The essay examines those social and political changes that have taken place in Bolivia since Evo Morales took office in 2006. Due to the fact that there are few analyses on Bolivian topics written in Hungarian, I have aimed at sketching the overall background as well, providing historic, economic, demographic and other related data. These will in turn enable the reader to see and interpret the specific tendencies of the last decade within a more general context.
" ["hu_HU"]=> string(531) "A tanulmány Evo Morales 2006-os hatalomra kerülésétől napjainkig vizsgálja azokat a társadalmi és politikai változásokat, amelyek az országban zajlottak, illetve zajlanak. Mivel a magyar nyelven elérhető, Bolíviával kapcsolatos elemzések száma viszonylag alacsony, célom volt, hogy egy szélesebb elemzési keretet is felvázoljak, amelyben megjelennek általános történelmi, gazdasági, demográfiai és egyéb adatok, hogy ezek kontextusában szemlélhesse az olvasó az utóbbi évtized tendenciáit.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(62) "Social and Political Tendencies in Bolivia in the 21st Century" ["hu_HU"]=> string(67) "Társadalmi és politikai tendenciák Bolíviában a 21. században" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#726 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4616) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4046) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(12) "Szente-Varga" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Mónika" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(5) "Andok" [1]=> string(21) "bolíviai társadalom" [2]=> string(11) "Evo Morales" [3]=> string(10) "identitás" [4]=> string(17) "Bolívia határai" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(9) "The Andes" [1]=> string(16) "Bolivian society" [2]=> string(11) "Evo Morales" [3]=> string(8) "identity" [4]=> string(18) "borders of Bolivia" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#749 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10723) ["id"]=> int(3185) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4046) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }In the summer of 2015 – with the break of the 2013 ceasefire agreement – fighting has renewed between the Turkish state and the Kurdistan Workers’ Party (PKK). Turkish President Recep Tayyip Erdoğan’s intention to introduce a presidential system, as well as the Turkish and Kurdish involvement in the Syrian civil war encourages the parties to escalate violence instead of seeking a peaceful agreement. This analysis provides an overview of the most important issues of the past three years. Firstly, we examine the reasons and particular interests which led to the renewed armed struggle; then we analyse the efficiency of the instruments used by the parties in order to evaluate the chances of a peaceful settlement.
" ["hu_HU"]=> string(759) "2015 nyarán − a 2013-as tűzszüneti megállapodást felrúgva − ismételten kiújultak a fegyveres harcok a török állam és a Kurd Munkáspárt (PKK) között. Recep Tayyip Erdoğan török elnök belpolitikai törekvése az elnöki rendszer bevezetésére, valamint a szíriai polgárháború török–kurd érintettsége a megegyezés helyett az erőszak eszkalálására ösztönzi a feleket. Az elemzés az elmúlt három év legfontosabb eseményeit tekinti át. Írásunk első részében azt vizsgáljuk, milyen okok és partikuláris érdekek vezettek a fegyveres harcok kiújulásához, majd a felek érdekérvényesítési eszközeinek hatékonyságát elemezzük annak érdekében, hogy a békés rendezés esélyeit értékeljük.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(33) "Southeastern Turkey on Fire Again" ["hu_HU"]=> string(38) "Délkelet-Törökország újra lángol" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#753 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4617) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4047) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(12) "Pénzváltó" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Nikolett" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(14) "Törökország" [1]=> string(17) "Kurd Munkáspárt" [2]=> string(24) "kiújult összecsapások" [3]=> string(16) "elnöki rendszer" [4]=> string(11) "terrorizmus" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(6) "Turkey" [1]=> string(26) "Kurdistan Workers’ Party" [2]=> string(16) "renewed fighting" [3]=> string(19) "presidential system" [4]=> string(9) "terrorism" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#725 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10725) ["id"]=> int(3186) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4047) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The central issue of the study is a relatively new field of research, focusing on the active side of armed conflicts: child soldiery – however, we start bumping into problems even at the level of definitions. Notwithstanding it is a global challenge by which the Hungarian Defense Forces can also be affected, it has received little attention compared to other issues. The study offering a comprehensive view presents the general characteristics of countries affected by the phenomenon and using a broad definition it shows how wide-ranging the recruitment and use of children can be and how essential theirs reintegration is.
" ["hu_HU"]=> string(717) "A tanulmány központi témája a vizsgálatok relatíve új területének számító, a fegyveres konfliktusok aktív oldalát jelentő gyermekkatonaság, amelynek azonban már a definiálása során több problémával szembesülünk. Bár globális kihívásról van szó, mely ezáltal a Magyar Honvédséget is érintheti, eddig más területekhez képest kevesebb figyelmet kapott. A tanulmány átfogó képet adva bemutatja a jelenség által napjainkban érintett országok általános jellemzőit, és kiterjesztett fogalommeghatározást alapul véve rámutat a gyermekek besorozásának és alkalmazásának sokrétűségére, illetve a társadalomba történő visszaintegrálásuk fontosságára.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(32) "The Phenomenon of Child Soldiery" ["hu_HU"]=> string(30) "A gyermekkatonaság jelensége" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(23) "Losing the Childhood I." ["hu_HU"]=> string(29) "Elveszíteni a gyermekkort I." } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#751 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4618) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4048) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Dóra" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#757 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4619) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4048) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Tóth" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tünde" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(13) "gyermekkatona" [1]=> string(24) "definíciós problémák" [2]=> string(19) "globális kihívás" [3]=> string(29) "gyenge/törékeny államiság" [4]=> string(10) "besorozás" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(13) "child soldier" [1]=> string(22) "problems of definition" [2]=> string(16) "global challenge" [3]=> string(22) "weak/fragile statehood" [4]=> string(11) "recruitment" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#734 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10727) ["id"]=> int(3187) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4048) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The relations between Russia and Germany have always played a determining role in the security, political stability and economic welfare of Europe. The author gives a summary of the most important conclusions of the public opinion poll conducted by Bertelsmann Stiftung and Instytut Spraw Pulicznych between March 4–12, 2016 about how Germans perceive Russia, the conduct of Russo–German relations and Russia-related issues within European defense policy affairs.
" ["hu_HU"]=> string(560) "Németország és Oroszország kapcsolata mindig meghatározó volt Európa biztonsága, politikai stabilitása és gazdasági jóléte szempontjából. A szerző a Bertelsmann Stiftung és az Instytut Spraw Pulicznych 2016. március 4–12. között végzett véleményfelmérésének legfontosabb következtetéseit foglalja össze és helyezi kontextusba arra vonatkozóan, hogy Németország lakossága hogyan vélekedik Oroszországról, a német–orosz kapcsolatokról és az európai védelempolitika orosz vonatkozású ügyeinek állásáról.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(66) "“Frayed Partnership”: Russia in the View of the German Society" ["hu_HU"]=> string(75) "„Megkopott partnerség”: Oroszország a német közvélemény szemében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#761 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4620) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4049) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Brassói" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Ádám" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(13) "Németország" [1]=> string(12) "Oroszország" [2]=> string(14) "közvélemény" [3]=> string(10) "biztonság" [4]=> string(4) "NATO" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(7) "Germany" [1]=> string(6) "Russia" [2]=> string(14) "public opinion" [3]=> string(8) "security" [4]=> string(4) "NATO" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#763 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10729) ["id"]=> int(3188) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4049) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Közös jövőkép, közös cselekvés: erősebb Európa Az EU globális kül- és biztonságpolitikai stratégiája
On 26 June 2016 Federica Mogherini, the EU’s High Representative for Foreign Affairs and Security Policy sent the EU Global Strategy on foreign and security policy (Shared Vision, Common Action: A Stronger Europe. A Global Strategy for the European Union’s Foreign and Security Policy) to the Member States. As Mogherini was mandated by the European Council to do so, the approximately 60-pages long EU Global Strategy on foreign and security policy has been elaborated under the supervision and leadership of the HR/VP. The new EU Global Strategy presented by Mogherini was welcomed by the European Council on 28 June 2016. The European Council invited the High Representative, the Commission and the Council to take the work forward, to start the implementation process. The main message of the EUGS is that EU citizens and the word itself need a Stronger Europe. The document is divided into four chapters: 1) shared interests, 2) the principles guiding external actions, 3) priorities of external actions and 4) from vision to action.
" ["hu_HU"]=> string(1072) "2016. június 26-án Federica Mogherini, az EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselője megküldte a tagállamoknak, majd június 28-án az Európai Tanács ülésén bemutatta a felügyelete alatt készített, Közös jövőkép, közös cselekvés: erősebb Európa. Az EU globális kül- és biztonságpolitikai stratégiája című (Shared Vision, Common Action: A Stronger Europe. A Global Strategy for the European Union’s Foreign and Security Policy) összesen hatvanoldalas új globális kül- és biztonságpolitikai stratégiát. A Mogherini által benyújtott stratégiát a 2016. június 28-ai Európai Tanács elfogadta (üdvözölte), így megkezdődhet annak végrehajtási folyamata. A 2016 júniusára véglegesített globális stratégiában megfogalmazott legfontosabb célként egy erősebb Európa megvalósítását határozták meg. A négy fejezetből álló dokumentum felsorolta 1) az érdekeket; 2) a vezérlő elveket; 3) a külügyek főbb prioritásait; 4) és a jövőkép alapján megfogalmazott cselekvés főbb elemeit.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(72) "A Global Strategy for the European Union’s Foreign and Security Policy" ["hu_HU"]=> string(59) "Az EU globális kül- és biztonságpolitikai stratégiája" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(47) "Shared Vision, Common Action: A Stronger Europe" ["hu_HU"]=> string(56) "Közös jövőkép, közös cselekvés: erősebb Európa" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#766 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4621) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4050) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(4) "Anna" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(14) "Európai Unió" [1]=> string(20) "globális stratégia" [2]=> string(18) "Federica Mogherini" [3]=> string(12) "külpolitika" [4]=> string(18) "biztonságpolitika" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(14) "European Union" [1]=> string(15) "global strategy" [2]=> string(18) "Federica Mogherini" [3]=> string(14) "foreign policy" [4]=> string(15) "security policy" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#759 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10730) ["id"]=> int(3189) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4050) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Center for Strategic and Defense Studies organized two international events in May 2016 as a forerunner to NATO’s Warsaw Summit. The Central European expert workshop „From Newport to Warsaw – Measuring Central European contributions to NATO” on May 20 summarized how NATO’s Wales decisions have been implemented by Central European countries, mapping up how these countries have responded to current threats and challenges, and contributed to collective defence, burden sharing and efforts of capability development within NATO. The conference „Questions and Answers Before the Warsaw Summit” discussed the foreseeable agenda of the upcoming Warsaw Summit of NATO on 8–9 July, 2016 and offered expert commentary upon what decisions Central European countries expect to see at the Summit. Under Chatham House rules participating experts offered comparative evaluations of the Visegrád Countries’ national priorities in this regard.
" ["hu_HU"]=> string(1207) "2016. május 20-án rendezte a Stratégiai Védelmi Kutatóközpont a „From Newport to Warsaw – Measuring Central European contributions to NATO” című szakértői workshopot, majd május 23-án a „Questions and Answers Before the Warsaw Summit” című konferenciát. A workshop és konferencia során magyar, lengyel, cseh, szlovák, román és észt szakértők vitatták meg a NATO elmúlt két évének legfontosabb eredményeit és kihívásait a Chatham House-szabály szerint. Az alábbiak az elhangzott előadások és kommentárok lényegi elemeit tartalmazzák, és nem tükrözik a beszámoló íróinak álláspontját, véleményét az egyes kérdések kapcsán. Az összefoglaló négy nagyobb részre tagolható: értékeli a NATO-t és Európát érintő kihívásokat és fenyegetéseket mind keleti, mind pedig déli irányban; bemutatja a NATO kollektív védelmi rendszerének megerősítésére tett erőfeszítéseket a 2014-es walesi csúcstalálkozó után; körüljárja a keleti tagállamok képességfejlesztési intézkedéseit 2014–2016 között; végül pedig előretekint a varsói csúcstalálkozóra és a visegrádi országok várható álláspontjára.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(51) "Questions and Answers Before NATO’s Warsaw Summit" ["hu_HU"]=> string(53) "Kérdések és válaszok a varsói NATO-csúcs előtt" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#765 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4622) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4051) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(3) "Etl" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(4) "Alex" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#770 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4624) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4051) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Jójárt" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Krisztián" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(16) "védelempolitika" [2]=> string(6) "Varsó" [3]=> string(12) "Oroszország" [4]=> string(12) "elrettentés" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(14) "defense policy" [2]=> string(6) "Warsaw" [3]=> string(6) "Russia" [4]=> string(10) "deterrence" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#764 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10732) ["id"]=> int(3191) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4051) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }NATO’s Warsaw Summit decisions have been characterized by observers as a sign of renewal. Even though NATO identifies no adversaries, in the current insecure environment it was deemed necessary to reinforce defense and deterrence capabilities of the Alliance for which reason allied defense budgets have increased by 3%. Russia is seen as one of the major causes of insecurity. As a result of the summit, allies will provide for the persistent rotational forward presence of four multinational battalions in the Baltic countries and Poland, and extends the domains of warfare to include cyberspace as well. In order to reinforce NATO’s Eastern flank, Hungary operates a command and control unit. Furthermore, NATO’s engagement in defending European (maritime) borders is of key importance.
" ["hu_HU"]=> string(939) "A NATO varsói csúcstalálkozójának döntéseit a megfigyelők a szövetség megújulásának jeleként értékelik. A szövetségnek továbbra sincsenek ellenségei, de a jelenlegi bizonytalan időben szükségét látja védelmi és elrettentő képességei megerősítésének, aminek érdekében védelmi kiadásai 2016-ban 3%-kal nőttek. A bizonytalanság egyik fő okát a szövetség Oroszország magatartásában látja. A csúcstalálkozó eredményeképpen a szövetség „előretolt rotációs jelenléttel” négy zászlóaljharccsoportot helyez el Lengyelország és a balti tagállamok területére, és az operatív hadviselés területét kiterjesztette a kibertérre is. A NATO keleti szárnyának megerősítésére tett intézkedések keretében Magyarország katonai vezetési pontot alakít ki. Magyarország szempontjából fontos, hogy a NATO szerepet vállal Európa (tengeri) határainak védelmében.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(57) "On the Most Important Decisions of NATO’s Warsaw Summit" ["hu_HU"]=> string(49) "A varsói NATO-csúcs legfontosabb döntéseiről" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#774 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4625) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4053) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tálas" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Péter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(6) "Varsó" [2]=> string(17) "csúcstalálkozó" [3]=> string(12) "Oroszország" [4]=> string(16) "védelempolitika" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(6) "Warsaw" [2]=> string(6) "summit" [3]=> string(6) "Russia" [4]=> string(14) "defense policy" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#776 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10736) ["id"]=> int(3192) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4053) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Heightened attention has been dedicated to the Belarusian – Russian military cooperation on behalf of the Baltic States and Poland since the Russia-Ukraine conflict. As their relations are historically burdened, these countries have become more aware of Russian moves along the Eastern Flank of NATO. The paper analyses the current state of affairs in the field of Belarusian – Russian military cooperation as well as its effects on NATO.
" ["hu_HU"]=> string(594) "A fehérorosz–orosz katonai együttműködés a három balti állam és Lengyelország politikai és katonai vezetése részéről az ukrán–orosz konfliktus óta kiemelt figyelmet kap. A négy ország kapcsolata Oroszországgal történelmileg is „terhelt”, az ukrán válság óta tett orosz lépéseket pedig a szokásosnál is fokozottabb figyelem övezi a NATO keleti határán. Az elemzés a varsói NATO-csúcshoz közeledve a fehérorosz–orosz katonai együttműködés aktuális helyzetét és annak a NATO-ra gyakorolt esetleges fenyegetését vizsgálja, értékeli.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(41) "Belarusian – Russian Military Relations" ["hu_HU"]=> string(41) "A fehérorosz–orosz katonai kapcsolatok" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#779 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4626) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4054) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Jójárt" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Krisztián" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(12) "Oroszország" [1]=> string(18) "Fehéroroszország" [2]=> string(4) "NATO" [3]=> string(13) "Kelet-Európa" [4]=> string(16) "védelempolitika" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(6) "Russia" [1]=> string(7) "Belarus" [2]=> string(4) "NATO" [3]=> string(14) "Eastern Europe" [4]=> string(14) "defense policy" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#772 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10738) ["id"]=> int(3193) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4054) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The author aims at giving an analytical assessment of the military forces deployed in Russia’s Western Military District, emphasizing the offensive potential of these forces in case of a hypothetical military conflict in the region. Through comparing the military force structures and assets in the four Russian military districts, the analysis answers the question whether Russian forces in the region could mean real and credible threat to NATO members on the Alliance’s Eastern flank, more specifically in the Baltics.
" ["hu_HU"]=> string(791) "Az elemzés célja, hogy a varsói NATO-csúcstalálkozó előtt számba vegye az Oroszországi Föderáció nyugati katonai körzetében állomásozó erőket, különös tekintettel az orosz képességek összegzésére és esetleges támadó potenciál értékelésére. Az elemzés először összehasonlítja a négy katonai körzetben található erőket, hogy látható legyen, a politikailag kiemelt szerepet élvező nyugati stratégiai irány a haderő diszlokációjában is megmutatkozik-e. Mivel az elemzés tágabban azt vizsgálja, hogy az orosz haderő és azon belül a nyugati katonai körzet reális fenyegetést jelent-e a kelet-európai NATO-tagállamokra, kiemelten a balti országokra, ezért a magas támadó értékkel rendelkező erőket veszi górcső alá.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(62) "The Military Potential of Russia’s Western Military District" ["hu_HU"]=> string(53) "Az orosz nyugati katonai körzet katonai potenciálja" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#783 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4627) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4056) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(8) "Jójárt" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(10) "Krisztián" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(12) "Oroszország" [2]=> string(15) "CFE-szerződés" [3]=> string(16) "védelempolitika" [4]=> string(14) "balti államok" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(4) "NATO" [1]=> string(6) "Russia" [2]=> string(10) "CFE Treaty" [3]=> string(14) "defense policy" [4]=> string(13) "Baltic states" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#777 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10740) ["id"]=> int(3194) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4056) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Following upon the results of the June 23 popular referendum in Great Britain, the British government has an authorization to negotiate the United Kingdom’s exit from the European Union upon Article 50 of the Treaty on the European Union (Brexit). The UK is the fifth most powerful economy in the world, the third most populous member state of the European Union, a net contributor to EU budgets, and spends more on defense than any other member state. The author offers and analysis of the foreseeable effects of Brexit in the field of security and defense policy on Europe – both regarding the EU common security and defense policy and NATO’s defense policy – and on the United Kingdom.
" ["hu_HU"]=> string(700) "A Nagy-Britannia EU-tagságáról szóló június 23-i véleménynyilvánító népszavazás eredménye nyomán a brit kormány felhatalmazást kapott, hogy Nagy-Britannia az Európai Unióról szóló szerződés 50. cikke értelmében kilépjen az unióból. Az Egyesült Királyság a világ ötödik legerősebb gazdasága, az EU harmadik legnagyobb lakosságú tagállama és nettó befizető; védelmi kiadásai nagyobbak, mint bármely más EU-tagállamé. Az alábbiak a Brexit várható biztonság- és védelempolitikai hatásait összegzik Európa – az EU közös biztonság- és védelempolitika (KBVP) és a NATO védelempolitikája –, valamint Nagy-Britannia szempontjából.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(46) "Brexit – Security and Defense Policy Aspects" ["hu_HU"]=> string(58) "Brexit – biztonság- és védelempolitikai vonatkozások" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#787 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4628) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4057) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(5) "Csiki" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(14) "Nagy-Britannia" [1]=> string(14) "Európai Unió" [2]=> string(4) "NATO" [3]=> string(16) "védelempolitika" [4]=> string(6) "Brexit" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(13) "Great Britain" [1]=> string(14) "European Union" [2]=> string(4) "NATO" [3]=> string(14) "defense policy" [4]=> string(6) "Brexit" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#781 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10742) ["id"]=> int(3195) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4057) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Japan’s security policy seems to be changing in a fundamental way in the last few years. Besides the obvious changes in the global and regional security environment of the island nation, we also find distinctive paradigm shifts within Japan itself. The change in the Japanese public position towards diplomatic and security policy means such policies gain gradually more influence on the elections. Furthermore, the political system of Japan has undergone slow but steady change since the late nineties. Finally, the personality of the current Prime Minister, Shinzo Abe seems to present a distinctive force for change in itself. To understand the possible future courses of this newly developed progessive pacifism, I will asses the relevant political forces and their dispositions towards the questions of security and diplomacy.
" ["hu_HU"]=> string(821) "Japán biztonságpolitikája meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban. Ennek hátterében a külső tényezők, vagyis a globális és regionális biztonsági környezet változásai mellett kulcsfontosságú belső tényezőket találhatunk. Ezek egyrészt a japán közvélemény változó hozzáállása a kül- és biztonságpolitika kérdéséhez és ennek befolyása a választásokra, a japán politikai rendszer fokozatos változása a kilencvenes évek vége óta, illetve a jelenlegi miniszterelnök, Abe Sinzó személyének jelentősége. Japán progresszív pacifista szerepének kilátásai szempontjából meghatározó lehet, milyen politikai vezetés áll majd a szigetország élén a következő években, így az estleges alternatívák számbavétele segítheti a kitekintést.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(69) "Prime Minister Abe Shinzo and the ‘Progressive Pacifism’ of Japan" ["hu_HU"]=> string(68) "Abe Sinzó miniszterelnök és Japán „progresszív pacifizmusa”" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#784 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(4630) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4058) ["seq"]=> int(11) ["userGroupId"]=> int(218) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "Bartók" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(7) "András" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(6) "Japán" [1]=> string(10) "Abe Sinzó" [2]=> string(18) "biztonságpolitika" [3]=> string(23) "progresszív pacifizmus" [4]=> string(17) "Önvédelmi Erők" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(5) "Japan" [1]=> string(10) "Abe Shinzo" [2]=> string(15) "security policy" [3]=> string(20) "progressive pacifism" [4]=> string(19) "Self-Defense Forces" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#789 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(10746) ["id"]=> int(3197) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4058) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }