object(Publication)#685 (6) { ["_data"]=> array(25) { ["id"]=> int(3832) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-12 10:31:43" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(0) ["submissionId"]=> int(3711) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(1) "2" ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(28) " A kis lépések politikája" } ["title"]=> array(1) { ["hu_HU"]=> string(39) "Az Európai Védelmi Unió küszöbén?" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#720 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4367) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3832) ["seq"]=> int(0) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Csiki" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(0) { } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#733 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10284) ["id"]=> int(2992) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3832) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#113 (6) { ["_data"]=> array(25) { ["id"]=> int(3835) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 18:47:20" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(3714) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(6) "3–15" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(648) "

IT attacks and media operations executed by various foreign countries had a greater role than ever before in the U.S. presidential election and the preceding campaign in 2016. The main aims of these attacks were to influence the outcome of the election. The media had specifically addressed attention to the issue both in the U.S. and Europe. However, we heard few evidence-based facts that had real and strong influence on the merits of the presidential election. This paper tries to provide a chronological sequence of IT attacks, as well as to analyse a variety of media operations such as events that potentially influenced the election.

" ["hu_HU"]=> string(726) "

A 2016-os amerikai elnökválasztásban, illetve az azt megelőző kampány során minden eddiginél nagyobb szerepet kapott az, hogy külföldi államok különböző – elsősorban informatikai támadásokkal és médiaeszközökkel – befolyásolni kívánták a választások eredményét. A média különösen sokat foglalkozott a kérdéssel mind az USA-ban, mind Európában. Ugyanakkor tényeken alapuló, bizonyítékokkal alátámasztott, az elnökválasztást érdemben befolyásoló tényezőkről keveset hallhattunk. Jelen írás igyekszik kronológiai sorrendbe állítani és elemezni az informatikai támadásokat és a különböző médiaműveleteket, amelyek hatással lehettek a választásokra.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(65) "Influence of the Internet on the 2016 U.S. Presidential Elections" ["hu_HU"]=> string(122) "„Mert övék a hatalom”: Az internet politikát (is) befolyásoló hatása a 2016-os amerikai elnökválasztás során" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#729 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4368) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3835) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Kovács" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#726 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4369) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3835) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Krasznay" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Csaba" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(3) "USA" [1]=> string(17) "elnökválasztás" [2]=> string(24) "információs műveletek" [3]=> string(8) "hackerek" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(3) "USA" [1]=> string(8) "election" [2]=> string(22) "information operations" [3]=> string(7) "hackers" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#749 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10286) ["id"]=> int(2993) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3835) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#191 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3836) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 18:50:19" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(2) ["submissionId"]=> int(3715) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(7) "16–24" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(870) "

It is no exaggeration to say that today cybersecurity is all over the news. Once data of hundreds of millions are stolen, at other times elections are manipulated or top secret intelligence materials are made accessible to the general public. But who are the perpetrators? And how to imagine their area of operation? The aim of the study is to briefly present the most important basic concepts related to cyber security and also to outline the processes that led to the rapid emergence of this special security area. In the second half of the study, some high-profile cyber-attacks committed and/or published in 2016 are described; ones that affected either the United States or the Middle East. I have decided to choose the events of last year because some trends characterizing cyber-attacks have become so obvious by 2016 that further conclusions can be drawn.

" ["hu_HU"]=> string(992) "

Nem túlzás azt állítani, hogy manapság „a csapból is a kiberbiztonság folyik”. Hol százmilliók adatait lopják el, máskor választásokat manipulálnak, vagy szigorúan titkos hírszerzési anyagok kerülnek a nyilvánosság elé. De kik az elkövetők? És miként képzelhető el működési területük? Jelen tanulmány célja, hogy röviden bemutassa a kiberbiztonsággal összefüggő legfontosabb alapfogalmakat, majd felvázolja azokat a folyamatokat, amelyek elvezettek e speciális biztonsági terület gyors kiemelkedéséhez. A tanulmány második felében néhány, 2016-ban elkövetett és/vagy nyilvánosságra hozott nagy horderejű kibertámadást ismertetek röviden, amelyek az Egyesült Államokat és a Közel-Kelet térségét érintették. Választásom azért esett a múlt év eseményeire, mert tavalyra vált igazán érzékelhető néhány olyan, a kibertámadásokat jellemző tendencia, amelyekből távolabbi következtetések vonhatók le.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(60) "Basic Theories of Cyber Security – With an Outlook on 2016" ["hu_HU"]=> string(58) "Kiberbiztonsági alapvetések – a 2016-os kitekintéssel" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#123 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4371) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3836) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Dóra" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(15) "kiberbiztonság" [1]=> string(9) "kibertér" [2]=> string(14) "zsarolóvírus" [3]=> string(5) "Yahoo" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(14) "cyber security" [1]=> string(11) "cyber space" [2]=> string(10) "ransomware" [3]=> string(5) "Yahoo" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#755 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10289) ["id"]=> int(2995) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3836) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#184 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3838) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 18:53:46" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(3) ["submissionId"]=> int(3717) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(7) "25–37" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(647) "

The intent of this paper is to describe the conditions regarding Montenegro’s NATO accession with a focus on the steps of the Đukanović governments’ active foreign policy. The October 2016 election does not entail substantial changes in foreign affairs that is wishing to actively shape its environment. Despite this, the planned Euro-Atlantic integration could cause not only political, but also economic problems, because of the considerable Russian influence. This paper will show all this, based on the concept of small states, which assume high scale of vulnerability and examine unconventional strategies in order to resilience.

" ["hu_HU"]=> string(787) "

A Montenegró NATO-csatlakozásának körülményeivel foglalkozó dolgozat a nyugat-balkáni állam sajátos, a Đukanović-kormányok időszakát jellemző külpolitikai helyzetére kíván rávilágítani. A 2016. októberi választás érdemben nem hozott változást a függetlenség óta meghatározó, környezetét aktívan alakítani kívánó külpolitikában, ami az euroatlanti integráció irányába mutatva olyan eszközöket is alkalmaz, amelyek az orosz befolyás miatt belpolitikai és gazdasági nehézségeket is okozhatnak. Mindez kisállami elméletek segítségével kerül bizonyításra, amelyek az állam adottságainál és képességeinél fogva a fenyegetettség magas fokát feltételezik, valamint az ez ellen irányuló stratégiákat vizsgálják.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(47) "The Conditions of Montenegro’s NATO Accession" ["hu_HU"]=> string(49) "Montenegró NATO-csatlakozásának körülményei" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#750 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4372) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3838) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Lénárt" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(4) "Éva" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(11) "Montenegró" [1]=> string(4) "NATO" [2]=> string(12) "Oroszország" [3]=> string(14) "Nyugat-Balkán" [4]=> string(24) "euroatlanti integráció" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(10) "Montenegro" [1]=> string(4) "NATO" [2]=> string(6) "Russia" [3]=> string(14) "Western Balkan" [4]=> string(25) "Euro-Atlantic integration" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#734 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10292) ["id"]=> int(2996) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3838) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#120 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3839) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 18:56:33" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(4) ["submissionId"]=> int(3718) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(7) "38–53" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1065) "

Events in cyberspace have an indisputable impact on the physical world, and 2017 taught this even for those who try to exclude themselves from digital existence. Just to think that the first American president was inaugurated in January, whose election was seriously influenced by an external actor using social networks or the fact that the Hungarian media was dominated by an IT attack and its effects almost for a month in August. But it is worth mentioning the two global malicious code campaigns (Wannacry, NotPetya) that caused massive damage in May and June in several countries and industries, demonstrating the potential impact of cyber-weapons. These are events that organizations participating in the country’s defense must respond. It is questionable, however, where are those public service professionals who are able to respond to the many-time non-technical challenges? This paper looks at what kind of cyber defense capabilities are needed in Hungary, how to create them, and what role has the National University of Public Service in that.

" ["hu_HU"]=> string(1293) "

A kibertérben történő események vitathatatlanul hatással vannak a fizikai világra, ezt 2017 még azok számára is megtanította, akik magukat a lehető legjobban megpróbálják kizárni a digitális létből. Elég csak arra gondolni, hogy januárban beiktatták az első amerikai elnököt, akinek a megválasztásában fontos szerepet játszott a közösségi hálózatokon keresztüli befolyásolás egy külső szereplő által, vagy éppen arra, hogy a magyar médiát egy informatikai támadás és annak utózöngéi uralták majdnem egy hónapon keresztül augusztusban. De érdemes megemlíteni azt a két globális kártékonykód-kampányt (Wannacry, NotPetya), amely májusban és júniusban több országban és iparágban is komoly károkat okozott, bemutatva a kiberfegyverek lehetséges hatásait. Mind olyan esemény, amelyre az ország védelmében részt vevő szervezeteknek reagálniuk kell. Kérdéses viszont, honnan lesznek olyan közszolgálati szakemberek, akik érdemben tudnak reagálni a nagyon sokszor nem műszaki természetű kihívásokra. Jelen tanulmány áttekinti, milyen kibervédelmi képességekre van szükség Magyarországon, hogyan lehet ezeket megteremteni, illetve milyen szerepe van mindebben a Nemzeti Közszolgálati Egyetemnek.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(75) "Educational Issues of Strategic Aspects of Cyber Security in Public Service" ["hu_HU"]=> string(84) "A kiberbiztonság stratégiai vetületeinek oktatási kérdései a közszolgálatban" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#762 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4373) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3839) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Krasznay" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Csaba" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(15) "kiberbiztonság" [1]=> string(8) "oktatás" [2]=> string(14) "közszolgálat" [3]=> string(8) "védelem" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(14) "cyber security" [1]=> string(9) "education" [2]=> string(14) "public service" [3]=> string(7) "defense" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#756 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10294) ["id"]=> int(2997) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3839) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#731 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3840) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 19:00:03" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(5) ["submissionId"]=> int(3719) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(7) "54–68" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1215) "

As a result of the dissolution of the Soviet Union, the former Cold War superpower, Russia significantly weakened in the 1990s, hit by a series of economic, political and societal crises. Such crisis phenomena also affected the Russian military: its capabilities were weakened by the aging of most military assets, the demoralization of the personnel and widespread corruption. These problems could only be countered after the turn of millennium due to the improving economic background and the consolidating political power, thus triggering the comprehensive reform and modernization of the military. Throughout a series of four studies the author offers an overview and assessment of those processes that enabled Russia to rearticulate its great power ambitions, underpinned by more modern and combat-ready conventional armed forces to be developed until the end of the current decade. The current second study of the series deals with organisational, personnel and modernization aspects of the reform. Subsequent parts of the series will focus on the lessons learnt from combat experience of the Russian armed forces in the past 25 years; and the trends of defence expenditure, underpinning these efforts.

" ["hu_HU"]=> string(1320) "

A Szovjetunió felbomlásának eredményeképpen az 1990-es években a hidegháborús szuperhatalom, Oroszország jelentősen meggyengült, miután gazdasági, politikai, társadalmi válságok sora sújtotta. A válságjelenségek az orosz haderőt sem kímélték: a haditechnikai eszközök túlnyomó többségének elavulása, a személyi állomány demoralizálódása, burjánzó korrupció bomlasztotta a fegyveres erők képességeit, amit az ezredfordulót követő javuló gazdasági helyzetben a megszilárduló politikai vezetés többszöri kísérletre tudott csak megállítani, és elkezdeni a haderő átfogó reformját és modernizációját. A szerző négyrészes tanulmánysorozatában azt a folyamatot tekinti át és értékeli, amelynek eredményeképpen az ismét nagyhatalmi ambíciókat megfogalmazó Oroszország hagyományos fegyveres erőit modernebb, ütőképesebb haderővé alakította, és ezen az úton kívánja továbbfejleszteni az évtized végéig. A tanulmánysorozat jelen, második része a haderőreform szervezeti, személyi és fegyverzettechnikai vonatkozásait vizsgálja. A további részekben az orosz haderő-alkalmazás elmúlt huszonöt évének műveleti tapasztalataival, valamint a védelmi költségvetés mindezt alátámasztó trendjeivel foglalkozik.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(34) "Organization, Personnel, Equipment" ["hu_HU"]=> string(43) "Szervezet, személyi állomány, fegyverzet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(49) "An Evaluation of the Russian Military Reforms II." ["hu_HU"]=> string(40) "Az orosz haderőreform értékelése II." } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#751 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4374) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3840) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Jójárt" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Krisztián" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(12) "Oroszország" [1]=> string(13) "haderőreform" [2]=> string(15) "fegyveres erők" [3]=> string(16) "védelempolitika" [4]=> string(15) "hadfelszerelés" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(6) "Russia" [1]=> string(15) "military reform" [2]=> string(12) "armed forces" [3]=> string(14) "defence policy" [4]=> string(9) "equipment" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#760 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10296) ["id"]=> int(2998) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3840) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#725 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3842) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 19:02:54" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(6) ["submissionId"]=> int(3721) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(7) "69–79" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(521) "

Looking beyond the terminological complexity and the overview of current cyber security trends, the study casts light upon several factors that can influence the regional answers and their results in East Central Europe. Through an examination of cyber security strategies of the Visegrad countries, the author seeks to map the institutional environment of tackling cyber security challenges, and whether the current strategies are up-to-date offering adequate answers to the introduced trends of cyber challenges.

" ["hu_HU"]=> string(626) "

A tanulmány a kiberbiztonság terminológiai kihívásainak és a kibertér trendjeinek bemutatásán túl rávilágít néhány olyan tényezőre, amelyek a kibertérből érkező kihívásokra adott regionális válaszok eredményeit befolyásolhatják Kelet-Közép-Európában. Így a visegrádi négyek kiberbiztonsági stratégiáinak értékelésével a szerző azt vizsgálja, hogy mennyire aktuálisak ezek a dokumentumok, érdemi válaszokat adnak-e a kiberbiztonsági kihívások bemutatott trendjeire, és összességében milyen intézményi környezetbe rendelik a kiberbiztonsági feladatok kezelését.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(72) "Global Challenge, Regional Answers: Cybersecurity in East Central Europe" ["hu_HU"]=> string(85) "Globális kihívás, regionális válaszok: kiberbiztonság Kelet-Közép-Európában" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#770 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4375) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3842) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(9) "Berzsenyi" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Dániel" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(15) "kiberbiztonság" [1]=> string(25) "információs társadalom" [2]=> string(21) "Kelet-Közép-Európa" [3]=> string(16) "nemzetbiztonság" [4]=> string(10) "stratégia" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(13) "cybersecurity" [1]=> string(19) "information society" [2]=> string(19) "East Central Europe" [3]=> string(17) "national security" [4]=> string(8) "strategy" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#764 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10298) ["id"]=> int(2999) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3842) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#730 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3843) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-12 10:35:54" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(7) ["submissionId"]=> int(3722) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(8) "80–109" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1023) "

The Turkish voters narrowly voted in favour of constitutional changes at the referendum on 16 April 2017, which turns the country from a parliamentary to a presidential republic. The contested results put the state of democracy, the issue of authoritarianism and the societal polarisation in Turkey in the limelight. This analysis makes an attempt to address these issues and outline the trajectory of the Justice and Development Party from an allegedly pro-EU party threatened by political, especially Kemalist adversaries to be banned to a more disputed political actor accused of weakening its opposition, the rule of law and having authoritarian tendencies. The opus also describes the various elements of its success, how the AKP’s electoral hegemony was built and how it is maintained. It also examines the transformation of the judicial and media landscape of the country since 2002. Finally, the paper highlights the outcome of the constitutional amendments and their significance for the future of Turkey.

" ["hu_HU"]=> string(1180) "

A török szavazók a 2017. április 16-án tartott népszavazáson csekély többséggel megszavazták az alkotmánymódosítás pontjait, aminek nyomán az ország kormányformája parlamentiből elnöki rendszerré változik. A vitatott eredmény újra felszínre hozta a demokráciáról, az autoriter rendszerről és a társadalmi megosztottságról szóló vitákat. Jelen tanulmány arra tesz kísérletet, hogy ezeket megvizsgálja, és felvázolja az Igazság és Fejlődés Pártja (AKP) hatalmon eltöltött tizenöt évének politikai változásait, amelyek révén a kezdetben névleg EU-párti, politikai ellenfelei által betiltással fenyegetett formáció napjainkban az ellenzék, a jogállamiság meggyengítőjeként és autoriter tendenciák birtokosaként jelenik meg. A mű elemzi a párt sikerességének okait, főleg a választási hegemónia létrehozásának és fenntartásának mikéntjét, továbbá az igazságszolgáltatás és a média helyzetének változását 2002, a párt hatalomra kerülése óta eltelt időszakban. Végezetül tárgyalja az alkotmánymódosítás hatásait és jelentőségét Törökország jövőjét illetően.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(111) "The AKP’s Trajectory Until the Referendum on the Presidential System: Regime Building in Turkey (2002–2017)" ["hu_HU"]=> string(109) "Az AKP útja az elnöki rendszerről szóló népszavazásig: rezsimépítés Törökországban (2002−2017)" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#769 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4377) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3843) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Egeresi" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Zoltán" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#774 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4378) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3843) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(12) "Pénzváltó" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Nikolett" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(14) "Törökország" [1]=> string(3) "AKP" [2]=> string(21) "Recep Tayyip Erdoğan" [3]=> string(21) "2017-es népszavazás" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(6) "Turkey" [1]=> string(3) "AKP" [2]=> string(20) "Recep Tayyip Erdogan" [3]=> string(33) "constitutional referendum in 2017" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#768 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10301) ["id"]=> int(3001) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3843) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#761 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3844) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 19:09:53" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(8) ["submissionId"]=> int(3723) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(9) "110–137" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(548) "

This paper uses historical and geographical data to understand the geopolitical environment of Iran making it possible to assess the opportunities of the Iranian energy industry. Considering the prospects in the Iranian hydrocarbon sector, one can have only low expectations: the most probable scenario is that there will be a slow and continuous transformation. The greatest growth potential lies in the natural gas sector in Iran, but this amount will not be enough to meet the requirements of all the three possible directions for export.

" ["hu_HU"]=> string(964) "

Ez a tanulmány az iráni energiaszektor történetének, belső helyzetének, valamint regionális és világpiaci kilátásainak áttekintésére vállalkozik, különösen pedig a 2016 eleje óta érvényben levő nukleáris szankciók feloldása következtében Iránnal kapcsolatban megnövekedett várakozás ígéreteire és kilátásaira koncentrál. A központi kérdés az, hogy Irán hogyan képes az ország stratégiai helyzetéből és az energiahordozóiban rejlő hatalmas potenciáljából előnyt kovácsolni gazdasági és politikai téren egyaránt. Összességében érdemes a 2015-ös megegyezést követő felfokozott várakozásokat visszafogni az iráni energiaszektorral kapcsolatban: míg belföldön a legvalószínűbb forgatókönyvet a lassú és folyamatos átmenet jelenti, addig regionális szinten a fokozatosan bővülő iráni exportkapacitás középtávon is csak egy potenciális partner ellátására lesz elegendő.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(58) "The Latest Developments in the Iranian Oil and Gas Sectors" ["hu_HU"]=> string(53) "Az iráni kőolaj- és földgázszektor utóbbi évei" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Promises and Perspectives" ["hu_HU"]=> string(26) "Ígéretek és kilátások" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#763 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4379) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3844) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Dudlák" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(9) "földgáz" [1]=> string(5) "Irán" [2]=> string(11) "geopolitika" [3]=> string(15) "energiapolitika" [4]=> string(10) "szankciók" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(11) "natural gas" [1]=> string(4) "Iran" [2]=> string(11) "geopolitics" [3]=> string(13) "energy policy" [4]=> string(9) "sanctions" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#780 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10304) ["id"]=> int(3002) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3844) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#775 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(3846) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2017-06-30" ["lastModified"]=> string(19) "2020-06-10 19:12:31" ["sectionId"]=> int(46) ["seq"]=> int(9) ["submissionId"]=> int(3725) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(305) ["licenseUrl"]=> string(49) "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0" ["pages"]=> string(9) "138–148" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(424) "

Throughout 2017 the Outlook column of Nation and Security will introduce key foreign and security policy think tanks with the aim of offering fact-based credible expert sources in the “post-truth” age, thus increasing the visibility of expert sources and support the work of those working in this field. The paper introduces one of the leading U.S. think tanks, the Center for Strategic and International Studies.

" ["hu_HU"]=> string(575) "

A Nemzet és Biztonság 2017-es lapszámainak Kitekintő rovatában meghatározó kül- és biztonságpolitikai kutatóintézeteket mutatunk be azzal a céllal, hogy a tényeket és hiteles információforrásokat megkérdőjelező „posztigazság”-korszakban növeljük a szakértői források láthatóságát és megkönnyítsük a szakterülettel foglalkozók munkáját. Jelen cikkünk az egyik legnevesebb amerikai kutatóintézetet, a Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központját (Center for Strategic and International Studies – CSIS) mutatja be.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(50) "The Center for Strategic and International Studies" ["hu_HU"]=> string(53) "A Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központja" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#773 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4381) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(3846) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Gergő" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(18) "biztonságpolitika" [1]=> string(12) "külpolitika" [2]=> string(27) "Amerikai Egyesült Államok" [3]=> string(15) "kutatóintézet" [4]=> string(4) "CSIS" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(15) "security policy" [1]=> string(14) "foreign policy" [2]=> string(24) "United States of America" [3]=> string(10) "think tank" [4]=> string(4) "CSIS" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#781 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10307) ["id"]=> int(3004) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(3846) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF