Az „Iszlám Állam” kommunikációs stratégiája és taktikája
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Absztrakt
Az úgynevezett „Iszlám Állam” (továbbiakban: ISIS) sikeresen használja ki az információs és kommunikációs technológia modern megjelenési formáit. Az ISIS – az ellenintézkedések dacára – még mindig komolyan jelen van a Youtube-on és a Facebookon, valamint leginkább a Twitter-en. A szervezet honlapjainak és különböző médiaeszközeinek, megjelenési formáinak vizsgálata azt mutatja, hogy nemcsak agresszióról szóló üzeneteket küld, hanem arra is képes, hogy politikájának – saját szemszögéből pozitív – hatásait is bemutassa a világnak. A kommunikáció elsődleges célja az, hogy minél több hívet, harcost szerezzen, azaz toborozzon, vallási értelemben is igazolja támadásait, valamint erőt mutasson a virtuális és a valós világban egyaránt. A támogatóknak és toborzottaknak köszönhetően képes üzeneteit eljuttatni a toborozni kívánt széles tömeghez, továbbá képes nyilvánosan megjelenni olyan szervezeteken keresztül, amelyek kimondottan az ISIS támogatására jöttek létre. Minden megjelenésük fejlett technológiával készült, és ezek olyan érzelmi töltetű üzeneteket tartalmaznak, amelyek képesek megérinteni mindazokat, akik vallási iránymutatásra vágynak. A szerző e kommunikációs stratégiát és annak taktikai elemeit tekinti át és értékeli.