ny. r. ezredes, egyetemi docens
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Németh" ["hu_HU"]=> string(7) "Németh" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Zsolt" ["hu_HU"]=> string(5) "Zsolt" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(0) { } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#772 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7775) ["id"]=> int(1840) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2692) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }In memoriam dr. Papp László, az Államigazgatási Főiskola alapító tanára (1947−2010)
Vice-Rector for Continuing Education and International Affairs
" ["hu_HU"]=> string(55) "továbbképzési és nemzetközi rektorhelyettes
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "Kis" ["hu_HU"]=> string(3) "Kis" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Norbert" ["hu_HU"]=> string(7) "Norbert" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(0) { } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#788 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7584) ["id"]=> int(1748) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2598) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }A szabálysértési jog és a büntetőjog kapcsolata Papp László munkássága tükrében
The author scrutinizes the inherent connection between administrative and criminal offences. The study pays tribute to the works of László Papp who was my mentor and a prominent authority on the regulation of minor offences.
" ["hu_HU"]=> string(285) "A tanulmány áttekinti a szabálysértési jog és a büntetőjog kapcsolatát a szerző mestere, Papp László munkássága tükrében. Ennek során kitér a két jogág kapcsolatát meghatározó alapfogalmakra, illetve a legfontosabb anyagi jogi és eljárási kérdésekre.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(83) "Administrative Offences and Criminal Law: Paying Tribute to my Mentor László Papp" ["hu_HU"]=> string(91) "A szabálysértési jog és a büntetőjog kapcsolata Papp László munkássága tükrében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#117 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2895) ["email"]=> string(24) "hollan.miklos@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2599) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(232) "Associate Professor, Faculty for Law Enforcement, Department of Law Enforcement and Administration, Senior Research Fellow, Institute for Legal Studies, Research Centre for Social Sciences of the Hungarian Academy of Sciences
" ["hu_HU"]=> string(189) "tudományos főmunkatárs, MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Jogtudományi Intézete, egyetemi docens, NKE Rendészettudományi Kar, Rendészeti Jogi és Igazgatási Tanszék
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Hollán" ["hu_HU"]=> string(7) "Hollán" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Miklós" ["hu_HU"]=> string(7) "Miklós" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(13) "Papp László" [1]=> string(17) "bűncselekmények" [2]=> string(18) "szabálysértések" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(13) "Papp László" [1]=> string(17) "criminal offences" [2]=> string(29) "minor administrative offences" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#790 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7586) ["id"]=> int(1749) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2599) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }One of the most important recent constitutional changes was the realignment of the subjective and objective sanctions with an obvious shift towards objective sanctions. This process was clearly speeded up by the Act on Offences adopted in 2012. This legislation, on the one hand, significantly decreased the number of (petty) offences. On the other hand, it repelled the so far so typical Janus-faced nature of offences, as the legal institution shifted it towards criminal law. The publication shows what kind of discrepancies exist in this area after the legislation.
" ["hu_HU"]=> string(671) "A közigazgatási szankciórendszer területén az egyik legfontosabb változás a szubjektív szankciók eltolódása az objektív szankciók irányába. A folyamatot a 2012. évi II. törvény tovább gyorsította, egyrészt azzal, hogy a cselekmények száma jelentősen lecsökkent, másrészt azáltal, hogy a jogterület koncepcionálisan eltávolodott a közigazgatási büntetőjogi gyökerektől, és számos terminológiai, illetve dogmatikai ellentmondás terheli. A tanulmány ezen folyamatot és az ellentmondásokat kívánja bemutatni, és ráirányítani a figyelmet arra, hogy a jogterület koncepcionális rendezése alapvető fontosságú lenne.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(26) "The Law of Order or Chaos?" ["hu_HU"]=> string(26) "A rend vagy a káosz joga?" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#792 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2896) ["email"]=> string(28) "arva.zsuzsanna@law.unideb.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2600) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(22) "University of Debrecen" ["hu_HU"]=> string(17) "Debreceni Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(21) "Faculty of Law
" ["hu_HU"]=> string(36) "Állam- és Jogtudományi Kar
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Árva" ["hu_HU"]=> string(5) "Árva" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(9) "Zsuzsanna" ["hu_HU"]=> string(9) "Zsuzsanna" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(33) "közigazgatási szankciórendszer" [1]=> string(28) "közigazgatási büntetőjog" [2]=> string(13) "terminológia" [3]=> string(9) "dogmatika" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(9) "sanctions" [1]=> string(11) "legislation" [2]=> string(17) "legal institution" [3]=> string(12) "criminal law" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#769 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7588) ["id"]=> int(1750) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2600) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }In Hungary the new Act of Offences entered into force on 15th April 2012. During the practical application of the law several problems occured, which have not been fully eliminated in spite of the numerous modifications of the Act. The aim of this paper is to interduce the most frequent questions arising in the jurisdiction, to focus on the inconsistency between the Act of Offences and the Criminal Code and on concerns arising during the procedures against the recidivists, or on the problems experienced in arraignments.
