Teljes szám

Tanulmány

object(Publication)#113 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(4856) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 14:56:05" ["primaryContactId"]=> int(5671) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(4735) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(6) "5–26" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.1" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1092) "

The long term EU budget for the 2021–2027 programming period and the utilisation system of  the EU Funds are formed in crossfires of professional  and political debates. Due to the new situation  caused by COVID, the ‘usual’ complex political and  professional conciliation and legislative process has  been extended by additional elements, as it is also  the task of the current period to develop the  necessary tools to be able to solve the crisis. The  different programs and instruments should be  implemented along diversified rules, but within one  coherent system. The long term financial budget,  new instruments and the utilisation of resources are  still under finalisation, and there was a significant political debate about the condition of  constitutionality. In addition to the already defined main directions, there are still several open questions and uncertainties. However, planning preparations  are underway, and with the help of emerging tools,  they will enable the execution of various horizontal and sectorial developments and measures.  

" ["hu_HU"]=> string(1156) "

Szakmai és politikai viták kereszttüzében alakul a  2021–2027 programozási időszak EU-költségvetése és a források felhasználási rendszere. A „szokásos”  bonyolult politikai és szakmai egyeztetési és jogalkotási folyamat a Covid-helyzetre tekintettel  további elemekkel bővült, hiszen a krízis  megoldásához szükséges eszközök kialakítása is a  jelen időszak feladata. A különböző programokat és  eszközöket eltérő szabályok mentén, de koherens  rendszerben kellene megvalósítani. A többéves  pénzügyi keret, az új eszközök, valamint a források  felhasználási szabályairól szóló szabályozások  egyaránt véglegezés alatt vannak, illetve jelentős  politikai vita zajlott a kapcsolódó jogállamisági  feltétel miatt. A fő irányok ismerete mellett még  mindig sok a nyitott kérdés és bizonytalanság,  mindazonáltal párhuzamosan egyidejűleg zajlanak a  tervezési előkészületek is, amelyek a kialakuló  eszközök segítségével biztosíthatják majd a  különböző horizontális és ágazati fejlesztések és  intézkedések végrehajtását. 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(90) "The EU Sources of the 2021–2027 Programming Period and the Possible Hungarian Allocation" ["hu_HU"]=> string(86) "A 2021–2027 programozási időszak EU-forrásai és a lehetséges magyar allokáció" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#733 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5671) ["email"]=> string(25) "nyikos.gyorgyi@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4856) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-8934-8131" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Nyikos" ["hu_HU"]=> string(7) " Nyikos" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Györgyi" ["hu_HU"]=> string(8) "Györgyi" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#710 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5672) ["email"]=> string(25) "erdei.derschner@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4856) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "Erdei-Derschner" ["hu_HU"]=> string(15) "Erdei-Derschner" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Katalin" ["hu_HU"]=> string(8) "Katalin " } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(9) "EU-alapok" [1]=> string(18) "magyar allokáció" [2]=> string(25) "jogállamisági feltétel" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(8) "EU funds" [1]=> string(20) "Hungarian allocation" [2]=> string(25) "conditions of rule of law" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#753 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16618) ["id"]=> int(4346) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4856) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#189 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(4929) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 15:06:07" ["primaryContactId"]=> int(6755) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(2) ["submissionId"]=> int(4808) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(7) "27–54" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.2" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1344) "

The preliminary ruling initiated by the Hungarian Supreme Court before the European Court of Justice  raised one of the most controversial key issues of  European competition law: when can a conduct be  considered restrictive of competition by object. The  purpose of this study is to review the main findings  of the judgment of the CJEU after briefly outlining the background to the preliminary ruling. It then sets out how the judgment fits into European decision-making practice on the establishment of an anti-competitive object and how and to what extent it further develops it. The study concludes with findings on the possible consequences of the judgment for the enforcement of European competition law. The main conclusion of the study is that the judgment is  in line with the Cartes Bancaires line of case law, but  it also further develops that line of case law in a way that it reinforces the exceptional nature of finding a  conduct to be restrictive of competition by object. According to the author, the narrowing of the discretion of competition authorities due to the  judgment contributes to the fact that they will  presumably be forced to reinterpret their tools and  find new tools to preserve the effectiveness of  competition intervention in the analysis of new types  of competition restrictions. 

" ["hu_HU"]=> string(1492) "

Az Európai Bíróság előtt a magyar Kúria által  kezdeményezett előzetes döntéshozatal iránti  kérelem az európai versenyjog egyik sokat vitatott  kulcskérdését vetette fel: mikor tekinthető egy  magatartás versenykorlátozó célúnak. A jelen  tanulmány célja, hogy az előzetes döntéshozatalhoz  vezető előzmények rövid felvázolása után áttekintse az Európai Bíróság ítéletének főbb megállapításait.  Ezt követően bemutatja, hogyan illeszkedik az ítélet a versenykorlátozó célzat megállapításával kapcsolatos  európai döntéshozatali gyakorlatba, illetve hogy miben és mennyiben fejleszti azt tovább. A tanulmány az ítéletnek az európai versenyjog  érvényesítésére gyakorolt lehetséges  következményeivel kapcsolatos megállapításokkal  zárul. A tanulmány fő következtetése, hogy az ítélet a  Cartes Bancaires és azt követő esetjog vonalába  illeszkedik, ugyanakkor túl is mutat azon, azáltal, hogy még tovább erősíti a cél szerinti versenykorlátozás megállapíthatóságának kivételes  jellegét. 
A szerző véleménye szerint a versenyhatóságok beavatkozási mozgásterének az ítélet miatti szűkülése hozzájárulhat ahhoz, hogy az új típusú versenykorlátozások elemzése kapcsán feltehetőleg kénytelenek lesznek eszköztárukat újraértelmezni, illetve új eszközöket találni a versenyjogi beavatkozás hatékonyságának megőrzése érdekében.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(107) "Card Trick: The Judgment of the Court of Justice of the European Union in the Budapest Bank Case (C-228/18)" ["hu_HU"]=> string(114) "Kártyatrükk: Az Európai Bíróság C-228/18. sz. Budapest Bank ügyben hozott ítélete és annak jelentősége" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#735 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6755) ["email"]=> string(18) "gal.gabor@40gvh.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4929) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Gál" ["hu_HU"]=> string(4) "Gál" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Gábor" ["hu_HU"]=> string(7) "Gábor " } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(8) { [0]=> string(18) "bankközi jutalék" [1]=> string(3) "MIF" [2]=> string(15) "kártyarendszer" [3]=> string(23) "versenykorlátozó cél" [4]=> string(25) "versenykorlátozó hatás" [5]=> string(16) "megállapodások" [6]=> string(18) "kétoldalú piacok" [7]=> string(8) "platform" } ["en_US"]=> array(8) { [0]=> string(15) "interchange fee" [1]=> string(3) "MIF" [2]=> string(19) "payment card system" [3]=> string(21) "restriction by object" [4]=> string(21) "restriction by effect" [5]=> string(10) "agreements" [6]=> string(17) "two-sided markets" [7]=> string(8) "platform" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#759 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16619) ["id"]=> int(4347) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4929) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#191 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(5253) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 15:11:59" ["primaryContactId"]=> int(6332) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(3) ["submissionId"]=> int(5131) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(7) "55–73" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.3" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(459) "

The paper summarises EU competition rules relating to the provision of state aid by Member States, with a special focus on aid given to support undertakings in  times of crisis. We give an overview of soft law documents issues by the Commission in relation to Covid-19 virus state aid and also the relevant  Hungarian measures. A short comparison is provided about the soft rules adopted during the financial  crisis and the current legal framework.

" ["hu_HU"]=> string(521) "

A tanulmány bemutatja az uniós állami támogatás tilalmat, illetve azokat a kivételeket, amelyek egy  gazdasági válságban jogszerűvé tehetnek állami támogatásokat. Áttekintjük a Covid-19-specifikus soft  law dokumentumokat, illetve az ezek alapján  engedélyezett magyar intézkedéseket. A tanulmány végén, a szabályok ismertetését követően összehasonlítjuk a mostani és a tíz évvel korábbi  világgazdasági válság kezelését szolgáló állami  támogatási szabályokat. 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(40) "State Aid Rules in Times of Virus-crisis" ["hu_HU"]=> string(58) "Állami támogatások versenyjoga a vírusválság idején" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#762 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6332) ["email"]=> string(24) "toth.tihamer@jak.ppke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(5253) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(34) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:9:"PPKE JÁK";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tóth " } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Tihamér" ["hu_HU"]=> string(8) "Tihamér" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(8) "COVID-19" [1]=> string(10) "versenyjog" [2]=> string(8) "soft law" [3]=> string(19) "állami támogatás" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(9) "state aid" [1]=> string(15) "competition law" [2]=> string(8) "COVID-19" [3]=> string(8) "soft law" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#738 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16620) ["id"]=> int(4348) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(5253) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#120 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(5026) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 15:21:39" ["primaryContactId"]=> int(6073) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(4) ["submissionId"]=> int(4905) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(7) "75–93" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.4" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1234) "

The European Parliament has found itself in an unprecedented position in its operation so far. In view of the public health measures imposed in response to the coronavirus pandemic, it has become impossible since mid-March to hold plenary sessions  with the physical presence of MEPs. The Parliament sought to overcome this problem by interpreting a  provision in the Rules of Procedure concerning  electronic voting in the framework of a Bureau  decision. Thus, the Parliament currently holds  sessions by way of telecommunication, for which,  however, it does not have an adequate legal basis,  and its practice runs counter to the Rules of  Procedure, which it has not amended to date. Twelve  plenary sessions have definitely not taken place in  Strasbourg in 2020, which is the Parliament’s responsibility under the provisions of Protocol 6 to  the TEU. MEPs responsible for the issue have been  looking for alternatives for months, in order to  resolve the situation, but it may even drag on until  spring 2021 to restore the legitimate functioning,  while the European Parliament may even face an  action for annulment under Article 263 TFEU on the  basis of infringement of procedural requirements. 

" ["hu_HU"]=> string(1373) "

Az Európai Parlament eddigi működése során példa nélküli helyzettel találta magát szemben. A  koronavírus-járvány miatt elrendelt közegészségügyi  intézkedésekre tekintettel március közepe óta  lehetetlenné vált az európai parlamenti képviselők  fizikai jelenlétével  megtartani a plenáris üléseket. A  Parlament a kialakult problémát azzal kívánta áthidalni, hogy egy Elnökségi határozat keretében  értelmezte az Eljárási Szabályzat elektronikus  szavazásról szóló rendelkezését. Így jelenleg a Parlament távműködéssel ülésezik, amire  azonban nem rendelkezik megfelelő jogalappal,  gyakorlata pedig szembemegy az Eljárási Szabályzattal,  amelyet a mai napig sem módosított. A 2020-asévben  egyértelműen nem rendeztek meg 12 plenáris ülést  Strasbourgban, ami az EUSZ 6. Jegyzőkönyvének  rendelkezései alapján a Parlament kötelezettsége lenne.  A témáért felelős parlamenti képviselők hónapok  óta alternatívákat keresnek a helyzet megoldása érdekében, a jogszerű működés  helyreállítása azonban akár 2021 tavaszáig is  elhúzódhat, miközben a működéssel szemben  támasztható eljárásjogi kifogásokra való tekintettel az  Európai Parlament akár az EUMSZ 263. cikke szerinti  megsemmisítési keresettel is szembetalálhatja magát. 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(115) "The Functioning of the European Parliament during the Coronavirus Pandemic: Is the Remote Solution a Real Solution?" ["hu_HU"]=> string(104) "Az Európai Parlament működése a koronavírus-járvány idején: valódi megoldás-e a távmegoldás?" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#755 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6073) ["email"]=> string(28) "bernadett.petri@ep.europa.eu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(5026) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "BE" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(44) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:18:"Európai Parlament";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Petri" ["hu_HU"]=> string(5) "Petri" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Bernadett" ["hu_HU"]=> string(9) "Bernadett" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(6) { [0]=> string(18) "Európai Parlament" [1]=> string(12) "eljárásjog" [2]=> string(13) "szavazati jog" [3]=> string(16) "plenáris ülés" [4]=> string(24) "megsemmisítési kereset" [5]=> string(12) "koronavírus" } ["en_US"]=> array(6) { [0]=> string(19) "European Parliament" [1]=> string(14) "procedural law" [2]=> string(14) "voiting rights" [3]=> string(15) "plenary session" [4]=> string(20) "action for annulment" [5]=> string(11) "coronavirus" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#760 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16624) ["id"]=> int(4349) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(5026) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#757 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(4908) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 15:59:30" ["primaryContactId"]=> int(5909) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(5) ["submissionId"]=> int(4787) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(8) "95–122" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.5" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(770) "

This paper examines the relationship between Germany’s foreign policy and the European Union’s  Common Foreign and Security Policy. Since Germany  is the European Union’s leading power, it could be  assumed that the Common Foreign and Security  Policy has also been ‘Germanised’. However, we  should not forget that the German foreign policy has  a strong European identity as well. To examine this  issue, we apply the Europeanisation theory in cases  like the institutionalisation of the Common Foreign  and Security Policy, negotiating Iran’s nuclear deal  and the Ukraine crisis. We conclude that the German  foreign policy is highly Europeanised, on the other  hand, the Common Foreign and Security Policy is not  ‘Germanised’. 

" ["hu_HU"]=> string(908) "

Tanulmányunk a német külpolitika és az Európai Unió közös kül- és biztonságpolitikájának kapcsolatát vizsgálja meg. Mivel Németország az Európai Unió  vezető hatalma, azt gondolhatnánk, hogy a közös  kül- és biztonságpolitika is „germanizálódott”. Ennek azonban ellentmond, hogy a német külpolitika erős európai identitással rendelkezik. A problémakör  vizsgálatához az Európai Unió külpolitikájának elemzésében használt európaizáció elméletét  alkalmazzuk olyan esettanulmányokon keresztül,  mint a közös kül- és biztonságpolitika intézményesítése, az iráni atomtárgyalások, vagy az ukrajnai válság. Következtetésünk, hogy  Németország külpolitikája  továbbra is magas fokon  európaizált, ellenben nem  beszélhetünk egy  kifejezetten „germanizált” uniós  közös kül- és  biztonságpolitikáról. 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(110) "Europeanisation of the German Foreign Policy – ‘Germanisation’ of the Common Foreign and Security Policy" ["hu_HU"]=> string(99) "A német külpolitika európaizációja - A közös kül- és biztonságpolitika "germanizációja"" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#765 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5909) ["email"]=> string(21) "speck.gyula@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4908) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(57) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:31:"Nemzeti Közszolgálati Egyetem";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Speck" ["hu_HU"]=> string(5) "Speck" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Gyula" ["hu_HU"]=> string(6) "Gyula " } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(15) "európaizáció" [1]=> string(14) "Európai Unió" [2]=> string(19) "német külpolitika" [3]=> string(13) "Németország" [4]=> string(36) "közös kül- és biztonságpolitika" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(15) "Europeanisation" [1]=> string(14) "European Union" [2]=> string(21) "German foreign policy" [3]=> string(7) "Germany" [4]=> string(34) "Common Foreign and Security Policy" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#764 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16625) ["id"]=> int(4350) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4908) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#754 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(5254) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 16:08:46" ["primaryContactId"]=> int(6333) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(6) ["submissionId"]=> int(5132) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(9) "123–143" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.6" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1432) "

The 21st century brought relative peace for Europe, but continentally only after the 1990s, following the  Balkan wars. The mainly peaceful period after World  War II was only interrupted by smaller economic or  political disputes, however, there are two entities  lingering on the Eastern part of the region that could  possibly endanger the stability of said area. This  study is based on further scholarly studies and legal documents such as constitutions (may they be  recognised or not), official statements of states and  international organisations, reports of international  missions to the said entities and further information  retrieved from official websites of governmental bodies; it aims to examine the roots of the conflicts  of Transnistria and Eastern-Ukraine and the ways of  operation of the secessionist bodies, and finally  reaches the question of the international reaction  and actions towards them, including the continental  issues and organisational ways of Europe. The study  is built on the premise that these entities are not to  be taken as a state according to international law and as such entities they do not bare the capabilities to  build and have international relations – however, the  peacebuilding and peacekeeping activity of the  international community still bears some kind of  contact between them, which are to be concluded at  the end of this article. 

" ["hu_HU"]=> string(1618) "

Európa a 21. században viszonylagos békében élhetett – kontinentális értelemben véve az 1990-es évek balkáni háborúit, integrációs tekintetben pedig  a II. világháborút követő időszakban mindössze  politikai, egyes esetekben gazdasági események  következtében zajlottak kisebb-nagyobb  megmozdulások. A térség keleti határán azonban  található két egység, amelyek instabilitást jelentenek  számára. Jelen tanulmány célja szaktanulmányok, az  entitások nem hivatalos-hivatalos alkotmányai és  idézőjeles „állami” szervek oldalai, valamint az  európai állami és integrációs nyilatkozatok, szervezeti  határozatok és missziós jelentések  segítségével a kelet-ukrajnai és transznisztriai,  úgynevezett államtöredékek kialakulásának  bemutatása, illetve jelenlegi rendszerük leírása  mellett a földrajzi és nemzetközi szervezet  értelmében vett Európa, valamint a tágabb  értelemben vett nemzetközi közösség  állásfoglalásának, kapcsolatrendszerének és  problémamegoldó törekvéseinek vizsgálata. A tanulmány előzetes feltevése, hogy a nemzetközi jog  értelmében véve államnak nem tekinthető entitások  státusz nélküliségükből fakadóan nemzetközi  kapcsolatok kiépítésére és fenntartására nem képesek, a  nemzetközi béketeremtő törekvés következtében  mégis kapcsolatfelvételről beszélhetünk esetükben – e  kapcsolat minőségi megítélésére a tanulmány végén a  következtetések címszó alatt kerül sor a feldolgozott  információk alapján.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(79) "Turbulences Bordering Europe: the Transnistrian and Eastern Ukrainian Conflicts" ["hu_HU"]=> string(82) "Turbulenciák Európa határán: a kelet-ukrajnai és transznisztriai konfliktusok" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#774 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6333) ["email"]=> string(35) "bernadett.szokekis@irsi.u-szeged.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(5254) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(50) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:24:"Szegedi Tudományegyetem";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Szőke-Kis" ["hu_HU"]=> string(10) "Szőke-Kis" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Bernadett" ["hu_HU"]=> string(9) "Bernadett" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(13) "instabilitás" [1]=> string(15) "államtöredék" [2]=> string(27) "Donyecki Népköztársaság" [3]=> string(28) "Luhanszki Népköztársaság" [4]=> string(30) "Dnyeszter-menti Köztársaság" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(11) "instability" [1]=> string(13) "secessionists" [2]=> string(30) "People’s Republic of Donetsk" [3]=> string(30) "People’s Republic of Luhansk" [4]=> string(24) "Republic of Transnistria" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#768 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16626) ["id"]=> int(4351) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(5254) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF

Az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szerepe és öröksége

Tőkés Tibor, Tóth Eszter, Nagy Sándor, Erdey László
doi: 10.32559/et.2020.3.7
145–162.
object(Publication)#758 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(4837) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 16:18:34" ["primaryContactId"]=> int(5649) ["sectionId"]=> int(26) ["seq"]=> int(7) ["submissionId"]=> int(4716) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(9) "145–162" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.7" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1219) "

The regional development agencies – created after the transition to democracy – in compliance with the  European Union’s regional policy became crucial  elements of the Hungarian municipal development  system. Their gradually accumulated expertise and  successful project implementation made a  considerable contribution to the country’s regional  development. The agencies efficiently managed and  accomplished several programs giving theoretical  and practical support to regional and municipality development actors. Between 2000 and 2016, this  role was played by the North Great Plain Regional  Development agency in Hungary’s North Great Plain  Region. Its activities measured up to the expectations  just as its peers’ in the other six regions in Hungary. These agencies were essential  parts of the country’s regional policy laying down the  foundations of the Hungarian system, enhancing  the adjustment to the EU’s regional policy  and the absorption of the funding. Their  legacy is still alive, deserving of some more in-depth  insights into their creation and operation. We aim to  fulfil this goal through the example of the North  Great Plain Regional Agency. 

" ["hu_HU"]=> string(1673) "

A regionális fejlesztési ügynökségek a rendszerváltás  után kialakított magyar terület- és településfejlesztés  intézményrendszerének meghatározó elemei voltak,  amelyet az Európai Unió regionális politikájával való  kompatibilitás jegyében alakítottak ki. Jelentős  szerepük volt az egyes régiók fejlesztésében mind  területfejlesztési-szakmai kérdések, mind a  megvalósítás szempontjából. Működésük időszaka  alatt számos sikeres projektet vezényeltek le, és  emellett segítséget nyújtottak a terület- és  településfejlesztés egyes szereplőinek mind szakmai- elméleti mind technikai-gyakorlati kérdésekben. Ezt a  feladatot az Észak-alföldi Régióban az Észak-Alföldi  Regionális Fejlesztési Ügynökség kapta, amely  2000–2016 közötti működésével elősegítette a  magyar regionális politika megvalósulását és régiója  fejlődését. Tevékenységét a másik hat régióban  működő társához hasonlóan összességében az  elvárásoknak megfelelően látta el. Az ügynökségek a  jelenlegi regionális politika, valamint terület- és  településfejlesztés szempontjából is fontosnak  tekinthetők, mert megalapozták a magyar rendszer  fejlődését, illetve elősegítették az Európai Unió  regionális politikájához való kapcsolódást, illetve az  uniós források lehívását. Így örökségük napjainkban  is él, ezért érdemes megvizsgálni az ügynökségek  kialakítását és működésük történetét. E történetet a  cikkben az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési  Ügynökség példáján mutatjuk be. 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(72) "The Role and Legacy of the North Great Plain Regional Development Agency" ["hu_HU"]=> string(80) "Az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szerepe és öröksége" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(4) { [0]=> object(Author)#779 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5649) ["email"]=> string(26) "tokes.tibor@econ.unideb.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4837) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Tőkés" ["hu_HU"]=> string(7) "Tőkés" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Tibor" ["hu_HU"]=> string(5) "Tibor" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#772 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6756) ["email"]=> string(28) "toth.eszter@40econ.unideb.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4837) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Tóth" ["hu_HU"]=> string(6) "Tóth " } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Eszter" ["hu_HU"]=> string(6) "Eszter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [2]=> object(Author)#773 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6757) ["email"]=> string(30) "nagy.s.sandor@40econ.unideb.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4837) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Nagy" ["hu_HU"]=> string(5) "Nagy " } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Sándor" ["hu_HU"]=> string(7) "Sándor" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [3]=> object(Author)#767 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(6758) ["email"]=> string(27) "erdey.laszlo@econ.unideb.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4837) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Erdey" ["hu_HU"]=> string(5) "Erdey" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(31) "tervezési-statisztikai régió" [1]=> string(14) "Észak-Alföld" [2]=> string(32) "Regionális Fejlesztési Tanács" [3]=> string(37) "Regionális Fejlesztési Ügynökség" [4]=> string(36) "terület- és településfejlesztés" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(31) "Planning and statistical region" [1]=> string(24) "North Great Plain Region" [2]=> string(25) "Regional planning council" [3]=> string(24) "Regional planning agency" [4]=> string(37) "regional and municipality development" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#776 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16627) ["id"]=> int(4352) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4837) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF

Könyvismertetés

object(Publication)#689 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(4759) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2021-04-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-04-21 16:23:06" ["primaryContactId"]=> int(5540) ["sectionId"]=> int(27) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(4638) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2021) ["issueId"]=> int(406) ["pages"]=> string(9) "163–166" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32559/et.2020.3.8" ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "European Mirror" ["hu_HU"]=> string(16) "Európai Tükör" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(147) "Review – István Benczes: Crisis and Crisis Management in the Economic and Monetary Union – Scenarios for the Monetary and Economic Integration" ["hu_HU"]=> string(177) "Benczes István: Válság és válságrendezés a Gazdasági és Monetáris Unióban – a pénzügyi és gazdasági integráció forgatókönyvei című könyvének bemutatása" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(88) "Potential Scenarios for the Eurozone Crisis Management – What do the Theories Tell Us?" ["hu_HU"]=> string(95) "Az euróövezet válságrendezésének lehetséges szcenáriói – mit mondanak az elméletek?" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#724 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5540) ["email"]=> string(26) "kollarik.ferenc@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4759) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(201) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(57) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:31:"Nemzeti Közszolgálati Egyetem";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Kollárik" ["hu_HU"]=> string(9) "Kollárik" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Ferenc" ["hu_HU"]=> string(6) "Ferenc" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(12) "Euróövezet" [1]=> string(17) "válságrendezés" [2]=> string(31) "Gazdasági és Monetáris Unió" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#737 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(16628) ["id"]=> int(4353) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4759) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF