Szerkesztői köszöntő

Christián László
11–13.
object(Publication)#723 (6) { ["_data"]=> array(23) { ["id"]=> int(1447) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-10-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-10-13 16:15:29" ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(1330) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(7) "11–13" ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(24) "Szerkesztői köszöntő" ["hu_HU"]=> string(24) "Szerkesztői köszöntő" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#759 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5886) ["email"]=> string(19) "noreply@ludovika.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(1447) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Christián" ["hu_HU"]=> string(10) "Christián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(0) { } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#772 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(5269) ["id"]=> int(660) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(1447) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#116 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(27) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-11-29" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 15:57:50" ["primaryContactId"]=> int(45) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(2) ["submissionId"]=> int(45) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2018) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(7) "15–30" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.1" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(491) "

By comparative analysis of some local governmental law enforcement systems, five major local governmental law enforcement models can be distinguished. The various local governmental law enforcement models are described with a schematic presentation of the local governmental law enforcement system of a selected foreign state (Finland, Slovenia, France, Austria), focusing on the main features of each model in relation to the Hungarian local governmental law enforcement regulations.

" ["hu_HU"]=> string(496) "

Az egyes külföldi önkormányzati rendészeti megoldások összehasonlító elemzésével öt nagyobb önkormányzati rendészeti modellt lehet megkülönböztetni. Az egyes önkormányzati rendészeti modellek egy-egy kiválasztott külföldi állam (Finnország, Szlovénia, Franciaország, Ausztria) önkormányzati rendészetének vázlatos ismertetésével kerülnek bemutatásra, kiemelve az egyes modellek hazai önkormányzati rendészethez képest meghatározó főbb vonásait.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(41) "Local Governmental Law Enforcement Models" ["hu_HU"]=> string(36) "Önkormányzati rendészeti modellek" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#765 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(45) ["email"]=> string(25) "jozsef.bacsardi@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(27) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-5375-3936" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(41) "Bábolnai Közös Önkormányzati Hivatal" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(16) "

aljegyző

" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Bacsárdi" ["hu_HU"]=> string(9) "Bacsárdi" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "József" ["hu_HU"]=> string(7) "József" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(26) "önkormányzati rendészet" [1]=> string(16) "magánbiztonság" [2]=> string(10) "rendészet" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(34) "local governmental law enforcement" [1]=> string(16) "municipal police" [2]=> string(16) "local government" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#788 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17152) ["id"]=> int(642) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(27) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF

A mezei rendőrségtől a mezei őrszolgálatig

Bacsárdi József, Christián László, Sallai János
doi: 10.32577/mr.2018.4.2
31–47.
object(Publication)#180 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(28) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2019-10-14" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 15:58:37" ["primaryContactId"]=> int(46) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(3) ["submissionId"]=> int(46) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(7) "31–47" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.2" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(841) "

In the Hungarian law enforcement history, the field police has utmost importance because Hungary’s first police law was Act IX of 1840 about the field police. Under the later act of 1894, every village was obliged to use a field guard for the purpose of oversight of its borders; an individual who possessed more than 100 acres of land and an owner of closed or fenced space had the right to employ a field guard. The law institution of field police and field watch has been going through a long way since its foundation. After the decline in the 20th century, the law institution of field watch has started to revive. In this paper, for the first time in the Hungarian local governmental law enforcement researches, we review the function and work of the field watches as a part of the Hungarian local governmental law enforcement.

" ["hu_HU"]=> string(931) "

A magyar rendészeti jogtörténetben kiemelkedő jelentőséggel bír a mezei rendőrség, hiszen az első rendőrségi törvény a 1840. évi IX. törvénycikk volt a mezei rendőrségről. A későbbi, 1894. évi szabályozás értelmében minden községnek kötelessége volt a határainak őrizet céljából esküt tett mezőőrt alkalmazni, illetve minden 100 holdnál több földtulajdonnal rendelkező egyén, valamint zárt, bekerített hely tulajdonosa tarthatott mezőőrt. A mezei rendőrségek meghatározó jellege, és a mezőőrök általános jelleggel történő alkalmazása óta nagy utat járt be a jogintézmény. A 20. században tapasztalt háttérbe szorulás után az elmúlt a rendszerváltás után kezdenek újraéledni a mezei őrszolgálatok. Jelen tanulmányban az önkormányzat rendészet ezidáig nem kutatott ágát a mezei őrszolgálatok (mezőőrségek) működését tekintjük át.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(32) "From Field Police to Field Watch" ["hu_HU"]=> string(47) "A mezei rendőrségtől a mezei őrszolgálatig" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(3) { [0]=> object(Author)#117 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(46) ["email"]=> string(25) "jozsef.bacsardi@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(28) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-5375-3936" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(41) "Bábolnai Közös Önkormányzati Hivatal" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(16) "

aljegyző

" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Bacsárdi" ["hu_HU"]=> string(9) "Bacsárdi" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "József" ["hu_HU"]=> string(7) "József" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#770 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(47) ["email"]=> string(27) "christian.laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(28) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Christián" ["hu_HU"]=> string(10) "Christián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [2]=> object(Author)#764 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(48) ["email"]=> string(23) "sallai.janos@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(28) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6674-1942" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Sallai" ["hu_HU"]=> string(6) "Sallai" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "János" ["hu_HU"]=> string(6) "János" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(26) "önkormányzati rendészet" [1]=> string(19) "mezei őrszolgálat" [2]=> string(14) "önkormányzat" [3]=> string(8) "mezőőr" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(16) "local government" [1]=> string(34) "local governmental law enforcement" [2]=> string(11) "field watch" [3]=> string(11) "field guard" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#769 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17153) ["id"]=> int(643) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(28) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#181 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(46) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2019-01-08" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 15:59:50" ["primaryContactId"]=> int(80) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(4) ["submissionId"]=> int(73) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(7) "49–59" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.3" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(642) "

The objective of the research group entitled The role of private security and local governmental law enforcement in 21st century law enforcement is to comprehensively examine the field of private and municipal policing regarding its domestic situation with an international outlook. Analysing this issue, the question of how, in what detail and at which training levels the education of these two fields are conducted bears utmost importance in countries under our scrutiny, along with regulatory, organisational and operational issues. The selection of the countries was done subjectively, in line with the work of our research group.

" ["hu_HU"]=> string(642) "

The objective of the research group entitled The role of private security and local governmental law enforcement in 21st century law enforcement is to comprehensively examine the field of private and municipal policing regarding its domestic situation with an international outlook. Analysing this issue, the question of how, in what detail and at which training levels the education of these two fields are conducted bears utmost importance in countries under our scrutiny, along with regulatory, organisational and operational issues. The selection of the countries was done subjectively, in line with the work of our research group.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(91) "Private Security and Municipal Policing in Academic Education – An International Overview" ["hu_HU"]=> string(91) "Private Security and Municipal Policing in Academic Education – An International Overview" } ["locale"]=> string(5) "en_US" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#790 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(80) ["email"]=> string(18) "keva2004@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(46) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-3295-9243" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(93) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar Idegennyelvi és Szaknyelvi Központ" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Kovács" ["hu_HU"]=> string(7) "Kovács" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Éva" ["hu_HU"]=> string(4) "Éva" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#789 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(81) ["email"]=> string(27) "christian.laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(46) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-9809-4890" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Christián" ["hu_HU"]=> string(10) "Christián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(18) "municipal policing" [1]=> string(34) "local governmental law enforcement" [2]=> string(16) "private security" [3]=> string(10) "university" [4]=> string(18) "academic education" } ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(18) "municipal policing" [1]=> string(34) "local governmental law enforcement" [2]=> string(16) "private security" [3]=> string(10) "university" [4]=> string(18) "academic education" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#795 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17154) ["id"]=> int(645) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(46) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF (English)
object(Publication)#111 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(1440) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-10-31" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 16:00:42" ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(5) ["submissionId"]=> int(1323) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(7) "61–90" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.4" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(329) "

This paper deals with the Hungarian local governmental law enforcement system. First, the main characteristics of the local law enforcement of Budapest are analysed and presented, after that, we focus and refer on the current anomalies and problems. Hopefully, this problem map can be the first step to improve the system.

" ["hu_HU"]=> string(399) "

Ez a tanulmány a magyar önkormányzati rendészet rendszerét tárgyalja. Első lépésben a fővárosi önkormányzati rendészet strukturális és jogi rendszerét és annak főbb jellemzőit elemezzük és bemutatjuk, majd a jelenlegi anomáliákra és problémákra összpontosítunk. Ez a problémamegoldás remélhetőleg az első lépés a rendszer javítására és fejlesztésére.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(235) "Practical Problems of the Municipal Law Enforcement – Public Space Supervision – Based on the Two-Level Administration of the Capital City and the Problems Determining the Future of Municipal Law Enforcement and Suggested Solutions" ["hu_HU"]=> string(266) "Önkormányzati rendészet – közterületfelügyelet – gyakorlati problémái a fővárosi kétszintű igazgatásból adódóan, valamint az önkormányzati rendészet jövőjét meghatározó problémák tágabb aspektusai és azokra adott megoldási javaslatok" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#798 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(1499) ["email"]=> string(27) "christian.laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(1440) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-9809-4890" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Christián" ["hu_HU"]=> string(10) "Christián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#802 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(1500) ["email"]=> string(21) "hermann.gabor@fori.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(1440) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-6993-6403" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Hermann" ["hu_HU"]=> string(7) "Hermann" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Gábor" ["hu_HU"]=> string(6) "Gábor" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(26) "önkormányzati rendészet" [1]=> string(16) "helyi biztonság" [2]=> string(17) "problématérkép" [3]=> string(17) "együttműködés" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(34) "local governmental law enforcement" [1]=> string(14) "local security" [2]=> string(11) "problem map" [3]=> string(11) "cooperation" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#804 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17155) ["id"]=> int(647) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(1440) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#792 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(37) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-12-13" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-19 10:44:29" ["primaryContactId"]=> int(67) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(6) ["submissionId"]=> int(60) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2018) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(9) "105–125" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.5" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1758) "

The municipal system of Budapest, Capital City is a two-tier system with the district municipalities operating in co-ordination with the Municipality of Budapest, Capital City. Such a two-tier nature of the municipal system is the source of various issues in practice, including – without limitation – the conflicts of powers, the lack of uniform law interpretation and uniform law application, diverging local regulator legislation, diverging interests, ad hoc and cumbersome enforcement of shared interests. Such a two-tier municipal system and the large number of district municipalities and district municipal law enforcement agencies carry the potential risk of the aforementioned issues, which have an adverse impact on the functioning of municipal law enforcement agencies, the entire system and law enforcement structure, as well as the fulfilment of municipal law enforcement tasks in Budapest, Capital City. The present study aims to highlight these issues and difficulties pinpointing why the particular phenomenon has an adverse impact on flawless municipal law enforcement operations. The present study does not aim to take a stance on legal interpretation disputes among municipal law enforcement agencies or on the relevance of their legal positions, or to bring justice in disputes arising between municipal law enforcement agencies and state agencies as a result of law interpretation. The present study, however, focuses on current issues and shortcomings that may relate to the two-tier municipal system of Budapest, Capital City, such as the lack of uniform vision, the regularly arising matter of centralisation vs. decentralisation of powers, and the indispensable introduction of uniform methodology and vocational training.

" ["hu_HU"]=> string(1932) "

A főváros önkormányzati rendszere kétszintű, a Főváros Önkormányzata és a kerületek önkormányzatai egymással mellérendeltségi viszonyban működnek. Az önkormányzati rendszer kétszintűsége számos probléma forrása a működési gyakorlatban, például a hatásköri összeütközések, az egységes jogértelmezés és az egységes jogalkalmazás hiánya, a helyi rendeleti joganyag eltérősége, az érdekek különbözősége, a közös érdekérvényesítés esetlegessége, nehézkessége. Az önkormányzati rendszer kétszintűsége, a kerületi önkormányzatok és a kerületi önkormányzati rendészeti szervek nagy száma potenciális veszélyét hordozza az említett problémáknak, amelyek hátrányosan befolyásolják az önkormányzati rendészeti szervek, az egész rendszer, rendészeti struktúra működését, a fővárosban gyakorolt önkormányzati rendészeti feladatellátást. Jelen tanulmány igyekszik rávilágítani ezekre a problémákra, nehézségekre konkrét gyakorlati példák felvázolásával, rámutatva arra, hogy az adott jelenség miért hátrányos a zavartalan önkormányzati rendészeti működésre. Nem feladata jelen tanulmánynak állást foglalni az önkormányzati rendészeti szervek egymás közötti jogértelmezési vitáiban, jogi álláspontjaik helytállósága tekintetében, ugyancsak nem célja igazságot tenni az önkormányzati rendészeti szervek és az állami szervek között felmerült, szintén jogértelmezésre visszavezethető vitás kérdésekben. Rámutat a tanulmány olyan aktuális problémákra, hiányosságokra, amelyek szintén köthetők a főváros kétszintű önkormányzati rendszeréhez, így az egységes jövőkép hiányára, a hatáskörök centralizációjának/decentralizációjának rendszeresen felmerülő kérdésére, az egységes módszertan, szakképzés bevezetésének elengedhetetlenségére.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(133) "Municipal Law Enforcement Issues Arising from the Two-Tier Municipal System of Budapest, Capital City – From a District Perspective" ["hu_HU"]=> string(162) "A főváros kétszintű önkormányzati rendszeréből eredő problémák az önkormányzati rendészeti feladatellátást érintően a kerületek szemszögéből" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#796 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(67) ["email"]=> string(19) "palkardos@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(37) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-4965-035X" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(32) "Országos Polgárőr Szövetség" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Kardos" ["hu_HU"]=> string(6) "Kardos" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Pál" ["hu_HU"]=> string(4) "Pál" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(9) { [0]=> string(36) "kétszintű önkormányzati rendszer" [1]=> string(33) "önkormányzati rendészeti szerv" [2]=> string(24) "közterület-felügyelet" [3]=> string(24) "egységes jogalkalmazás" [4]=> string(25) "egységes jogértelmezés" [5]=> string(12) "inkoherencia" [6]=> string(21) "egységes módszertan" [7]=> string(12) "szakképzés" [8]=> string(28) "törvényességi felügyelet" } ["en_US"]=> array(9) { [0]=> string(25) "two-tier municipal system" [1]=> string(32) "municipal law enforcement agency" [2]=> string(23) "public area supervision" [3]=> string(23) "uniform law application" [4]=> string(26) "uniform law interpretation" [5]=> string(11) "incoherence" [6]=> string(19) "uniform methodology" [7]=> string(19) "vocational training" [8]=> string(21) "statutory supervision" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#809 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17167) ["id"]=> int(650) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(37) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#797 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(31) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-12-16" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-19 10:37:50" ["primaryContactId"]=> int(56) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(7) ["submissionId"]=> int(50) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2018) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(9) "147–156" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.6" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(823) "

One of the features of emerging markets is the potential for an expanded role for the private police – a substitute crime prevention strategy in times of rapid decline in state funding of public police, has become commonplace in countries around the world. While much research has explored the citizens’ assessment of police officers, we know little about how the public perceives private security guards (PSGs). In this paper, we assess the citizens’ perceptions of private security guards. Drawing data from 800 citizens in Budapest, Hungary, we assess if factors such as citizens’ contact experience and their perceptions about the guards’ professionalism, imagery and civility influences their views about their obligation to obey private police officers. Findings of policy implications are discussed.

" ["hu_HU"]=> string(823) "

One of the features of emerging markets is the potential for an expanded role for the private police – a substitute crime prevention strategy in times of rapid decline in state funding of public police, has become commonplace in countries around the world. While much research has explored the citizens’ assessment of police officers, we know little about how the public perceives private security guards (PSGs). In this paper, we assess the citizens’ perceptions of private security guards. Drawing data from 800 citizens in Budapest, Hungary, we assess if factors such as citizens’ contact experience and their perceptions about the guards’ professionalism, imagery and civility influences their views about their obligation to obey private police officers. Findings of policy implications are discussed.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(79) "Citizens’ Views of Private Security Guards in Hungary: A Preliminary Analysis" ["hu_HU"]=> string(79) "Citizens’ Views of Private Security Guards in Hungary: A Preliminary Analysis" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#803 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(56) ["email"]=> string(27) "christian.laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(31) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-9809-4890" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(26) "National of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Christián" ["hu_HU"]=> string(10) "Christián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#805 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(1504) ["email"]=> string(13) "nalla@msu.edu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(31) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "US" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-6337-7468" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Nalla" ["hu_HU"]=> string(5) "Nalla" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Mahesh K." ["hu_HU"]=> string(9) "Mahesh K." } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(16) "Private security" [1]=> string(5) "trust" [2]=> string(18) "citizen perception" [3]=> string(15) "public security" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(16) "Private security" [1]=> string(5) "trust" [2]=> string(18) "citizen perception" [3]=> string(15) "public security" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#800 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17168) ["id"]=> int(654) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(31) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF (English)
object(Publication)#791 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(21) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2019-01-08" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-19 10:45:02" ["primaryContactId"]=> int(29) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(8) ["submissionId"]=> int(29) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(8) "91–103" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.7" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1382) "

It is hardly an exaggeration to say that terror has become part of our daily lives and we must rethink what we have previously considered acts of terror. It is becoming more and more commonplace to hear news about suicide bombers, fanatics who blow themselves up at railway stations or on the subway. This media coverage, while primarily, on the one hand, concerned with the victims, the dead, the injured and the traumatised, also serves to highlight the leniency with which some of the perpetrators, terrorists, have been treated by the legal system and the lack of deterrence the current criminal law provides.
One of the major lessons of the past two decades is that states are unable to guarantee security through civil bodies. It is therefore appropriate to consider whether, and to what extent citizens, citizens’ organizations or even economic operators can be involved in the maintenance of public security. “Without community activity, the state can never fulfil its vocation”, points out Zsolt Németh. “Public security”, he stresses, “is a collective social product, far from being a product of law enforcement activity”.
In my study, I analyse the concept of terrorism, the forms in which it presents itself, the criminal law pertaining to acts of terror, and then I examine the issues raised with regards to the area of private security.

" ["hu_HU"]=> string(1521) "

Aligha túlzás azt állítani, hogy napjaink Európájában a mindennapok részévé vált a terror, és ezzel együtt újra kell gondolnunk mindazt, amit eddig a terrorcselekményekről gondoltunk. Egyre gyakoribbakká válnak az öngyilkos merénylőkről, önmagukat pályaudvarokon, metróállomásokon felrobbantó, gépjárművel tömegbe hajtó fanatikusokról szóló híradások. Ezek a híradások egyfelől halálos áldozatokról, súlyosan traumatizált sérültekről szólnak, másfelől pedig olyan terroristákról, akik végletesen elszántak, és akiket tettük elkövetésétől a büntetőjog eszközeivel lehetetlen eltántorítani.

Az elmúlt két évtized nagy tanulsága az, hogy az államok közhatalmi eszközökkel nem képesek a biztonságot szavatolni. Indokolt tehát elgondolkodni azon, hogy bevonhatók-e, és ha igen, úgy milyen körben a polgárok, a polgárok szerveződései, vagy éppen a gazdasági élet szereplői a közbiztonság fenntartásába. „Közösségi aktivitás nélkül az állam soha nem tudja betölteni a hivatását” – mutat rá Németh Zsolt. „A közbiztonság” – hangsúlyozza – „kollektív társadalmi termék, messze nem kizárólag a rendészeti tevékenység produktuma”.

Tanulmányomban a terrorizmus fogalmát, megjelenési formáit, a terrorcselekmény büntetőjogi tényállását elemzem, majd pedig azt vizsgálom, hogy a magánbiztonság vetületében milyen kérdéseket vet fel a jelenség.

 

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(86) "The Current Context of the Relationship between Private Security and Acts of Terrorism" ["hu_HU"]=> string(84) "Terrorcselekmények és a magánbiztonság kapcsolatának aktuális összefüggései" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#773 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(29) ["email"]=> string(27) "fabianpeter@topcopgroup.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(21) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0003-0640-6557" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(37) "Dr. Kovács P. Eszter ügyvédi iroda" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(15) "

ügyvéd

" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Fábián" ["hu_HU"]=> string(8) "Fábián" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Péter" ["hu_HU"]=> string(6) "Péter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(2) { [0]=> string(11) "terrorizmus" [1]=> string(16) "magánbiztonság" } ["en_US"]=> array(2) { [0]=> string(9) "terrorism" [1]=> string(16) "private security" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#818 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17169) ["id"]=> int(648) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(21) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#801 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(29) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2019-03-21" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-19 10:43:45" ["primaryContactId"]=> int(49) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(9) ["submissionId"]=> int(47) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(9) "127–145" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.8" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(736) "

The purpose of this study is to present the relevant actors of personnel protection and position them on the palette of (state) law enforcement. The work covers all the important organizations and institutions, introducing and comparing them by different points of view, including similarities and main differences. However, this work basically describes the theoretical side of the field; it is being complemented by – through some examples – a practical part that helps the better understanding of the topic. In addition to all this, the article contains a brief summary of the most relevant historical events and changes, aiming the normative development of personnel protection from the early 1990s till the present days.

" ["hu_HU"]=> string(773) "

A tanulmány célja, hogy bemutassa és pozicionálja a személyvédelem aktuális szereplőit az állami rendészeten belül. Ennek keretében a mű magában foglalja e szervek és intézmények – különböző szempontok szerinti bemutatását és összehasonlítását, beleértve a legmarkánsabb hasonlóságokat és különbségeket is. Bár a mű megközelítése alapvetően elméleti jellegű, ezt – különböző példákon keresztül több gyakorlati elem is kiegészíti, amely a téma könnyebb megértését hivatott elősegíteni. Az előbbiek mellett a tanulmány fontos részét képezi egy rövid történeti összefoglaló is, amely a személyvédelem normatív hátterének fejlődését mutatja be a rendszerváltás óta eltelt időszakban.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(87) "Close Protection in the System of Law Enforcement – Overview and Situation Assessment" ["hu_HU"]=> string(78) "Személyvédelem az állami rendészetben – körkép és helyzetértékelés" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#821 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(49) ["email"]=> string(22) "nagy.tommike@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(29) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-7230-2548" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(84) "Készenléti Rendőrség-Nemzeti Nyomozó Iroda, Kiberbűnözés Elleni Főosztály," } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Nagy" ["hu_HU"]=> string(4) "Nagy" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Tamás" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(6) { [0]=> string(16) "személyvédelem" [1]=> string(16) "magánbiztonság" [2]=> string(10) "rendészet" [3]=> string(16) "védett személy" [4]=> string(30) "különösen fontos személyek" [5]=> string(20) "személybiztosítás" } ["en_US"]=> array(6) { [0]=> string(20) "personnel protection" [1]=> string(16) "private security" [2]=> string(15) "law enforcement" [3]=> string(9) "protectee" [4]=> string(11) "dignitaries" [5]=> string(16) "close protection" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#814 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17170) ["id"]=> int(652) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(29) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#812 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(34) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2019-01-03" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 16:16:02" ["primaryContactId"]=> int(59) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(10) ["submissionId"]=> int(53) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2019) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(9) "157–171" ["pub-id::doi"]=> string(20) "10.32577/mr.2018.4.9" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(616) "

Private security industry is in a continuous change. In several areas a fundamental paradigm shift can be seen. The integrated security solution (manned guarding with electronic defence) is the leading trend and drones play an increasing role in that. The goal of this paper is to give a short overview about the current regulation in Hungary, in the European Union and to show some regulation examples from abroad. In my opinion, using drones in law enforcement should be increasingly important. To create a proper national regulation, it can be useful to get familiar with the different foreign resolutions.

" ["hu_HU"]=> string(731) "

A magánbiztonsági ipar átalakulóban van. Néhány szegmensében alapvető és precedens nélküli paradigmaváltáson megy keresztül. A kombinált biztonsági megoldás (élőerő + elektronikus védelem) a trend világszerte, és a drónoknak egyre növekvő szerep jut ebben. E tanulmány célja, hogy rövid áttekintést nyújtson a szabályozás hazai helyzetéről, az Európai Unió drónszabályozási folyamatáról, valamint exemplifikatív módon külföldi jó megoldásokat vonultasson fel. Véleményem szerint a drónok rendészeti alkalmazása a fejlődés egyik iránya, figyelmet kell fordítani a megfelelő normák kialakítására, ebben segíthet a nemzetközi szabályozási trendek megismerése.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(59) "Increased and Even More Tighter Regulations on Using Drones" ["hu_HU"]=> string(81) "A drónhasználat jogi szabályozásának nemzetközi trendjei és hazai helyzete" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#819 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(59) ["email"]=> string(29) "dr.rottlervioletta3@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(34) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0002-6695-8102" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(117) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Rendészettudományi Kar, Magánbiztonsági és Önkormányzati Rendészeti Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(26) "

tanársegéd, 

" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Rottler" ["hu_HU"]=> string(7) "Rottler" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Violetta" ["hu_HU"]=> string(8) "Violetta" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(2) { [0]=> string(5) "drón" [1]=> string(18) "drónszabályozás" } ["en_US"]=> array(2) { [0]=> string(5) "drone" [1]=> string(16) "drone regulation" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#820 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17160) ["id"]=> int(655) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(34) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#825 (6) { ["_data"]=> array(26) { ["id"]=> int(40) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2018-12-12" ["lastModified"]=> string(19) "2021-05-18 16:16:45" ["primaryContactId"]=> int(70) ["sectionId"]=> int(41) ["seq"]=> int(11) ["submissionId"]=> int(63) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2018) ["issueId"]=> int(5) ["pages"]=> string(9) "173–187" ["pub-id::doi"]=> string(21) "10.32577/mr.2018.4.10" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(1064) "

The present work reviews the professional supervision and control system of the private security sector and identifies the domestic challenges associated with the current system of official control by the police with regard to the professional area. The study contains a comprehensive presentation and analysis of the current organizational and professional structure of the law enforcement administration affecting the private security sector and included in the system of the police tasks. In the research, a system of official control that is organically linked to the field of professional personal and property protection is thoroughly mapped to identify the challenges that we seek to define at system level through the outlined hypotheses. The research also identifies and systematizes the current challenges the law enforcement branch is faced with, from the perspective of outlining the structural proposals for the vision of the profession in order to promote more effective official control and to develop control based on professional standards.

" ["hu_HU"]=> string(1239) "

Jelen munkában a magánbiztonsági szektor szakmai felügyeletének és ellenőrzési rendszerének a vizsgálatára, valamint a szakterülethez kapcsolódó rendőrségi hatósági ellenőrzésének jelenlegi rendszerére vonatkozó hazai kihívásainak az azonosítására kerül sor. A tanulmányban átfogó bemutatásra és elemzésre kerül a magánbiztonsági szektort érintő és a rendőrség feladatrendszeréhez tartozó rendészeti igazgatási szakterület jelenlegi struktúrája és szakági szerkezete. A kutatásban a személy- és vagyonvédelem szakterületéhez szervesen kapcsolódó hatósági ellenőrzési rendszer átfogó feltérképezésére kerül sor, amely során azonosításra kerülnek azok a kihívások, amelyek rendszer szintű meghatározására törekszünk a felvázolt hipotézisek segítségével. A kutatás a rendőrség igazgatásrendészeti szakágát érintő aktuális kihívásokat is azonosítja és rendszerezi, abból a megfontolásból, hogy felvázolja a szakterület jövőképére vonatkozó strukturális javaslatokat a hatékonyabb hatósági ellenőrzés elősegítése, valamint a szakmai alapú ellenőrzés kialakítása érdekében.       

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(25) "Hungarian Law Enforcement" ["hu_HU"]=> string(17) "Magyar Rendészet" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(137) "Investigating the Professional Supervision and Control Model of the Private Security Sector with Regard to Official Control by the Police" ["hu_HU"]=> string(155) "A magánbiztonsági szektor szakmai felügyeletének és ellenőrzési modelljének vizsgálata a rendőrség hatósági ellenőrzésének vonatkozásában" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#826 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(70) ["email"]=> string(22) "szabo.csaba@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(40) ["seq"]=> int(11) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(37) "https://orcid.org/0000-0001-9573-2332" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(117) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Rendészettudományi Kar, Magánbiztonsági és Önkormányzati Rendészeti Tanszék" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Szabó" ["hu_HU"]=> string(6) "Szabó" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Csaba" ["hu_HU"]=> string(5) "Csaba" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(6) { [0]=> string(22) "rendészeti igazgatás" [1]=> string(25) "magánbiztonsági szektor" [2]=> string(19) "szakmai felügyelet" [3]=> string(23) "hatósági ellenőrzés" [4]=> string(20) "igazgatásrendészet" [5]=> string(11) "rendőrség" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(30) "law enforcement administration" [1]=> string(23) "private security sector" [2]=> string(45) "professional supervision and official control" [3]=> string(15) "law enforcement" [4]=> string(6) "police" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#827 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(17161) ["id"]=> int(19) ["isApproved"]=> bool(true) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(40) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF