(652) "

Nem túlzás azt mondani, hogy a héa rendszerében az Európai Unió Bírósága a jogértelmezés motorja, a jogharmonizáció őre, ítéleteinek indokolásában olyan irányokat tűz ki, amelyek a jogalkalmazás számára is mértékadók. Fontos ezért tisztázni azt, hogy melyek azok a keretek, amelyek a bíróság e tevékenységét meghatározzák. A következőkben arra vállalkozom röviden, hogy bemutassam azon alapelveket, amelyek alappillérei a bíróság döntéshozatali mechanizmusának a héa rendszerében, illetve betekintést engedjek jogeseteken keresztül, hogy egyedi ügyekben ezen alapelveket hogyan érvényesíti.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "The" ["hu_HU"]=> string(2) "Az" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(87) "Role of the Court of Justice of the European Union in the Development of the VAT System" ["hu_HU"]=> string(73) "Európai Unió Bíróságának jogfejlesztő szerepe a héa rendszerében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#819 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(615) ["email"]=> string(24) "szlifka.gabor@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(432) ["seq"]=> int(13) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-2705-0350" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(44) "NTCA Pest County Tax and Customs Directorate" ["hu_HU"]=> string(43) "NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(480) "

Szlifka Gábor

igazgatóhelyettes

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Ellenőrzési Igazgatóhelyettes

 

1134 Budapest, Dózsa György út 128-132. A épület

Tel.: (06 1) 427-3388

Mobil: (06 30) 864-8849

 

www.nav.gov.hu

" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Szlifka" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Gábor" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(4) "adó" [1]=> string(4) "héa" [2]=> string(26) "Európai Unió Bírósága" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(3) "tax" [1]=> string(3) "VAT" [2]=> string(14) "European Court" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#836 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(9517) ["id"]=> int(2637) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(432) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF