Háló- és anyagtulajdonság-érzékenységi vizsgálat forgó áramlási tér elvén alapuló légcsavar-szimulációs módszer esetén
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Absztrakt
Napjaink légiközlekedésében a légcsavaros meghajtó-rendszerek vizsgálata aktív kutatási terület, mivel alkalmazásukkal jó propulziós hatásfok érhető el, ami pedig szoros kapcsolatban áll a hatékony tüzelőanyag felhasználással. A légcsavaros propulziós rendszerek költséghatékony tervezéséhez azonban elengedhetetlenül szükséges egy jól működő, a szoftverbeállításoktól független számítási eljárás, mely által e szerkezetek vizsgálata elvégezhetővé válik. Ezért a jelen cikk keretében egy kísérleti légcsavarháló- és anyagtulajdonság-érzékenységi vizsgálatát végeztük el forgó áramlási tér elvén alapuló légcsavar-szimulációs módszer esetén abból a célból, – a paraméterfüggetlenségi vizsgálatok mellett – hogy meghatározzuk az optimális konfigurációt a számítástechnikai kapacitás-szükséglet szempontjából. A tesztesetek vizsgálatához, kiértékeléséhez és összehasonlításához kumulatív relatív hiba-számítást végeztünk.