Research on the 2021 International Air Show and Military Display, a Communication Approach

doi: 10.32563/hsz.2022.2.9

Abstract

In my research I tried to explore, mainly with  communication and media approach, to what extent the  Kecskemét International Air Show succeeded in achieving  its goal of presenting and promoting the force  development programme and strengthening the relationship between the Hungarian Defence Forces and  society, after an eight-year break. From the announcement  of the event I followed the news about the air show, in addition I made a poll with some of the visitors. With these  results I tried to highlight which types of the  communication platforms that are effective in  strengthening the relationship with the society and also can  help the recruitment. 

Keywords:

communication media force development programme society

References

Allen, Judy: A rendezvényszervezés nagykönyve. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2010.

A honvédelmi miniszter 51/2020. (X. 8.) HM utasítása a 2021. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató megszervezésével és végrehajtásával összefüggő feladatokról

Honvédelmi Minisztérium: Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program – A haza védelmében. Budapest, 2021.

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve. Budapest, Athenaeum Kiadó, 2016.

Nyárády Gáborné – Szeles Péter: Public Relations I. Budapest, Perfekt Kiadó, 2005.

Révész Béla: Vasak a levegőben, vasak a földön. Honvédelem, 2021. július 2. Online: https://honvedelem.hu/hirek/vasak-a-levegoben-vasak-a-foldon.html

Szak Andrea: Társadalmi kommunikáció. Hadtudományi Szemle, 12. (2019), 3. 135–144. Online: https://doi.org/10.32563/hsz.2019.3.8

Downloads

Download data is not yet available.