Choosing this topic was inspired by events of France’s recent past: in November 2015, a European state was attacked for the first time by the flagrant terrorist group called the Islamic State. This terrorist aggression made France to introduce state of emergency; which step has been disputed not only inside France, but it has induced significant international reactions as well. The study shows the background of French legal regulation, the previous cases when this special legal order was used in French history, and it also analysis nowadays’ French happenings concerning the prolongation of state of emergency. However, the process has been still ongoing, and question is what kind of solution Paris will be able to find after the expiration of the second three month-long period: dealing with the problem by constitutional amendment, or again the French will face another prolongation.
" ["hu_HU"]=> string(941) "A tanulmány elkészítését a közelmúlt francia eseményei ösztönözték: 2015 novemberében első ízben ért európai államot terrortámadás a hírhedt Iszlám Állam nevű terrorszervezet részéről. Ez Franciaországot a rendkívüli állapot bevezetésére késztette, amellyel kapcsolatban nemcsak belpolitikai viták zajlanak, hanem azoknak jelentős nemzetközi visszhangja is van. A tanulmány bemutatja a francia jogi szabályozás hátterét, e speciális jogrend korábbi alkalmazásának eseteit, és elemzi a napjainkban zajló francia eseményeket, amelyek a rendkívüli állapot meghosszabbításával kapcsolatosak. A folyamat azonban még lezáratlan, és kérdés, hogy az újabb három hónap leteltét követően milyen megoldást sikerül Párizsnak találnia: alkotmánymódosítás segítségével jogi úton rendezi a problémát vagy a rendkívüli időszak további meghosszabbítása következik.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(23) "Is That Really Special?" ["hu_HU"]=> string(22) "Valóban rendkívüli?" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(28) "State of Emergency in France" ["hu_HU"]=> string(39) "Rendkívüli állapot Franciaországban" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#726 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4633) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4061) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Dóra" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(14) "Franciaország" [1]=> string(22) "alkotmánymódosítás" [2]=> string(21) "rendkívüli állapot" [3]=> string(8) "Algéria" [4]=> string(18) "speciális jogrend" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(6) "France" [1]=> string(24) "constitutional amendment" [2]=> string(18) "state of emergency" [3]=> string(7) "Algeria" [4]=> string(19) "special legal order" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#749 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10752) ["id"]=> int(3200) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4061) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }This year’s Munich Security Conference that had been qualified as the „best think tank conference in the world” by the University of Pennsylvania’s Global Go To Think Tank Index for three consecutive years, was organized on February 12–14, 2016. The conference serves as a meeting place for experts, academics and the world’s leading politicians to discuss current issues and trends in security policy together. Every year more than 450 foreign policy decision makers gather in Munich for the conference to debate the actual challenges of world politics and to find adequate answers to these.
" ["hu_HU"]=> string(649) "2016. február 12–14. között rendezték meg a müncheni biztonságpolitikai konferenciát, amelyet a pennsylvaniai egyetem „Global Go To Think Tank Indexe” alapján már három éve a világ legjobb „think tank konferenciájaként” tartanak számon, azaz olyan rendezvényként, ahol szakértők és kutatók együtt vitatják meg az aktuális biztonságpolitikai kérdéseket és trendeket a világ vezető politikusaival. A konferenciára minden év februárjában több mint 450 külpolitikai döntéshozó gyűlik össze Münchenben, hogy megvitassák a világpolitika kihívásait, s megfelelő válaszokat keressenek rájuk.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(65) "The Agenda and Key Results of the 2016 Munich Security Conference" ["hu_HU"]=> string(84) "A 2016-os müncheni biztonságpolitikai konferencia főbb momentumai és tanulságai" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#753 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4634) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4063) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Brassói" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Ádám" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(8) "München" [1]=> string(18) "biztonságpolitika" [2]=> string(12) "Oroszország" [3]=> string(7) "Szíria" [4]=> string(25) "Kínai Népköztársaság" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(6) "Munich" [1]=> string(15) "security policy" [2]=> string(6) "Russia" [3]=> string(5) "Syria" [4]=> string(28) "People’s Republic of China" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#725 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10754) ["id"]=> int(3201) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4063) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Transznacionális terrorizmus a nemzetközi kapcsolatok elméletében: külpolitikai válaszok és válaszlehetőségek az al-Káida és az „Iszlám Állam” tevékenységére
The study offers a comparative analysis of how the main schools of international relations – realism, liberalism and constructivism – can contribute to formulating adequate answers to international terrorism. The author argues that international (specifically U.S.) responses to the threat of al-Qaeda could have been more proportionate and delivered better results had not primarily realist traits of decision making been taken into consideration but other approaches as well. Now, when a similar conduct can be observed on behalf of the United States, the paper emphasizes the value added by the different traditions of international relations that should be taken into consideration.
" ["hu_HU"]=> string(618) "Arra a feltevésre alapozva, hogy az al-Káida elleni amerikai és nemzetközi fellépésnek elsősorban a nemzetközi kapcsolatok realista iskolájának hagyományaira alapozó jellemzői voltak, a tanulmány azt vizsgálja, hogy a liberalizmus és a konstruktivizmus hagyományaiból táplálkozó cselekvési formák mennyiben járulhatnának hozzá az „Iszlám Állam” elleni fellépéshez napjainkban. A szerző amellett érvel, hogy a heterogén elméleti megközelítés megfelelőbb, rugalmasabban alkalmazható gyakorlati válaszokat adna a radikális iszlamista szervezet jelentette kihívásokra.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(164) "Transnational Terrorism Within the Theory of International Relations: Opportunities and Answers of Foreign Policy in Countering al-Qaeda and the ’Islamic State’" ["hu_HU"]=> string(178) "Transznacionális terrorizmus a nemzetközi kapcsolatok elméletében: külpolitikai válaszok és válaszlehetőségek az al-Káida és az „Iszlám Állam” tevékenységére" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#757 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4647) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4073) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Szálkai" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Kinga" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(23) "nemzetközi terrorizmus" [1]=> string(23) "nemzetközi kapcsolatok" [2]=> string(9) "realizmus" [3]=> string(9) "al-Káida" [4]=> string(14) "Iszlám Állam" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(23) "international terrorism" [1]=> string(23) "international relations" [2]=> string(7) "realism" [3]=> string(8) "al-Qaeda" [4]=> string(13) "Islamic State" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#734 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10780) ["id"]=> int(3213) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4073) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Paris and Brussels terrorist attacks have triggered a lively debate throughout Europe about the necessary and possible responses of the European Union and respective member states to counter the threat of terrorism. Part of this debate in Hungary has been focusing on the introduction of a new state of emergency for terrorism threat to the Basic Law. The author summarizes three determining questions – the effect of securitization practices, Hungary’s objective and subjective threat perception regarding terrorism, and the possible ways and means of counter-terrorism – that are to affect this discourse.
" ["hu_HU"]=> string(715) "A 2015. novemberi párizsi és a 2016. márciusi brüsszeli terrortámadások Európa-szerte komoly politikai és társadalmi vitákat generáltak arról, mit kellene tennie az Európai Uniónak, illetve mit kellene tenniük a tagállami kormányoknak az európai terrorfenyegetettség csökkentése érdekében. Ennek az Európa szinte valamennyi országában zajló vitának része a Magyarországon január óta folyó úgynevezett terrorveszélyhelyzet-vita is. Ahhoz, hogy helyi értékén tudjuk kezelni e diskurzust, érdemes górcső alá venni három fontos, a vita során gyakran egymásba fonódó, de egyébként szakmai szempontból különállóan kezelendő kérdéskört, illetve jelenséget.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(66) "On the Discourse about the State of Emergency for Terrorism Threat" ["hu_HU"]=> string(45) "A terrorveszélyhelyzet-diskurzus margójára" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#761 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4648) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4074) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tálas" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Péter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(11) "terrorizmus" [1]=> string(13) "Magyarország" [2]=> string(19) "biztonságiasítás" [3]=> string(20) "különleges jogrend" [4]=> string(10) "percepció" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(7) "Hungary" [1]=> string(9) "terrorism" [2]=> string(14) "securitization" [3]=> string(19) "special legal order" [4]=> string(10) "perception" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#755 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10782) ["id"]=> int(3214) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4074) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Támogatás és halogatás: a német külpolitika és Magyarország NATO-integrációja a Horn-kormány éveiben
1994–98, the period of the Horn government, were the crucial years of Hungary’s accession to NATO. The current article has the goal to shed a critical light on Germany’s position towards Hungary’s NATO accession. The conclusion is that Germany’s role was unquestionably positive: although not an enthusiastic supporter of NATO’s opening before the summit of 1994, Bonn steadfastly supported Hungary’s accession after that. Nevertheless, German foreign policy showed elements of procrastination as well: in light of Russian opposition, it did not always see eye-to-eye with Hungary’s aim to speed up the process of NATO accession.
" ["hu_HU"]=> string(935) "Magyarország NATO-integrációjának sorsdöntő évei 1994−98 közé, vagyis jórészt a Horn-kormány időszakára estek. Jelen tanulmány arra vállalkozik, hogy kritikusan megvilágítsa Németország 1994–98 között elfoglalt pozícióját Magyarország NATO-integrációjával kapcsolatban. A tanulmány végkövetkeztetése az, hogy Németország szerepe a magyar NATO-integrációban megkérdőjelezhetetlenül pozitív: noha az 1994. januári csúcs előtt nem tartozott a NATO kapunyitásának lelkes támogatói közé, Bonn a döntés meghozásától kezdve támogatta Magyarország NATO-csatlakozását. Ugyanakkor Németország sokáig nem osztotta azt a magyar álláspontot, amely gyorsítani igyekezett a közép-kelet-európai országok csatlakozását, így a támogatás mellett – Oroszország érzékenységét szem előtt tartva − a halogatás elemei is azonosíthatók a német külpolitikában.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(110) "Support and Procrastination: German Foreign Policy and Hungary’s Accession to NATO under the Horn Government" ["hu_HU"]=> string(112) "Támogatás és halogatás: a német külpolitika és Magyarország NATO-integrációja a Horn-kormány éveiben" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#765 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4649) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4075) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Hettyey" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "András" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(7) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(13) "Magyarország" [2]=> string(13) "Németország" [3]=> string(11) "Helmut Kohl" [4]=> string(12) "külpolitika" [5]=> string(18) "biztonságpolitika" [6]=> string(12) "integráció" } ["en_US"]=> array(7) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(7) "Hungary" [2]=> string(7) "Germany" [3]=> string(11) "Helmut Kohl" [4]=> string(14) "foreign policy" [5]=> string(15) "security policy" [6]=> string(11) "integration" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#759 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10784) ["id"]=> int(3215) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4075) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The new Maritime Security Strategy of India was released on 26th October 2015. This document summarized the goals and concepts of the country’s maritime policy, and confirmed its identity as the dominant maritime power on the Indian Ocean. For the last decades, the Indian elite has acknowledged the strategic importance of the naval power. Since the end of the Cold War, the horizon of New Delhi’s foreign and security policy rapidly widened, and focused on enhanced presence, power projection and deterrence in South Asia and the Indian Ocean. Today, India have approximately the sixth largest navy in the world, and most of the military experts belive that the country will be one of the first maritime powers in the 21st century. The development of the naval components of the Indian Armed Forces indeed very impressive, but not always convincing. This study aims to explain the most important elements of the new Maritime Security Strategy, and analyze them in the context of the Indian military modernisation.
" ["hu_HU"]=> string(1152) "India 2015. október 26-án hozta nyilvánosságra új tengeri biztonsági stratégiáját. E dokumentum összegzi az ország tengerészeti politikájának céljait és alapelveit, valamint megerősíti identitását az Indiai-óceán domináns maritim hatalmaként. Az elmúlt évtizedek folyamán az indiai elit felismerte a haditengerészeti erő stratégiai jelentőségét. A hidegháború vége óta Újdelhi kül- és biztonságpolitikájának horizontja gyors ütemben tágult, és nagy hangsúlyt fektetett a fokozott jelenlétre, erőkivetítésre, valamint elrettentésre Dél-Ázsiában és az Indiai-óceánon. Napjainkban India haditengerészete nagyjából a hatodik legnagyobb a világon, és a katonai szakértők többsége úgy véli, hogy az ország a 21. század első számú tengeri hatalmai közé számít majd. Az indiai fegyveres erők haditengerészeti komponensei valóban látványos, de nem mindig meggyőző fejlődést mutatnak. E tanulmány célja, hogy ismertesse az új tengeri biztonsági stratégia legfontosabb elemeit, és az indiai haderő korszerűsítésének kontextusába illesztve értékelje őket.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(44) "The 2015 Maritime Security Strategy of India" ["hu_HU"]=> string(50) "India 2015. évi tengeri biztonsági stratégiája" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(20) "Ensuring Secure Seas" ["hu_HU"]=> string(26) "„Ensuring Secure Seas”" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#758 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4650) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4076) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Háda" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Béla" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(5) "India" [1]=> string(16) "haditengerészet" [2]=> string(15) "tengeri hatalom" [3]=> string(30) "tengeri biztonsági stratégia" [4]=> string(24) "stratégiai dokumentumok" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(5) "India" [1]=> string(4) "navy" [2]=> string(14) "maritime power" [3]=> string(26) "Maritime Security Strategy" [4]=> string(19) "strategic documents" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#763 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10786) ["id"]=> int(3216) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4076) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }In case of the United States of America the President, the National Security Council and the Department of Defence represent the political part of the strategic level decision making and planning process. By producing wide range of strategic documents and coordinating the use of instruments of national power to achieve national objectives, they provide strategic giudance to the Unified Commands at the military strategic level, and also to the Joint Task Forces at the operational level. The Joint Strategic Planning System is used for security cooperation and force planning purpose, while the Adaptive Planning and Execution System is mainly for operational planning.
" ["hu_HU"]=> string(1063) "A tanulmány az Amerikai Egyesült Államok védelmi tervezésének teljes spektrumát, azaz a politikai-stratégiai, katonai-stratégiai, valamint hadműveleti szintű tervezési rendszereket és a közöttük lévő kapcsolatokat tekinti át. Az Amerikai Egyesült Államok esetében az elnök, a Nemzetbiztonsági Tanács és a Védelmi Minisztérium képezik a politikai-stratégiai részét a döntéshozatali és tervezési folyamatnak. Biztosítják a stratégiai dokumentumok széles skáláját, koordinálják a nemzeti érdekérvényesítés eszközeinek alkalmazását a célkitűzések elérése érdekében, ezáltal irányelveket nyújtanak a stratégiai szintű egyesített parancsnokságok és a hadműveleti szintű összhaderőnemi parancsnokságok részére. Az Összhaderőnemi Stratégiai Tervező Rendszer a biztonsági együttműködés tervezésére és a haderőtervezés céljára szolgál, az Adaptív Tervező és Végrehajtó Rendszer pedig alapvetően a művelettervezésre. A szerző ezeket az összefüggéseket vizsgálja.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(56) "Defence Planning Systems of the United States of America" ["hu_HU"]=> string(61) "Az Amerikai Egyesült Államok védelmi tervezési rendszerei" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#773 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4651) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4078) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Pozderka" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Zoltán" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(6) { [0]=> string(26) "egyesített parancsnokság" [1]=> string(24) "stratégiai dokumentumok" [2]=> string(21) "stratégiai tervezés" [3]=> string(22) "hadműveleti tervezés" [4]=> string(19) "metodikus tervezés" [5]=> string(27) "válságreagáló tervezés" } ["en_US"]=> array(6) { [0]=> string(15) "Unified Command" [1]=> string(19) "strategic documents" [2]=> string(18) "strategic planning" [3]=> string(20) "operational planning" [4]=> string(19) "deliberate planning" [5]=> string(22) "crisis action planning" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#767 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10788) ["id"]=> int(3217) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4078) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Despite the claims of the regime, the fourth nuclear test of the Democratic People’s Republic of Korea (North Korea) on January 6, 2016 was not a hydrogen bomb, but it still has important strategic implications. With every successful nuclear test, the regime learns a lot and acquires an increasingly sophisticated nuclear arsenal. From the perspective of the U.S., it is a huge challenge because of its allies in the region, and also because of a potential direct threat to its own homeland. If Washington is not able to stop the North Korean developments, sooner or later, Pyongyang will be able to produce nuclear-equipped delivery systems that can directly reach the territory of the U.S. In light of all these, the Obama administration’s strategy needs an immediate review with a focus on strengthening international cooperation, and identifying those incentives which might be able to bring Pyongyang back to the negotiating table and convince the regime to accept restraints on its nuclear program.
" ["hu_HU"]=> string(1213) "A Koreai Népi Demokratikus Köztársaság (a továbbiakban: Észak-Korea) 2016. január 6-án végrehajtott nukleáris kísérleti robbantása ugyan – a rezsim állításával ellentétben – nem hidrogénbombával történt, mégis fontos stratégiai jelentősége van, hiszen az észak-koreai vezetés minden sikeres kísérletből sokat tanul, és egyre kifinomultabb nukleáris arzenálra tesz szert. Ez az Egyesült Államok szempontjából komoly kihívást jelent, egyrészt a térségbeli szövetségesei miatt, másrészt pedig azért, mert ha Washingtonnak nem sikerül gátat szabnia az észak-koreai fejlesztéseknek, Phenjan előbb-utóbb képessé válhat olyan hordozóeszközök és nukleáris robbanófejek előállítására, amelyekkel már közvetlenül az Egyesült Államok területét fenyegeti. Mindezek tükrében az Obama-adminisztráció eddigi stratégiája sürgős felülvizsgálatra szorul, aminek egyik legfőbb eleme a fokozottabb nemzetközi együttműködés megteremtése kell, hogy legyen; illetve azoknak az engedményeknek az azonosítása, melyek visszacsalogathatják Phenjant a tárgyalóasztalhoz, és amelyekért cserébe hajlandó lesz az önkorlátozásra.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(108) "The Fourth Nuclear Test of the Democratic People’s Republic of Korea and the Future of the Nuclear Program" ["hu_HU"]=> string(81) "A negyedik észak-koreai nukleáris kísérleti robbantás és a program jövője" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#772 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4653) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4079) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Péczeli" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(4) "Anna" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(12) "Észak-Korea" [1]=> string(11) "atomprogram" [2]=> string(22) "kísérleti robbantás" [3]=> string(20) "stratégiai türelem" [4]=> string(22) "Obama-adminisztráció" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(11) "North Korea" [1]=> string(15) "nuclear program" [2]=> string(12) "nuclear test" [3]=> string(18) "strategic patience" [4]=> string(20) "Obama-administration" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#771 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10792) ["id"]=> int(3219) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4079) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Az államon és a vállalatokon túli világ Alternatív szereplők és koordinációs mechanizmusok a közbiztonság elősegítésében
The paper requires to contribute to the description of the public security system operation process. Towards this requirement the paper identifies some participating actors in the public order achieving process – beside the state and security corporations. Furthermore it describes the associative, ethical and agressive coordination mechanisms that influence the activity of the alternative actors. The review of the alternative actors and mechanisms enables us to recognize that in connection with public security there is a world beyond the state and corporations.
" ["hu_HU"]=> string(675) "A tanulmány célja a közbiztonsági rendszer működésének deskriptív jellegű leírásához történő hozzájárulás. Ennek érdekében azonosít néhány – az állam és a magánbiztonság mellett – a közbiztonsági tevékenység elősegítésében közreműködő szereplőt, valamint általánosságban ismerteti a tevékenységüket befolyásoló önkormányzati, etikai és agresszív koordinációs mechanizmusokat. Az alternatív szereplők és mechanizmusok áttekintése alapján lehetővé válik annak tudatosítása, hogy a közbiztonság elősegítésében nem kizárólag az állam és a magánbiztonsági szolgáltatók vállalnak szerepet.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(65) "Alternative Actors and Coordination Mechanisms in Public Security" ["hu_HU"]=> string(91) "Alternatív szereplők és koordinációs mechanizmusok a közbiztonság elősegítésében" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(41) "A World Beyond the State and Corporations" ["hu_HU"]=> string(44) "Az államon és a vállalatokon túli világ" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#781 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4656) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4081) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Felméry" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Zoltán" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(14) "közbiztonság" [1]=> string(26) "koordinációs mechanizmus" [2]=> string(14) "polgárőrség" [3]=> string(13) "párthadsereg" [4]=> string(12) "kisebbségek" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(15) "public security" [1]=> string(22) "coordination mechanism" [2]=> string(10) "home guard" [3]=> string(25) "paramilitary police force" [4]=> string(15) "minority groups" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#775 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10798) ["id"]=> int(3222) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4081) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Hungary is still not managing its water supply consciously, we do not make use of the numerous possibilities of our water storage. We are not able to realize this national treasure that represents a special value nowadays. According to assumptions the size of the „water business” equals to the half of the oil business in these days. The efficient water management could mean a potential booster for the Hungarian economy!
" ["hu_HU"]=> string(433) "Még mindig nem gazdálkodunk tudatosan meglévő vízkészleteinkkel, nem élünk a vizeinkben rejlő számtalan lehetőséggel. Nem tudjuk valódi értékre váltani, a világ számára ma különösen értékes, nemzeti kincsünket. Becslések szerint a „vízbusiness” napjainkban az olajénak már körülbelül a felét teszi ki. Magyarország számára kitörési lehetőség lehetne egy hatékony vízgazdálkodás!
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(57) "The Economic Possibilities Regarding the Water in Hungary" ["hu_HU"]=> string(57) "A vízben rejlő gazdasági lehetőségek Magyarországon" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#785 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4657) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4084) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Ligetvári" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(9) "Krisztina" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(26) "vízkészlet-gazdálkodás" [1]=> string(18) "megújuló energia" [2]=> string(33) "mezőgazdasági vízgazdálkodás" [3]=> string(21) "virtuális vízexport" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(26) "supply of water-management" [1]=> string(18) "sustainable energy" [2]=> string(28) "territorial water management" [3]=> string(20) "virtual water export" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#779 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10800) ["id"]=> int(3223) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4084) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }