Könnyűszerkezetű jármű hátsó futómű optimalizálása

Absztrakt

Kutatómunkánk célkitűzése egy nemzetközi, egyetemek közötti üzemanyag takarékossági versenyen résztvevő könnyűszerkezetű prototípus jármű hátsó futóművének tervezési peremfeltételeinek, tervezés menetének, kivitelezése, majd az elkészült alkatrész tesztelésének megvalósítása. A jármű karbon-kompozit héjszerkezettel rendelkezik, futóműve moduláris felépítésű, csőszerkezetű a szerelhetőség, későbbi fejlesztési potenciál kihasználásának érdekében. A tervezés során figyelembe vettük az előző évek során szerzett tapasztalatainkat, verseny követelményeket, a megvalósíthatóságot, és fenntarthatóságot. Az elkészült alkatrészt valós terhelések között tesztelve mérjük a szerkezet torzulását, melyet összevetünk a szimulációk eredményével.

Kulcsszavak:

Shell Eco-marathon OECO prototípus könnyűszerkezetű karbon-kompozit futómű tervezés fenntarthatóság

Hogyan kell idézni

[1]
P. Nyári, F. A. Kerekes, és J. Z. Szabó, „ Könnyűszerkezetű jármű hátsó futómű optimalizálása”, RepTudKoz, köt. 29, sz. 2, o. 95–102, aug. 2017.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.