Full Issue
Editorial introduction
köszöntő
" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(24) "Szerkesztői köszöntő" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(0) { } ["keywords"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> array(1) { [0]=> string(24) "Szerkesztői köszöntő" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#815 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35012) ["id"]=> int(5973) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7642) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Corrections
A topic that cannot lose its topicality is the relationship between the punishment of" ["hu_HU"]=> string(1138) "
imprisonment and reintegration, influencing the positive effect of the successful rehabilitation
of prisoners from the closed world. It is in the interest of society that the person who has
served the sentence is able to assert himself in the world within a legal framework, that due to
criminogenic factors, he is not allowed to repeat the path of crime. A number of empirics have already been published on this complex and attention-worthy topic, as there are many aspects
of both imprisonment and reintegration that are of wider interest, not only for researchers.
The importance and nature of contact, the special regime system or exactly how much time
we mean by a long period are such important topics, because from the point of view of the
quality of our society, it does not matter at all what impulses in a community invisible to most
of us affect the person who is released at the same time after prison the hope and burden of
a new life, a clean slate.
Aktualitását elveszíteni képtelen tárgykör a szabadságvesztés-büntetés és a reintegráció kapcsolata, a zárt világból szabadult fogvatartott sikerességének, helytállásának pozitív befolyásolása. Össztársadalmi érdek, hogy a büntetését letöltött személy a szabad világban törvényes keretek között tudjon érvényesülni, hogy kriminogén faktorok okán ne lépjen ismét a bűn útjára. Ezen összetett és figyelemre érdemes téma apropóján már számos kutatás született, hiszen mind a szabadságvesztésnek, mind a reintegrációnak számos olyan aspektusa van, amelyet tágabb – nem kizárólag kutatói – érdeklődés övez. A börtönártalmak, a kapcsolattartás fontossága és mibenléte, a speciális rezsimrendszer vagy éppen az, hogy pontosan mennyi időt értünk hosszú tartam alatt, azért ilyen fontos, mert társadalmunk milyensége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy egy legtöbbünk számára láthatatlan közösségben milyen impulzusok érték azon személyt, akire szabadulása után egyszerre kerül az új élet, a tiszta lap reménye és terhe.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(42) "A Long-term Imprisonment and Reintegration" ["hu_HU"]=> string(58) "A hosszú tartamú szabadságvesztés és a reintegráció" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(20) "Brezovszki Anna Luca" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#759 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9098) ["email"]=> string(27) "brezovszki.anna@ajk.elte.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7284) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-5266-2693" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(33) "ELTE ÁJK Alkotmányjogi Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(27) "PhD hallgató,
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Brezovszki" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(9) "Anna Luca" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(34) "hosszútartamú szabadságvesztés" [1]=> string(14) "reintegráció" [2]=> string(16) "börtönártalom" [3]=> string(24) "büntetés-végrehajtás" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(22) "long-term imprisonment" [1]=> string(13) "reintegration" [2]=> string(11) "prison harm" [3]=> string(17) "penal institution" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#772 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35013) ["id"]=> int(5974) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7284) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Criminology
The Relationship Between Urban Development Phases and Crime in the Capital’s VIII District
The study of stages of urban development is mostly the domain of researchers in geography and settlement sociology. Representatives of criminology, lawenforcement, and geography investigate crime. However, investigating crime in urbandevelopment is almost a blank spot onthepalette of Hungarian science, so this research can be considered novel since very few people in our country have dealt with this topic so far. After presenting the stages of urban development, in the case of Józsefváros, I examine the individual stages and the irimpacton crime. The present research fills a gap, since in the case of the VIII. district, a study on the geography of crime has not been published for more than three decades. The research presents the initial step of a longer-term study with a geographical
aspect of crime. In the future, the author also intends to conduct a larger-scale questionnaire survey in Józsefváros.
A városfejlődés egyes szakaszainak vizsgálata többnyire a földrajz és a településszociológia kutatóinak a kutatási területéhez tartozik. A bűnözés vizsgálatát pedig a kriminológia, a rendészettudomány és a földrajztudomány képviselői végzik. A városfejlődés bűnözésének vizsgálata viszont úgyszólván fehér folt a magyar tudomány palettáján, ezért kutatásom irányvonala újszerűnek tekinthető, mivel eddig hazánkban nagyon kevesen foglalkoztak ezzel a témával specifikus irányítottsággal.
A városfejlődés szakaszainak bemutatását követően Józsefváros esetében vizsgálom meg az egyes szakaszokat és azoknak a bűnözésre gyakorolt hatását. A címben megjelölt kutatás hiánypótlónak mondható, mivel a VIII. kerület esetében bűnözésföldrajzi aspektusú tanulmány több mint három évtizede nem látott napvilágot, és mint olyan, egy hosszabb távú bűnözésföldrajzi aspektusú vizsgálatnak a kezdő lépése. A későbbiekben Józsefváros területén egy nagyobb volumenű, kérdőíves felmérést is kívánok végezni a témában.
Modern and Postmodern Terrorism: The Challenges of On-Site Healthcare
In the article of Modern and postmodern terrorism: diverse modus operandi and toolbox of perpetration we examined the characteristics of modern and postmodern terrorism, the changing methods and tools of perpetration. We analysed the challenges of perpetration from first responder perspective through case studies. Counter-terrorism organizations has so many priorities, which include the identification by the relevant terror organisations of the phenomena and events, the development of appropriate responses and counter security challenges. The principle of action-reaction is present in the confrontation between terrorist organisations and counter-terrorism forces: the development of terrorist organisations challenges counter-terrorism organisations and vice versa. The changing modus operandi of terrorism has a particular impact on first responders. The aim of this study is to review the role of first responders in responding to new types of terrorist acts and perpetrators.
" ["hu_HU"]=> string(1124) "„A modern és posztmodern terrorizmus: változatos elkövetési módszerek és eszközök” című tanulmányunkban megvizsgáltuk a modern és a posztmodern terrorizmus jellemzőit, az elkövetési módok és az eszközök változását, és esettanulmányok mentén elemeztük az elkövetések jelentette kihívásokat az elsőreagáló szempontjából. Ennek részeként, a terrorellenes fellépés prioritásai közé tartozik az is, hogy az érintett szervezetek azonosítsák a hatáskörükbe tartozó jelenségeket és eseményeket, megfelelő válaszokat találjanak a biztonsági kihívások kezelésére, elhárítására. A terrorszervezetek és a terrorellenes erők szembenállásában jelen van az akció-reakció elve, azaz a terrorszervezetek fejlődése kihívás elé állítja a terrorelhárító szervezeteket, és fordítva. A terrorizmus megváltozott elkövetési módjai kiemelten érintik az elsőreagáló erőket. A tanulmány azt a célt tűzte ki, hogy áttekintse az elsőreagáló egészségügyi ellátók szerepét az új típusú terrorcselekményekre és elkövetési formákra.
" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(36) "The Challenges of On-Site Healthcare" ["hu_HU"]=> string(50) "a helyszíni egészségügyi ellátás kihívásai" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(32) "Modern and Postmodern Terrorism:" ["hu_HU"]=> string(37) "A modern és posztmodern terrorizmus:" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(31) "Faggyas Attila, Rémai Dániel " } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#822 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9305) ["email"]=> string(25) "faggyas.attila@tek.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(false) ["publicationId"]=> int(7431) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-4401-5840" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Faggyas" ["hu_HU"]=> string(7) "Faggyas" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Attila" ["hu_HU"]=> string(6) "Attila" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#807 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9304) ["email"]=> string(19) "remaidani@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7431) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-5664-0977" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(74) "National University of Public Service Doctoral School of Military Sciences" ["hu_HU"]=> string(32) "NKE Hadtudományi Doktori Iskola" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Rémai" ["hu_HU"]=> string(6) "Rémai" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Dániel " ["hu_HU"]=> string(8) "Dániel " } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(25) "egészségügyi ellátás" [1]=> string(18) "terrorelhárítás" [2]=> string(20) "elsőreagáló erők" [3]=> string(11) "terrorizmus" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(10) "healthcare" [1]=> string(17) "counter-terrorism" [2]=> string(16) "first responders" [3]=> string(9) "terrorism" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#803 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35015) ["id"]=> int(5976) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7431) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }law enforcement practice
Self-Assessment in the Border Police Service
Hungary joined the Schengen area in 2007. A prerequisite for accession or membership is the fulfilment of strict conditions for border control at the Schengen external borders, as defined in the Schengen Borders Code. The effective and correct application of the Schengen acquis is ensured by a regular and cyclical evaluation and monitoring mechanism. In order to increase the effectiveness of the periodic avaluation activities and to support the expected continuous high quality of the border control system, a quality assurance system is being developed Hungarian-Slovakian experts. This activity aiming to develop quality assurance mechanism in the field of border management", under the project 101102709 - HSQA. A more detailed and in-depth assessment of the current situation is essential in order to develop a more effective mechanism. In this context, the self-assessment activity, which is specifically internally motivated, is of particular importance, as it can, if professionally applied, provide a realistic insight into the organisation's functioning and capabilities, in addition to the previous formalised forms of control.