" ["hu_HU"]=> string(666) "2012. április 15-én lépett hatályba Magyarországon az új szabálysértési törvény. A kódex gyakorlati alkalmazása során számos probléma adódott, amelyek maradéktalan kiküszöbölésére a törvény többszöri módosítása ellenére a mai napig nem került sor. Jelen tanulmány célja a törvény bírósági alkalmazása során gyakran felmerülő kérdések bemutatása, kiemelt figyelmet szentelve a büntető törvénykönyv rendelkezéseivel való inkonzisztenciára, a visszaeső elkövetőkkel szembeni eljárások során felmerülő aggályokra, illetve a bíróság elé állításos eljárások körében tapasztalt problémákra.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(54) "Judicial Approach of the New Administrative Penal Code" ["hu_HU"]=> string(54) "Az új szabálysértési kódex bírósági gyakorlata" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#764 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2897) ["email"]=> string(23) "fekecsb@pkkb.birosag.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2601) ["seq"]=> int(5) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(30) "Central District Court of Pest" ["hu_HU"]=> string(36) "Pesti Központi Kerületi Bíróság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(49) "judge, head of group, Minor Offences Group
" ["hu_HU"]=> string(55) "csoportvezető bíró, Szabálysértési Csoport
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Fekecs" ["hu_HU"]=> string(6) "Fekecs" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Beáta" ["hu_HU"]=> string(6) "Beáta" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(24) "szabálysértési kódex" [1]=> string(26) "bírósági jogalkalmazás" [2]=> string(22) "visszaeső elkövetők" [3]=> string(26) "bíróság elé állítás" } ["en_US"]=> array(5) { [0]=> string(19) "new act in offences" [1]=> string(13) "modifications" [2]=> string(12) "jurisdiction" [3]=> string(13) "criminal code" [4]=> string(11) "recidivists" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#795 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7590) ["id"]=> int(1751) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2601) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The illegal behaviours attached to migration (border crossing without permission, falsifying public travel documents, illegal dwelling within the country) are realised in acts that pose little danger to society. With regard to this, if such acts are not connected to more serious crimes (human trafficking, crimes against person or crimes causing public danger that are committed by foreigners) then it can be justified to punish these acts outside the field of criminal law. One solution can be to introduce the statement of facts to another area of the law, thus to deter the adjudication of the criminal behaviours to other type of procedure for expediency. This article attempts to outline such possibilities based on the legislation of the member states of the European Union.
" ["hu_HU"]=> string(881) "A migrációhoz kapcsolódó jogellenes magatartások rendszerint a társadalomra kevésbé veszélyes cselekményekben (engedély nélküli határátlépés, úti okmány tekintetében megvalósuló közokirat-hamisítás, jogellenes belföldi tartózkodás stb.) nyilvánulnak meg. Erre tekintettel, ha e magatartások súlyosabb bűncselekményhez (embercsempészés, külföldi által elkövetett személy elleni vagy közveszélyt okozó cselekmények) nem kapcsolódnak, indokolt lehet szankcionálásuk más jogalkalmazási lehetőségének keresése. Megoldás lehet egyes tényállások büntetőjogon kívüli megfogalmazása vagy a bűncselekmények elbírálásának célszerűségi szempontok miatti más eljárásra terelése. E tanulmány az EU-tagállamok vonatkozó szabályozásából kiindulva a lehetőségek vázlatos áttekintésére tesz kísérletet.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(93) "The Possibilities of Sanctions Outside the Field of Criminal Law in Connection with Migration" ["hu_HU"]=> string(78) "A migrációhoz kapcsolódó, büntetőjogon kívüli szankciók lehetőségei" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#798 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2898) ["email"]=> string(28) "hautzinger.zoltan@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2602) ["seq"]=> int(6) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(116) "associate professor, vice-dean, Head of Department of Immigration and Nationality, Faculty of Law Enforcement
" ["hu_HU"]=> string(130) "dékánhelyettes, tanszékvezető egyetemi docens, Rendészettudományi Kar, Bevándorlási és Állampolgársági Tanszék
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Hautzinger" ["hu_HU"]=> string(10) "Hautzinger" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Zoltán" ["hu_HU"]=> string(7) "Zoltán" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(10) "migráció" [1]=> string(28) "közigazgatási büntetőjog" [2]=> string(21) "szabálysértési jog" [3]=> string(10) "határzár" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(9) "migration" [1]=> string(18) "law on infractions" [2]=> string(15) "border crossing" [3]=> string(29) "administrational criminal law" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#799 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7592) ["id"]=> int(1752) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2602) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The author scrutinizes the application of criminal law related guaranties of the Hungarian Constitution (as of 2012 Fundamental Law) to minor administrative offences. The study reviews selected decisions of the Constitutional Court (from 1991 to 2013) and the related legal literature.
" ["hu_HU"]=> string(424) "A tanulmány a magyar Alkotmánybíróság régebbi és jelenlegi gyakorlatát tekinti át annak megválaszolása végett, hogy mennyiben alkalmazandók a büntetőjogra korlátozódó alkotmányos garanciák a szabálysértési jogra. Elsősorban azt vizsgálja, hogy a testület megkülönböztetést tesz-e a szabálysértések egyes fajtái, illetve a büntetőjogi vonatkozású alkotmányos garanciák között.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(81) "The Constitutional Guarantees Concerning the Penal Law and the Misdemeanour Right" ["hu_HU"]=> string(79) "A büntetőjogra vonatkozó alkotmányos garanciák és a szabálysértési jog" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#770 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2899) ["email"]=> string(24) "hollan.miklos@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2603) ["seq"]=> int(7) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(233) "Associate Professor, Faculty for Law Enforcement, Department of Law Enforcement and Administration), Senior Research Fellow, Institute for Legal Studies, Research Centre for Social Sciences of the Hungarian Academy of Sciences
" ["hu_HU"]=> string(185) "tudományos főmunkatárs, MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Jogtudományi Intézete, egyetemi docens, Rendészettudományi Kar, Rendészeti Jogi és Igazgatási Tanszék
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Hollán" ["hu_HU"]=> string(7) "Hollán" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Miklós" ["hu_HU"]=> string(7) "Miklós" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(17) "bűncselekmények" [1]=> string(18) "szabálysértések" [2]=> string(23) "alkotmányos garanciák" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(17) "criminal offences" [1]=> string(29) "minor administrative offences" [2]=> string(25) "constitutional guaranties" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#803 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7594) ["id"]=> int(1753) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2603) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The Hungarian Act on Minor Offences and Contraventions (2012) fundamentally changed the context of this legal area established in 1955 within the legal system. However, the new legislation created a so-called “criminal legal body” of minor offences that brings new direction to the constitutional review of administrative sanctioning system, too. Thus the new Act is a milestone in the codification process of administrative sanctioning that puts new emphasis on the necessity of a framework legislation for administrative penalties.
" ["hu_HU"]=> string(552) "A szabálysértésekről szóló 2012. évi II. törvény az 1955-ben létrejött szabálysértési jogterület jogrendszeren belüli helyét alapvetően változtatta meg. Az új törvénnyel egy kriminális szabálysértési jog jött létre, amely a közigazgatási büntetőhatalom alkotmányos kontrolljának is új elvi irányt adott. A közigazgatási represszió jogállami kodifikációja olyan mérföldkőhöz ért, amely felveti a közigazgatási büntetésekről szóló önálló kerettörvényi szabályozás szükségességét is.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(76) "Milestone or Boundary Mark? Reflections on the New Administrative Penal Code" ["hu_HU"]=> string(73) "Mérföldkő vagy határkő? Mérlegen az új szabálysértési törvény" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#806 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2900) ["email"]=> string(27) "kis.norbert@vtki.uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2604) ["seq"]=> int(8) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(69) "Vice-Rector for Continuing Education and International Affairs
" ["hu_HU"]=> string(55) "továbbképzési és nemzetközi rektorhelyettes
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(3) "Kis" ["hu_HU"]=> string(3) "Kis" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Norbert" ["hu_HU"]=> string(7) "Norbert" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(27) "szabálysértési törvény" [1]=> string(32) "közigazgatási büntetőhatalom" [2]=> string(21) "alkotmányos kontroll" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(18) "minor offences act" [1]=> string(21) "constitutional review" [2]=> string(22) "administrative penalty" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#807 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7596) ["id"]=> int(1754) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2604) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Az ügyész szerepének módosulása a megváltozott szabálysértési jogi szabályozásban
Legal provisions regarding prosecutors’ competence to exercise legality review having been transformed from the formerly exercised legality supervision are included in Act CLXIII of 2011 on the Prosecution Service (hereinafter: Prosecution Service Act) and in Act II of 2012 (hereinafter: Administrative Offences Act). At the same time, prosecutorial tools defined and provided for by the Prosecution Service Act rather possess features of public administrative law, whereas prosecutorial measures defined by the Administrative Offences Act tend to conform to criminal law rules. This paper aims at summarizing the evolution and changes of the tools of prosecutorial legality review defined by the effective law of administrative offences while also providing an overview of prosecutors’ practice and professional experience gained during the application of legal rules regarding administrative offences.
" ["hu_HU"]=> string(789) "A törvényességi felügyeletből törvényességi ellenőrzéssé átalakult ügyészi hatáskörre vonatkozó rendelkezéseket egyrészt az ügyészségről szóló 2011. évi CLXIII. törvény (Ütv.), másrészt a 2012. évi II. törvény (Szabs. tv.) tartalmazza. Ezzel párhuzamosan az Ütv.-ben szabályozott ügyészi eszközök inkább a közigazgatási jog jellegzetességeivel rendelkeznek, míg a Szabs. tv.-ben meghatározott ügyészi intézkedések inkább a kriminális jellegű, a büntetőjogi szabályozáshoz idomulnak. Jelen írás a hatályos szabálysértési jog szerinti ügyészi törvényességi ellenőrzési hatáskör eszközeinek át- és kialakulását, a szabálysértési jogalkalmazás során nyert ügyészi gyakorlati tapasztalatokat összegzi.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(78) "Changes in the Role of the Prosecutor in the Modified Administrative Penal Law" ["hu_HU"]=> string(92) "Az ügyész szerepének módosulása a megváltozott szabálysértési jogi szabályozásban" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#810 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2901) ["email"]=> string(22) "molnar.marianna@mku.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2605) ["seq"]=> int(9) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(32) "Office of the Prosecutor General" ["hu_HU"]=> string(21) "Legfőbb Ügyészség" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(17) "prosecutor
" ["hu_HU"]=> string(15) "ügyész
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Molnár" ["hu_HU"]=> string(7) "Molnár" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Marianna" ["hu_HU"]=> string(8) "Marianna" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(20) "ügyészi hatáskör" [1]=> string(19) "közigazgatási jog" [2]=> string(32) "szabálysértési jogalkalmazás" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(25) "prosecutors’ competence" [1]=> string(25) "public administrative law" [2]=> string(23) "prosecutors’ practice" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#811 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7598) ["id"]=> int(1755) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2605) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }After the expulsion of the Turks, significant parts of the formerly invaded areas were empty. The country’s demographic balance could be set back partly by inner settlement and partly by settling. In the 18th century – and before that – several ethnic groups arrived in Hungary, who in possession of permissions and privileges took on the recovery of the country’s economy. Out of these settlings, the most significant one was the German, which arrived in several waves. At this time, the Slovaks didn’t have an independent state, but they lived in big numbers in their villages in the Upper Lands (Felvidék in Hungarian).
