A reintegrációban részt vevők elégséges (kívánatos) pedagógiai-pszichológiai paraméterei

Absztrakt

 A cikk néhány ismert pszichológiai modell alapján elemzi a reintegráció, (re)szocializáció folyamatát és személyi aspektusait. Kitér az elsődleges és másodlagos szocializáció különböző színtereinek (családi, intézményi, társadalmi), valamint a különböző szervezeti kultúráknak a (re)szocializációra, reintegrációra gyakorolt hatására. Kutatási adatok felhasználásával is kísérletet tesz a reintegráció (re)szocializáció szempontjából különböző feladatot jelentő csoportok elkülönítésére. A cikk másodlagos célja, hogy a közelmúltban a reintegráció hatékonysága érdekében végzett elméleti és gyakorlati kutatások felidézésével hozzásegítse a szakállományt és az érdeklődőket aktuális szakmai ismeret megszerzéséhez.

Kulcsszavak:

a szocializáció makro-mikro színterei társadalmi hatásrendszerek szociális tanulási modellek szociális izoláció pauperizmus neo-treatment irányzat

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.