Keywords: border control, Schengen acquis, quality assurance, self-assessment
" ["hu_HU"]=> string(1513) "Magyarország 2007-bencsatlakozott teljes jogúan a schengeni térséghez. A csatlakozás, illetve a tagság feltétele is egyben, hogy a tagállam teljesítse a schengeni külső határokon végzett határellenőrzésre vonatkozó, a schengeni egyezményben és a határellenőrzési kódexben megfogalmazott szigorú feltételeket. A schengeni egyezményben és a kódexben megfogalmazott követelmények teljesítését a ciklikus jelleggel rendszeresen végrehajtott ellenőrző értékelési és monitoringmechanizmus biztosítja. Az időszakosan végzett ellenőrzési tevékenység hatásfokának növelése, valamint a határellenőrzési rendszer elvárt, folyamatosan magas színvonalú működtetésének támogatása érdekében – a határrendészeti szolgálati ág esetében úttörő jelleggel – minőségbiztosítási rendszer kialakítása folyik a 101102709 – HSQA azonosító számú, „Magyar, szlovák minőségbiztosítási mechanizmus kidolgozása a határigazgatás területén” elnevezésű projekt keretében. A minél hatékonyabb mechanizmus kidolgozása érdekében alapvető fontosságú a jelenlegi állapot minél részletesebb és mélyrehatóbb felmérése. Ennek során kiemelt jelentőséggel bír a kifejezetten belső indíttatásból fakadó önértékelési tevékenység, amely szakszerűen alkalmazva a korábbi formalizált ellenőrzési formák mellett hatékonyan képes biztosítani a szervezet működésének, képességeinek reális megismerését.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(44) "Self-Assessment in the Border Police Service" ["hu_HU"]=> string(55) "Önértékelés a határrendészeti szolgálati ágnál" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(111) "Balla József, Vájlok László, Vedó Attila, Kakócz Krisztián, Németh Gábor, Bartus Gábor, Pulics János" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(7) { [0]=> object(Author)#805 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9289) ["email"]=> string(23) "Balla.Jozsef@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-6113-5350" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(3) "NKE" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Balla" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "József" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#806 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9291) ["email"]=> string(24) "Vajlok.Laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-4255-5808" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(3) "NKE" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Vájlok" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [2]=> object(Author)#802 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9290) ["email"]=> string(21) "attila.vedo@bm.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-7382-5001" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(20) "Belügyminisztérium" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Vedó" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Attila" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [3]=> object(Author)#795 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9288) ["email"]=> string(27) "kakocz.krisztian@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-8168-443X" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Kakócz" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Krisztián" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [4]=> object(Author)#810 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9292) ["email"]=> string(19) "Nemeth.G@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-6370-0448" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(3) "NKE" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Németh" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Gábor" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [5]=> object(Author)#811 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9293) ["email"]=> string(23) "Bartus.Gabor@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-3292-9087" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(3) "nke" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Bartus" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Gábor" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [6]=> object(Author)#773 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9294) ["email"]=> string(23) "pulics.janos@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Pulics" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "János" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(22) "schengeni ellenőrzés" [1]=> string(18) "határellenőrzés" [2]=> string(21) "minőségbiztosítás" [3]=> string(15) "önértékelés" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(14) "border control" [1]=> string(13) "Schengen Area" [2]=> string(17) "quality assurance" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#800 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35016) ["id"]=> int(5977) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7426) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }E-Community Policing The Pragmatics of Community Policing on the Profiles Operated by the Hungarian Police
Community policing is a philosophy, part of the policing work carried out by the police, whose main aim is to create and maintain public safety. The emergence of social media in policing also led to optimism about the potential of it to transform and improve police-citizen relations. The study introduces the concept of e-community policing, a set of problem identification and solutions generated by communication activities between the two parties in the online sphere. The main questions of the research examine the platforms, methods and tools used by the Hungarian Police to meet these communication challenges. The research observes the interfaces of the organisation’s official website, Instagram profile and Facebook page. The corpus of the research analyses the news items that appeared on all three platforms (n = 28) from the posts of the first month (22 June 2020 – 21 July 2020) (N = 843). The quantitative data of the results show that the platforms share content in line with the expectations of other target groups, and the qualitative data show that social media platforms are trying to respond to the challenges of the information society and to develop a more direct relationship with citizens, both in style and in language.
" } ["subtitle"]=> array(1) { ["en_US"]=> string(85) "The Pragmatics of Community Policing on the Profiles Operated by the Hungarian Police" } ["title"]=> array(1) { ["en_US"]=> string(20) "E-Community Policing" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(26) "Uricska Erna, Lippai Zsolt" } ["locale"]=> string(5) "en_US" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#835 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9333) ["email"]=> string(33) "erna.uricska@stud.uni-corvinus.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7443) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-5371-0650" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(358) "PhD student, Corvinus University of Budapest Doctoral School of Sociology and Communication Science, Communication Science Doctoral Program, Guest Lecturer. E-mail: erna.uricska@stud.uni-corvinus.hu, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5371-0650
" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Uricska" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Erna" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#820 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9332) ["email"]=> string(23) "Lippai.Zsolt@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7443) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-4211-2249" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Lippai" ["hu_HU"]=> string(6) "Lippai" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Zsolt" ["hu_HU"]=> string(5) "Zsolt" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(1) { ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(20) "e-community policing" [1]=> string(13) "public safety" [2]=> string(23) "social networking sites" [3]=> string(11) "linguistics" [4]=> string(10) "pragmatics" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#830 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35017) ["id"]=> int(5978) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7443) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Physical Security Systems and Surveillance Operations Center
Using modern physical security systems started when economy system changed in Hungary, around 1990.
It was a chance to develop security infrastructures with new and never seen technical solutions. Security industry also improved and requested to get new knowledge to implement and operate new systems. The industry made and got wider by capitalization in the country. Private property system evolution followed by the security culture formalization as well. This kind of culture came from multinational companies as headquarters and other country experiences were summarized and brought into Hungarian sister sites. Complexity of physical security systems, automated working order requested centralized control, gather of information and analization, quick reactions and proactive actions with tranparency, forced to make surveillance operations center as key participant in the field of high level of security services.
A modern fizikai védelmi rendszerek elterjedése és alkalmazásuk Magyarországon a rendszerváltozástól datálható, hiszen az átállás biztosította a hozzáférés lehetőségét addig nálunk nem látott, nem használt rendszerekhez. A technika fejlődése magával hozta az iparág fejlesztését is, illetve a telepítéshez és fenntartáshoz szükséges tudás megszerzése is igényként jelent meg. A kapitalizálódás megteremtette a vagyonvédelmi piacot, illetve szélesítette azt. A biztonsági kultúra kialakítása a magántulajdon megjelenésével elengedhetetlen volt, de ez a fajta megközelítés igazán a multinacionális vállalatoknál valósult meg, hiszen ezek megjelenésével hozták magukkal az anyacégeknél és a más országokban megszerzett tudást, tapasztalatot. A fizikai védelmi rendszerek komplexitása, egyre autonómabb működésük igényelte, hogy az irányítás, információk kezelése és analizálása centralizáltan történjen, a reakciók gyorsak és átláthatóak legyenek, így létrejöttek a biztonsági központok, amelyeknek kulcsszerepe van az objektum elvárt biztonsági szintjének fenntartásában.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(60) "Physical Security Systems and Surveillance Operations Center" ["hu_HU"]=> string(56) "A fizikai védelmi rendszerek és a biztonsági központ" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(31) "Gubics Frigyes, Horváth Tamás" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#839 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9331) ["email"]=> string(20) "easytwofly@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7442) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(25) "Lenovo Manufacturing Kft." } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Gubics" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Frigyes" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#825 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9330) ["email"]=> string(21) "horvathtam@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7442) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-5273-9980" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(64) "National University of Public Service Faculty of Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(56) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "lecturer
" ["hu_HU"]=> string(114) "adjunktus
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Horváth" ["hu_HU"]=> string(8) "Horváth" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Tamás" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(16) "fizikai védelem" [1]=> string(20) "biztonsági központ" [2]=> string(17) "kockázatelemzés" [3]=> string(16) "vagyonbiztonság" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(17) "physical security" [1]=> string(30) "surveillance operations center" [2]=> string(15) "risk management" [3]=> string(16) "asset protection" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#841 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35018) ["id"]=> int(5979) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7442) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Risks of Naturalisation in the Light of “Citizenship Protection”
This study analyses the risks of individual and state decisions in the naturalisation process, both in terms of the risk assessment activities of the state naturalising the alien and the individual risks of the applicant on the decision of naturalisation. In the case of fraudulent acquisition of citizenship, the author argues for the revocation of citizenship in order to protect the status of the state nationals.
" ["hu_HU"]=> string(487) "E tanulmány a honosítási eljárás során hozott egyéni és állami döntések kockázatait elemzi. A szerző egyrészt átfogó képet ad a külföldit honosító állam kockázatelemző tevékenységéről, másrészt a honosítást kérelmező személy egyéni döntési rizikóit vizsgálja. A csalárd módon állampolgárságot szerzett személyek esetében pedig – az állampolgári státusz védelme érdekében – az állampolgárság visszavonása mellett érvel.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(72) "The Risks of Naturalisation in the Light of “Citizenship Protection”" ["hu_HU"]=> string(76) "A honosítás kockázatai az „állampolgárság védelmének” tükrében" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(14) "Mágó Barbara" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#837 (6) { ["_data"]=> array(11) { ["id"]=> int(9114) ["email"]=> string(23) "mago.barbara@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7297) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["affiliation"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(32) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:7:"NKE RTK";}" } ["familyName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(6) "Mágó" } ["givenName"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(7) "Barbara" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(17) "állampolgárság" [1]=> string(11) "honosítás" [2]=> string(9) "kockázat" [3]=> string(12) "visszavonás" [4]=> string(8) "védelem" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(11) "citizenship" [1]=> string(14) "naturalisation" [2]=> string(4) "risk" [3]=> string(11) "deprivation" [4]=> string(10) "protection" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#848 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35019) ["id"]=> int(5980) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7297) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Role of the Local Civil Guard in Guaranteeing the Security of Events
Nowadays, with the breaking of the paradigm of policing as a state monopoly, we can observe the necessary pluralization of law enforcement, the coming to the fore of private security and civil law enforcement, and the breaking of the monopoly of the state police. Our country’s 64,000-
strong civil guard is organized into 2,200 organizations and, as a strategic partner of the police, carries out its crime prevention activities in cooperation with local governments.
In my study, I examined the historical development of the formation of the Civil Guard, its basic activities, and its role in securing events and festivals. In addition to processing the literature, using the results of my questionnaire research, I tried to point out the complex, complementary
policing role of the local civil guard in guaranteeing public safety, placing more emphasis on its outstanding activity in the event insurance sector.
Napjainkra a rendészet mint állami monopólium paradigma megtörésével a rendfenntartás szükségszerű pluralizálódását, a magánbiztonság és a polgári rendfenntartás előtérbe kerülését, az állami rendészet egyeduralmának megtörését figyelhetjük meg.
Hazánk 64 000 fős polgárőrsége 2200 szervezetbe tömörülve, a rendőrség stratégiai partnereként a helyi önkormányzatokkal együttműködve végzi bűnmegelőzési tevékenységét, amelynek egyik szembetűnő megvalósulása a hazai fesztiválturizmus biztonságának, azaz a rendezvénybiztosítások rendészettudományi aspektusainak elemzésével jeleníthető meg.
Tanulmányomban a polgárőrség megalakulásának történeti fejlődését, alaptevékenységét, illetve a rendezvények és fesztiválok biztosításában betöltött szerepét vizsgáltam. A szakirodalom feldolgozása mellett kérdőíves kutatásom eredményeit felhasználva próbáltam rámutatni a helyi polgárőrség komplex, komplementer rendészeti szerepére a közbiztonság garantálásban, ezen belül is nagyobb hangsúlyt fektetve a rendezvénybiztosítási szektorban nyújtott kiemelkedő tevékenységére.
Police Science
Attitudes of Police Leaders and Master Students Towards Police Reform – A Common Intersection of Two (Types of) Empiricisms
The aim of this paper is to compare the research findings of the two authors on the reform of the police occupational culture and its organisational restructuring.
The first is a survey commissioned by the then National Police Commissioner in 2009 as part of the Police Strategic Planning process to inform the strategic concept for the transformation of the occupational culture of policing, and the subsequent empirical data collection among Master's students at the Police College. The second study is part of the doctoral research "Prospects of reform and community-based operation in the Hungarian police" and examines the results of 19 interviews with police leaders of a Hungarian county on the interpretation of security, the assessment of cooperativeness and the definition of public security problems.
The two authors' research on different target groups, significantly separated in time, led to different results. The first concludes by proposing a complete reform of the law enforcement system, while the second calls for an evolution of the internal professional processes that affect the functioning of law enforcement. The two different approaches, however, reach a number of similar conclusions regarding the state of the police and the points of intervention.
The comparison of the two studies in one study shows that there is no significant disagreement between experts in the field of police education and practitioners in the field of policing as regards the functioning of the police. The fundamental difference in their positions is in the way and extent of change, which, given the common goal, does not seem to be an irresolvable conflict.
" ["hu_HU"]=> string(1906) "
A tanulmány célja a két szerzőnek a rendőrség foglalkozási kultúrájával és szervezeti átalakítására vonatkozó reformmal kapcsolatos kutatási eredményeinek összevetése. Az első az akkori országos rendőrfőkapitány által 2009-bena rendészeti stratégiaalkotás részeként megrendelt kutatás a rendészeti foglalkozási kultúra átalakításának stratégiai koncepcióját megalapozó felmérés, valamint ezt követően a Rendőrtiszti Főiskola mesterszakos hallgatói körében végzett empirikus adatfelvétel eredményeit tartalmazza. A második „A reform és a közösség alapú működés kilátásai a magyar rendőrségen” című doktori kutatás részeként egy magyar vármegye rendőri vezetőinek körében a biztonság értelmezése, az együttműködési készség felmérése és a közbiztonsági problémák definiálása tárgyában készített 19 interjú eredményeinek vizsgálata.
A két szerző különböző célcsoportokon elvégzett, egymástól időben jelentősen elkülönülő kutatása különböző eredményekre vezetett. Az első végkövetkeztetéseként a rendészeti rendszer teljes reformját javasolja, míg a második alapvetően a rendészet működését érintő belső szakmai folyamatok evolúcióját tartja szükségesnek. A két különböző megközelítés azonban a rendőrség állapotát, a beavatkozási pontokat érintően számos hasonló megállapításra jut.
A két kutatás egy tanulmányban történő összevetése rámutat, hogy a rendészeti oktatásban és a rendészet gyakorló művelésében jártas szakemberek között a rendőrség működését érintően nincs jelentős ellentmondás. Álláspontjaikban az alapvető eltérés a változtatás módjában és mértékében mutatkozik meg, ez pedig – tekintve a közös célt – egyáltalán nem tűnik feloldhatatlan ellentétnek.
associate professor, National University of Public Service, Faculty of Law, Law Enforcement
Institute of Behavioral Sciences, Department of Behavioral Sciences and Methodology
egyetemi docens, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Rendészettudományi Kar, Rendészeti
Magatartástudományi Intézet, Magatartástudományi és Módszertani Tanszék
On the occasion of the 20th anniversary of the founding of the Hungarian Association of Police Science, the author presents some of the relevant ideas of the twenty-five volumes of the Pécs Border Guard Scientific Bulletin published to date from the perspective of the co-editor.
" ["hu_HU"]=> string(388) "A Magyar Rendészettudományi Társaság megalakulásának 20. évfordulója alkalmából a szerző a társszerkesztő szemszögéből mutatja be a Pécsi Határőr Tudományos Közlemények napjainkig megjelent 25 önálló kötetének néhány releváns gondolatát.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "Twenty-five Volumes of Police Science" ["hu_HU"]=> string(39) "A rendészettudomány huszonöt kötete" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(11) "Gaál Gyula" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#816 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(9407) ["email"]=> string(23) "GaalG@baranya.police.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7505) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(13) "Baranya Mrfk." } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(67) "r. ezredes, felelős szerkesztő - Rendőrségi Tanulmányok
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Gaál" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Gyula" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(9) "tudomány" [1]=> string(10) "rendészet" [2]=> string(19) "rendészettudomány" [3]=> string(10) "biztonság" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(7) "science" [1]=> string(15) "law enforcement" [2]=> string(14) "police science" [3]=> string(8) "security" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#828 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35022) ["id"]=> int(5983) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7505) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }A detailed presentation of the legislation affecting the operation of the auxiliary police, which contributes to the establishment and maintenance of public order and public safety, highlighting the process of legal development and the most important stages
The author of the study, as a practicing law enforcement professional and a practicing auxiliary police, summarizes the internal rules and regulations affecting the functioning of the auxiliary police, focusing on the main provisions of the most important internal rules and their significance, primarily on the Statutes, the Code of Service, the Code of Ethics of the National Association of Auxiliary Police and other regulations of a similar nature.
The author draws attention to the essence of operating within a regulated framework in order to contribute effectively and lawfully to the establishment and maintenance of public security, shedding light on the necessity, detail and adequacy of internal regulations, providing an insight into the everyday life of the operation of the Auxiliary Police and the provision of services by the Auxiliary Police.
The author of the study wishes to contribute to the comprehensive scientific research and mapping of the operation of vigilance, recognizing the fact that the researched topic is the prevention of crime, civil participation in the maintenance of public order and public safety, and therefore the cooperation of law enforcement is a constantly topical issue, because in the current circumstances the role of the vigilante is an indispensable aid to the police.
" ["hu_HU"]=> string(1659) "A tanulmány célja a közrend, a közbiztonság megteremtésében és fenntartásában közreműködő polgárőrség működését érintő belső szabályozások részletes bemutatása. A tanulmány szerzője gyakorló rendészeti szakemberként és gyakorló polgárőrként foglalja össze a polgárőrség működését érintő belső normarendszert és annak a hatályos jogszabályokkal képezett egységét. Megismerteti az olvasóval a legfontosabb szabályozók főbb rendelkezéseit és azok jelentőségét, elsődlegesen az Országos Polgárőr Szövetség Alapszabályára, Szolgálati Szabályzatára, Etikai Szabályzatára fókuszálva, továbbá az egyéb, jellegüket tekintve megemlítendő szabályozásokat érintve. A közbiztonság megteremtésében és fenntartásában való hatékony és törvényes közreműködés érdekében a szabályozott keretek között történő működés lényegére irányítja a figyelmet, megvilágítva a belső szabályozás szükségességét, részletességét és megfelelőségét, bepillantást engedve a polgárőrségi működés, a polgárőri szolgálatellátás mindennapjaiba. A cikk a polgárőrség működésének átfogó tudományos kutatásához, feltérképezéséhez kíván hozzájárulni, felismerve annak tényét, hogy a kutatott téma a bűnmegelőzés, a közrend, a közbiztonság megteremtésében és fenntartásában való civil közreműködés, ennélfogva a rendészeti együttműködés folyamatosan időszerű kérdése, ugyanis a jelenlegi körülmények között a polgárőrség szerepvállalása nélkülözhetetlen segítség a rendőrség számára.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(42) "Internal Standards of the Auxiliary Police" ["hu_HU"]=> string(38) "A polgárőrség belső normarendszere" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(11) "Kardos Pál" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#834 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(9436) ["email"]=> string(19) "palkardos@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7531) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-4965-035X" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(32) "Országos Polgárőr Szövetség" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Kardos" ["hu_HU"]=> string(6) "Kardos" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Pál" ["hu_HU"]=> string(4) "Pál" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(10) { [0]=> string(10) "polgárőr" [1]=> string(14) "polgárőrség" [2]=> string(8) "közrend" [3]=> string(14) "közbiztonság" [4]=> string(15) "bűnmegelőzés" [5]=> string(12) "belső norma" [6]=> string(13) "szabályozás" [7]=> string(11) "szabályzat" [8]=> string(10) "szolgálat" [9]=> string(5) "etika" } ["en_US"]=> array(10) { [0]=> string(16) "auxiliary police" [1]=> string(24) "auxiliary police officer" [2]=> string(12) "public order" [3]=> string(13) "public safety" [4]=> string(16) "crime prevention" [5]=> string(17) "internal standard" [6]=> string(10) "regulation" [7]=> string(4) "code" [8]=> string(7) "service" [9]=> string(5) "ethic" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#833 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35023) ["id"]=> int(5984) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7531) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Police Story
How and Why Did the Policeman Become a Cop? – System Change in the Hungarian Police Weekly News
For more than forty years, ”Magyar Rendőr” (Hungarian Policeman) was the only police newspaper of the Ministry of Interior of Hungary. After the regime change, the editorial staff embarked on a new era in a new design and a different name. The rigorous title ”Magyar Rendőr”
became the much more popular, modern and consumable ”Zsaru” (Cop), so it was already indicated in the name of the legal successor that from then on something would
be different than it was in the previous system. The newspaper, which until then had been distributed internally and served to provide information to the internal affairs staff, went into commercial circulation. It became a press product accessible to anyone. What did the newspaper transform and were the goals achieved? What were the specific goals? Has the paper really become different in practice? If so, in what? I try to answer these questions by
examining the periodical issues and with the help of interview with former editor in chief of ”Zsaru”.
A Magyar Rendőr több mint negyven éven át volt a Belügyminisztérium egyetlen képes rendőrségi lapja. A rendszerváltás után a szerkesztőség másik névvel és új köntösben vágott neki egy friss korszaknak. A szigorú Magyar Rendőrből a jóval populárisabb, modernebb, fogyaszthatóbb Zsaru lett, így már a jogutód nevében is jelezték, hogy attól kezdve valami más lesz, mint ahogyan az előző rendszerben volt. Az addig belsős terjesztésű, a belügyi állomány tájékoztatását szolgáló lap ekkor már kereskedelmi forgalomban volt, vagyis bárki által hozzáférhető sajtótermékként vett részt a piacon. Mivé akart válni az újság, és sikerült-e elérni a célokat? Mik voltak a konkrét célok? Valóban más lett-e a lap a gyakorlatban? Ha igen, miben? Tanulmányomban ezeket a kérdéseket próbálom megválaszolni a korabeli lapszámok vizsgálatával, valamint a Zsaru egykori főszerkesztőjével folytatott interjú segítségével.
" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(53) "– System Change in the Hungarian Police Weekly News" ["hu_HU"]=> string(48) "– Rendszerváltás a rendőrség hetilapjában" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(43) "How and Why Did the Policeman Become a Cop?" ["hu_HU"]=> string(43) "Hogyan és miért lett zsaru a rendőrből?" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(12) "Dulai Péter" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#794 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9410) ["email"]=> string(21) "dulai.peter@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7508) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-3143-6857" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(57) "a:1:{s:5:"hu_HU";s:31:"Nemzeti Közszolgálati Egyetem";}" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Dulai" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Péter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(14) "Magyar Rendőr" [1]=> string(19) "rendőrségi sajtó" [2]=> string(16) "rendszerváltás" [3]=> string(14) "modernizáció" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(19) "Hungarian Policeman" [1]=> string(12) "police press" [2]=> string(13) "regime change" [3]=> string(13) "modernization" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#790 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35024) ["id"]=> int(5985) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7508) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The author examines and evaluates the position and functioning of the Ministry of Justice and Law Enfocement that had existed between 2006 and 2010 in Hungary. In this country there used to be no traditions of controlling jointly these two areas of exercising public power. The reform was introduced within the framework of strenghtening political leadership of the executive organs. The conclusion: reorganization of the structure of ministries did not lead to some enormous mistake, neither caused it any spectacular development in governing public, respectively legal security. The increasing power of the Prime Minister results in relative less importance of the particular ministerial structure. However, the organisational solutions remain significant even in criminological aspects. An example for that is the position of the fight against corruption.
" ["hu_HU"]=> string(899) "A szerző a 2006 és 2010 között Magyarországon működött Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium szerepét és működését vizsgálja, értékeli. Hazánkban nem voltak hagyományai e két terület együttes irányításának a közhatalmon belül. A reformot azzal a szándékkal vezették be, hogy erősödjék a politikai vezetés és irányítás a végrehajtó hatalmon belül. A következtetés: a struktúra átszervezése nem minősíthető óriási hibának, de érzékelhető fejlődést sem eredményezett a közbiztonság és a jogbiztonság menedzselésében. A miniszterelnök erősödő pozíciója az adott minisztériumi rendszer jelentőségének a csökkenéséhez vezetett. Mindazonáltal az egyes szervezeti megoldások jelentősége még kriminológiai megközelítésben sem becsülhető le, például a korrupció elleni küzdelem esélyei szempontjából.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "Once Upon a Time There Was a Ministry" ["hu_HU"]=> string(30) "Volt egyszer egy minisztérium" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(16) "Korinek László" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#819 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(9452) ["email"]=> string(24) "laszlo.korinek@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7544) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-7037-3908" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(94) "Pécsi Tudományegyetem, Állam- és Jogtudományi Kar, Magyar Rendészettudományi Társaság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(65) "MTA rendes tag, professor emeritus, PTE ÁJK; elnök, MRTT
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Korinek" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(8) "Kormány" [1]=> string(43) "Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium" [2]=> string(19) "poliltikai vezetés" [3]=> string(9) "alapjogok" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(10) "government" [1]=> string(39) "Ministry of Justice and Law Enforcement" [2]=> string(20) "political leadership" [3]=> string(18) "fundamental rights" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#821 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35025) ["id"]=> int(5986) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7544) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Impact of the Conference on Security and Cooperation in Europe on the Activities of the III/II Group Chief of the Ministry of the Interior
During the Cold War decades, the opposing sides made serious efforts to weaken the other, to gain clear military superiority, to increase their sphere of influence, and to hinder their opponents’ efforts in this direction, in which the secret services played a prominent role. At the same time, in view of the devastating consequences of the two world wars, European countries also sought to establish cooperation for security purposes in order to prevent new
conflicts. One such initiative was the creation of the Conference on Security and Cooperation in Europe in 1973.
The Hungarian People’s Republic participated in the work of the EBEÉ from the beginning. The final declaration was signed by János Kádár himself, who in his speech spoke positively about the results of the meeting and the future of cooperation between the signatories. This, as well as the fact that the declaration was signed by the leading powers of the two Cold War blocs and the leaders of the European socialist countries, held the possibility of easing international relations. In my article, I examine whether this influenced and, if so, in what way and to what extent the Hungarian state security at the time, more closely speaking, the task performance of the Hungarian counter-espionage.
A hidegháborús évtizedekben a szemben álló felek komoly erőfeszítéseket tettek a másik gyengítésére, az egyértelmű katonai fölény megszerzésére, befolyási övezetük növelésére, illetve az ellenfeleik ez irányú törekvéseinek akadályozására, amelyekben kiemelt szerep jutott a titkosszolgálatoknak. Ezzel párhuzamosan a két világháború pusztító következményeire is tekintettel az európai országok az újabb konfliktusok megelőzése érdekében biztonsági célú együttműködések kialakítására is törekedtek. Az egyik ilyen kezdeményezés az Európai Biztonsági és Együttműködési Értekezlet életre hívása volt 1973-ban. Magyarország, az akkori terminológia szerint Magyar Népköztársaság, a kezdetektől részt vett az EBEÉ munkájában. A zárónyilatkozatot maga Kádár János írta alá, aki beszédében pozitívan nyilatkozott az értekezlet eredményeiről és az aláírók közötti együttműködés jövőjéről. Ez, illetve hogy a nyilatkozatot a két hidegháborús tömb vezető hatalmai és az európai szocialista országok vezetői is aláírták, a nemzetközi kapcsolatok enyhülésének lehetőségét hordozta. Írásomban azt vizsgálom, hogy ez befolyásolta-e, és ha igen, akkor milyen módon és mennyire az akkori magyar állambiztonság, szorosabban véve a magyar kémelhárítás feladatellátását.
" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(142) "The Impact of the Conference on Security and Cooperation in Europe on the Activities of the III/II Group Chief of the Ministry of the Interior" ["hu_HU"]=> string(163) "Gondolatok az Európai Biztonsági és Együttműködési Értekezletnek a Belügyminisztérium III/II. Csoportfőnökség tevékenységére gyakorolt hatásairól" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(13) "Mezei József" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#832 (6) { ["_data"]=> array(14) { ["id"]=> int(9195) ["email"]=> string(23) "mezei.jozsef@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7356) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Mezei" ["hu_HU"]=> string(5) "Mezei" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "József" ["hu_HU"]=> string(7) "József" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(16) "állambiztonság" [1]=> string(16) "kémelhárítás" [2]=> string(16) "titkosszolgálat" [3]=> string(55) "Európai Biztonsági és Együttműködési Értekezlet" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(14) "state security" [1]=> string(19) "counterintelligence" [2]=> string(14) "secret service" [3]=> string(44) "European Security and Cooperation Conference" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#846 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35026) ["id"]=> int(5987) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7356) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Review
Ágens objektivitás az ellenőrzés rendszerében – A büntetés-végrehajtási tudomány dualitása
Recenzió Lukács Krisztina A szabadságvesztés végrehajtásának egyes független ellenőrzési formái című könyvéről
" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(19) "Hezam Leila Melinda" } ["subtitle"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(53) " – A büntetés-végrehajtási tudomány dualitása" } ["title"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(50) "Ágens objektivitás az ellenőrzés rendszerében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#745 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9240) ["email"]=> string(21) "hezam.leila@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7385) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0009-0000-7939-5639" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(77) "ELTE ÁJK Büntető Eljárásjogi és Büntetés-végrehajtási Jogi Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(33) "dr., egyetemi tanársegéd
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Hezam" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(13) "Leila Melinda" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(24) "büntetés-végrehajtás" [1]=> string(14) "civil kontroll" [2]=> string(9) "jogállam" [3]=> string(34) "szakmai és tudományos szempontok" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(14) "prison service" [1]=> string(13) "civil control" [2]=> string(12) "rule of law;" [3]=> string(32) "child and mother placement rules" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#788 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35031) ["id"]=> int(5989) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7385) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Recenzió Mátyás Szabolcs Bűnözésföldrajz című könyvéről
recenzió
" } ["copyrightHolder"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(11) "Vári Vince" } ["title"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(67) "Recenzió Mátyás Szabolcs Bűnözésföldrajz című könyvéről" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#813 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(9150) ["email"]=> string(17) "drvariv@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(7324) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6416-1645" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(31) "Büntetőeljárásjogi Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(23) "r. alezredes PhD
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Vári" ["hu_HU"]=> string(5) "Vári" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Vince" ["hu_HU"]=> string(5) "Vince" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(19) "bűnözésföldrajz" [1]=> string(19) "kriminálgeográfia" [2]=> string(20) "bűnözési térkép" [3]=> string(21) "földrajzi tényezők" [4]=> string(18) "munkanélküliség" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#817 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(35027) ["id"]=> int(5988) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(7324) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }