Research on the 2021 International Air Show and Military Display, a Communication Approach
Copyright (c) 2022 Krizbai Daniella Diána
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Abstract
In my research I tried to explore, mainly with communication and media approach, to what extent the Kecskemét International Air Show succeeded in achieving its goal of presenting and promoting the force development programme and strengthening the relationship between the Hungarian Defence Forces and society, after an eight-year break. From the announcement of the event I followed the news about the air show, in addition I made a poll with some of the visitors. With these results I tried to highlight which types of the communication platforms that are effective in strengthening the relationship with the society and also can help the recruitment.
Keywords:
References
Allen, Judy: A rendezvényszervezés nagykönyve. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2010.
A honvédelmi miniszter 51/2020. (X. 8.) HM utasítása a 2021. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató megszervezésével és végrehajtásával összefüggő feladatokról
Honvédelmi Minisztérium: Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program – A haza védelmében. Budapest, 2021.
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve. Budapest, Athenaeum Kiadó, 2016.
Nyárády Gáborné – Szeles Péter: Public Relations I. Budapest, Perfekt Kiadó, 2005.
Révész Béla: Vasak a levegőben, vasak a földön. Honvédelem, 2021. július 2. Online: https://honvedelem.hu/hirek/vasak-a-levegoben-vasak-a-foldon.html
Szak Andrea: Társadalmi kommunikáció. Hadtudományi Szemle, 12. (2019), 3. 135–144. Online: https://doi.org/10.32563/hsz.2019.3.8