" ["hu_HU"]=> string(635) "A török kiűzése után a korábban megszállt területek jelentős része elnéptelenedett. Az ország demográfiai egyensúlyát részben belső telepítésekkel, részben betelepítésekkel lehetett visszaállítani. A 18. században — és már ezt megelőzően is — több népcsoport érkezett Magyarországra, akik engedélyek, privilégiumok birtokában vállalták az ország gazdaságának talpraállítását. E betelepítések közül a legjelentősebb a németeké volt, s több hullámban zajlott. A szlovákok ebben az időben nem alkottak önálló államot, de a Felvidéken nagy számban éltek falvaikban.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(76) "The Much Awaited Migrants — Immigration in Hungary During the 18th Century" ["hu_HU"]=> string(69) "Várva várt migránsok. Bevándorlás a 18. századi Magyarországon" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#814 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2902) ["email"]=> string(24) "jambor.orsolya@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2606) ["seq"]=> int(10) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(51) "3rd-year student, Faculty of Law Enforcement
" ["hu_HU"]=> string(54) "harmadéves hallgató, Rendészettudományi Kar
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Jámbor" ["hu_HU"]=> string(7) "Jámbor" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(13) "Orsolya Ilona" ["hu_HU"]=> string(13) "Orsolya Ilona" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(20) "török megszállás" [1]=> string(29) "népcsoportok Magyarországon" [2]=> string(13) "betelepítés" [3]=> string(9) "Felvidék" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(18) "expulsion of Turks" [1]=> string(16) "inner settlement" [2]=> string(15) "ethnical groups" [3]=> string(9) "Felvidék" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#815 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7600) ["id"]=> int(1756) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2606) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }The aim of the simplified naturalization is to offer the opportunity of getting the citizenship through an easier procedure, mainly for Hungarians living in minority. However, in 2013 the scope of subjects was broadened to persons without Hungarian ancestry. The full knowledge of simplified naturalization contains the knowledge of its background, the law modification, the process and, last but not least, the results.
" ["hu_HU"]=> string(472) "Az „egyszerűsített” honosítás elsődleges célja a magyar állampolgárság könnyebb megszerzésének biztosítása, főként a kisebbségben élő magyarok számára, bár az alanyi kör 2013-ban kibővült a nem magyar származású személyekre is. Az „egyszerűsített” honosítási eljárás teljes körű ismerete magában foglalja az előzményeket is, valamint a törvénymódosítást és az eljárást, s nem utolsósorban annak eredményeit.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(75) "Simply Hungarian — or Simplified Acquisition of the Hungarian Citizenship" ["hu_HU"]=> string(74) "Egyszerűen magyar — avagy magyar állampolgárrá válás egyszerűbben" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#817 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2903) ["email"]=> string(19) "ludagness@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2607) ["seq"]=> int(11) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(109) "3rd-year student, member of the Szent György College for Advanced Studies, Faculty of Law Enforcement
" ["hu_HU"]=> string(92) "harmadéves hallgató, Rendészettudományi Kar, a Szent György Szakkollégium tagja
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Ludányi" ["hu_HU"]=> string(8) "Ludányi" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Ágnes" ["hu_HU"]=> string(6) "Ágnes" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(11) "honosítás" [1]=> string(20) "kisebbségben élők" [2]=> string(21) "törvénymódosítás" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(19) "getting citizenship" [1]=> string(16) "easier procedure" [2]=> string(16) "law modification" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#819 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7602) ["id"]=> int(1757) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2607) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }Még mindig ugyanazok a problémák… A rendőri erkölcs statikussága a közszolgálati etika tükrében
Police roles and morality are crucial for the work and public perception of the police. Social processes make the renewal of morality necessary, which, in our case, also means the reinstatement of what was formerly missing. From the moral/ethical issues affecting the police I will discuss the ones I considered the most important according to opinions of policemen and policewomen (154 case studies). These topics are as follows: the relationship between law and morality, leadership and authority, corruption and prejudice. I discuss these topics based on widely-known examples from media.
" ["hu_HU"]=> string(703) "A rendőrség mint szervezet működése, megítélése szempontjából döntőek a rendőrségi szerepek és ezekhez kapcsolódó rendőri, rendőrségi morál. A társadalmi folyamatok szükségessé teszik az erkölcs megújulását is, amely a mi esetünkben az előző évtizedek etikai hiányának pótlását is magában foglalja. A rendőri állományt érintő erkölcsi/etikai problémák közül az általam legfontosabbnak ítélteket tárom fel rendőri vélemények (154 esetleírás) alapján. Az említett témák: a jog és az erkölcs viszonya, a hatalom gyakorlása és a vezetők, a korrupció, valamint az előítéletesség. Ezekhez médiából ismert példákat kapcsoltam.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(79) "Still the Same Problems... Police Morality in the Light of Civil Service Ethics" ["hu_HU"]=> string(107) "Még mindig ugyanazok a problémák… A rendőri erkölcs statikussága a közszolgálati etika tükrében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#822 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2904) ["email"]=> string(17) "nipetke@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2608) ["seq"]=> int(12) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(28) "Budapest Police Headquarters" ["hu_HU"]=> string(34) "Budapesti Rendőr-főkapitányság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(71) "pol. lieutenant, investigator, Criminal Investigation Department
" ["hu_HU"]=> string(70) "r. főhadnagy, vizsgáló, Bűnügyi Főosztály
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Nándori" ["hu_HU"]=> string(8) "Nándori" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(15) "Nikoletta Petra" ["hu_HU"]=> string(15) "Nikoletta Petra" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(5) { [0]=> string(25) "a rendőrség működése" [1]=> string(15) "rendőri morál" [2]=> string(21) "erkölcsi problémák" [3]=> string(10) "korrupció" [4]=> string(18) "előítéletesség" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(16) "police operation" [1]=> string(15) "police morality" [2]=> string(10) "corruption" [3]=> string(9) "prejudice" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#823 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7604) ["id"]=> int(1758) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2608) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
The English heraldic system was taken over from the French heraldry. Heralds and the compilers of the armorials used the language of the French system, but it wasn’t fully adopted and a special English terminology was born to blazon the shields. This present paper aims to give a general overview of the main differences, although it also points out an English speciality in the case of lions. Equally interesting is the usage of the eagle, fish, plants and instruments.
" ["hu_HU"]=> string(479) "The English heraldic system was taken over from the French heraldry. Heralds and the compilers of the armorials used the language of the French system, but it wasn’t fully adopted and a special English terminology was born to blazon the shields. This present paper aims to give a general overview of the main differences, although it also points out an English speciality in the case of lions. Equally interesting is the usage of the eagle, fish, plants and instruments.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(75) "General Overview of the English Rolls of Arms during the Thirteenth Century" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["locale"]=> string(5) "en_US" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#826 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2905) ["email"]=> string(24) "eszter.tarjang@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2609) ["seq"]=> int(13) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(27) "Eötvös Loránd University" ["hu_HU"]=> string(33) "Eötvös Loránd Tudományegyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(127) "assistant research fellow, Department of Auxiliary Sciences of History, Institute of Historical Studies, Faculty of Arts
" ["hu_HU"]=> string(126) "tudományos segédmunkatárs, Bölcsészettudományi Kar, Történeti Intézet, Történelem Segédtudományai Tanszék
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Tarján" ["hu_HU"]=> string(7) "Tarján" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Eszter" ["hu_HU"]=> string(6) "Eszter" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(23) "English heraldic system" [1]=> string(27) "special English terminology" [2]=> string(41) "speciality in the case of lions and eagle" } ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(23) "English heraldic system" [1]=> string(27) "special English terminology" [2]=> string(41) "speciality in the case of lions and eagle" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#827 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7606) ["id"]=> int(1759) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2609) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }„Pénzügyőrt keresünk… De milyen legyen?” Az EU vámügyi kompetencia-keretrendszere
Public Organizations intend to become more efficient trying to meet government expectations and client needs. For this purpose they may establish an appropriate structure, define strategies, however, the success will depend on the staff running the organizations — on their preparedness, commitment and skills. In my study I present the European Union’s recommendations for customs authorities on the suitability of custom officers.
" ["hu_HU"]=> string(670) "A közigazgatási szervezetek igyekeznek egyre magasabb színvonalon ellátni a feladataikat, próbálnak megfelelni mind a kormányzati elvárásoknak, mind az ügyféligényeknek. Ennek érdekében kialakíthatnak megfelelő struktúrát, kidolgozhatnak stratégiát, a siker azon fog múlni, hogy a munkatárs, aki ezeket működtetni fogja, mennyire felkészült, milyen képességekkel rendelkezik, és mennyire elkötelezett. Tanulmányomban arra vállalkozom, hogy bemutassam, melyek az Európai Uniónak a vámhatóságok irányában megfogalmazott ajánlásai a vámügyi szakterületen foglalkoztatottak megfelelésével, alkalmasságával kapcsolatban.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(41) "Presentation of the EU Customs Competency" ["hu_HU"]=> string(43) " Az EU vámügyi kompetencia-keretrendszere" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(70) "We Are Looking for a Revenue Officer… But What Should They Be Like? " ["hu_HU"]=> string(50) "„Pénzügyőrt keresünk… De milyen legyen?”" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#830 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2906) ["email"]=> string(28) "magasvari.adrienn@nav.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2610) ["seq"]=> int(14) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(37) "National University of Public Service" ["hu_HU"]=> string(31) "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(132) "fg. lieutenant-colonel, lecturer, deputy head of department, Faculty of Law Enforcement, Customs and Finance Guard Department
" ["hu_HU"]=> string(117) "pü. alezredes, oktató, tanszékvezető-helyettes, Rendészettudományi Kar, Vám- és Pénzügyőri Tanszék
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Magasvári" ["hu_HU"]=> string(10) "Magasvári" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Adrienn" ["hu_HU"]=> string(7) "Adrienn" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(4) { [0]=> string(27) "közigazgatási szervezetek" [1]=> string(16) "ügyféligények" [2]=> string(12) "képességek" [3]=> string(17) "elkötelezettség" } ["en_US"]=> array(4) { [0]=> string(34) "organizations of the public sector" [1]=> string(12) "client needs" [2]=> string(8) "adequacy" [3]=> string(11) "suitability" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#831 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7608) ["id"]=> int(1760) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2610) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }This information security assessment provides an objective and at the same time comprehensive picture of the state of security, control and risk management areas. To determine the information security context and to obtain real values, an examination of the documents and information systems which are part of the network, as well as potential threats and dangers to the network, must be carried out. In accordance with Hungarian Law, the Hungarian Police must guarantee the security of police information networks, therefore, development must focus on the administrative, logical and physical areas. These areas are determined at an organisational level and at the level of police information networks. The tasks and measures necessary to achieve security strategy objectives and to fulfil requirements are outlined in relation to these areas.
" ["hu_HU"]=> string(851) "This information security assessment provides an objective and at the same time comprehensive picture of the state of security, control and risk management areas. To determine the information security context and to obtain real values, an examination of the documents and information systems which are part of the network, as well as potential threats and dangers to the network, must be carried out. In accordance with Hungarian Law, the Hungarian Police must guarantee the security of police information networks, therefore, development must focus on the administrative, logical and physical areas. These areas are determined at an organisational level and at the level of police information networks. The tasks and measures necessary to achieve security strategy objectives and to fulfil requirements are outlined in relation to these areas.
" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(69) "Areas for Police Information Network Information Security Development" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["locale"]=> string(5) "en_US" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#837 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(2907) ["email"]=> string(22) "feherjenator@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(2611) ["seq"]=> int(15) ["userGroupId"]=> int(150) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(29) "IT Department for Informatics" ["hu_HU"]=> string(40) "Informatikai Helyettes Államtitkárság" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(151) "police lt. col. Deputy State Secretary, Division for Information Technology and Defense, PhD student, Obuda University, Security Doctoral School
" ["hu_HU"]=> string(193) "r. alezredes, főosztályvezető-helyettes, Informatikai Főosztály, Információtechnológiai és Védelmi Osztály, PhD-hallgató, Óbudai Egyetem, Biztonságtudományi Doktori Iskola
" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Fehér" ["hu_HU"]=> string(6) "Fehér" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Judit" ["hu_HU"]=> string(5) "Judit" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["hu_HU"]=> array(7) { [0]=> string(20) "information security" [1]=> string(14) "security class" [2]=> string(8) "strategy" [3]=> string(8) "measures" [4]=> string(14) "administrative" [5]=> string(8) "physical" [6]=> string(7) "logical" } ["en_US"]=> array(7) { [0]=> string(20) "information security" [1]=> string(14) "security class" [2]=> string(8) "strategy" [3]=> string(8) "measures" [4]=> string(14) "administrative" [5]=> string(8) "physical" [6]=> string(7) "logical" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#838 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(7610) ["id"]=> int(1761) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(2611) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }