Reformok és állandóság a közigazgatás-elmélet tantárgy oktatásában, tekintettel Lőrincz Lajos tantárgyalapító szerepére
Absztrakt
A tanulmány a Közigazgatás-elmélet tantárgy szerepét néhai Lőrincz Lajos professzor, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja adekvát publikációinak tükrében vizsgálja, kiemelve tantárgyalapítói szerepét. A tanulmány figyelmet fordít a latin administratio, valamint a magyar közigazgatás és reform szavak eredetére és etimológiájára. Tematikánk vizsgálja a közigazgatás-elmélet rendeltetését. A cikk etimológiai és történeti-visszatekintő módszert alkalmaz. E munka bemutatja a Közigazgatás-elmélet tantárgy történetének legfontosabb fordulópontjait. Elemzésre kerül a tantárgy oktatói személyi körének változása, a tananyag módosulásai, és a módszertani jellegű problémák köre is. Végkövetkeztetésünk: napjainkban a hazai és a nemzetközi közigazgatás-tudományi és jogtudományi tudományos folyóiratok teljességgel gyakorlati irányultságúak, azonban az elméleti kutatások elnyomásával egyidejűleg mindez nem más, mint a vég kezdete.