A reintegrációban részt vevők elégséges (kívánatos) pedagógiai-pszichológiai paraméterei
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Absztrakt
A cikk néhány ismert pszichológiai modell alapján elemzi a reintegráció, (re)szocializáció folyamatát és személyi aspektusait. Kitér az elsődleges és másodlagos szocializáció különböző színtereinek (családi, intézményi, társadalmi), valamint a különböző szervezeti kultúráknak a (re)szocializációra, reintegrációra gyakorolt hatására. Kutatási adatok felhasználásával is kísérletet tesz a reintegráció (re)szocializáció szempontjából különböző feladatot jelentő csoportok elkülönítésére. A cikk másodlagos célja, hogy a közelmúltban a reintegráció hatékonysága érdekében végzett elméleti és gyakorlati kutatások felidézésével hozzásegítse a szakállományt és az érdeklődőket aktuális szakmai ismeret megszerzéséhez.