Tengelyteljesítményt adó gázturbinás próbapad fejlesztése

Absztrakt

Cikkünk a BME Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszékén üzemben álló Deutz T216 tengelyteljesítményt leadó gázturbinán alapuló próbapad fejlesztési folyamatáról szól. Bemutatja azokat a körülményeket, melyek indítóokként elvezettek a munkálatok megindulásához, egyben részleteket is közöl a régi rendszer képességeiről, melyek jelentős mértékben igényelték az effajta beavatkozást. A cikk központi része az új mérő-adatgyűjtő és vezérlő rendszernek a bemutatása, melyben a részletes leírásnak köszönhetően képet alkothatunk a létrehozott és az eredeti közötti különbségekről. A berendezés hosszú idő után újfent üzemképessé vált a vezérlések véglegesítésével, így a szerzők a mérőérzékelők kalibrálását követően már éles méréseket is lefolytattak. Ezt követően, főként a mért adatokra, a gázturbina üzemi viszonyaira támaszkodva összegezzük a megvalósult eredményeket, és rámutatunk a közeljövő fejlesztési lehetőségeire is.

Kulcsszavak:

tengelyteljesítményt leadó gázturbina fékpad mérő-adatgyűjtő rendszer LabVIEW Deutz T216 légcsavaros gázturbina

Hogyan kell idézni

[1]
K. T. Beneda és D. I. Simon, „ Tengelyteljesítményt adó gázturbinás próbapad fejlesztése”, RepTudKoz, köt. 29, sz. 2, o. 191–210, aug. 2017.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.