Analysis of the Frequency of Appearance of Unmanned Aerial Vehicles
Copyright (c) 2022 Gajdács László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Abstract
Nowadays, almost everyone heard about unmanned aerial vehicles or drones. Their presence is increasingly felt in many areas of life. One of the great challenges of the 21st century is how to integrate these aircrafts into the conventional air transport system. By examining the frequency of their appearance, we can get an idea of how often and at what altitudes these drones are most likely to occur, regardless of continent and country. In this article, the author intends to present the results of this study.
Keywords:
How to Cite
References
[1] 1995. évi XCVII. törvény a légiközlekedésről. Online: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?-docid=99500097.tv
[2] European Union Aviation Safety Agency, Drone Incident Management at Aerodromes. Germany, 2021. Online: https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/drone_incident_management_at_aerodromes_part1_website_sitable.pdf
[3] Dudás Z., „Az információ fontossága a repülésbiztonságban,” Repüléstudományi Közlemények, 17. évf. 2. sz. pp. 1–10. 2005. Online: https://www.repulestudomany.hu/kulonszamok/2005_cikkek/dudas_zoltan.pdf
[4] European Union Aviation Safety Agency, The European Plan for Aviation Safety (EPAS 2021–2025). 2020. december 23. Online: https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/epas_2021_2025_vol_one_final.pdf
[5] Federal Aviation Administration, Drones by the Numbers. 2021. Online: https://www.faa.gov/uas/resources/by_the_numbers/
[6] Gajdács L., Major G., „Az UAV alkalmazásánakkockázatai a biztonságtechnika területén,” Repüléstudományi Közlemények, 30. évf. 2. sz. pp. 101–112. 2018. Online: https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/reptudkoz/article/view/4342/3548
[7] Gajdács L., Palik M., Dudás Z., „Drónok és hagyományos légi járművek közös légtérben történő alkalmazásának repülésbiztonsági kockázatai,” Repüléstudományi Közlemények, 33. évf. 1. sz. pp. 157–170. 2021. Online: https://doi.org/10.32560/rk.2021.1.12
[8] HungaroControl, Légi forgalmi térkép, ICAO 1:500 000. Online: https://ais.hungarocontrol.hu/aip/
[9] L. Schroth, „Drone Market Shares in the USA after China-US Disputes,” Drone Industry Insights, 2021. március 2. Online: https://droneii.com/drone-market-shares-usa-after-chinausa-disputes
[10] Major G., Csóré A., „A pilóta nélküli légi járművek(UAV) evolúciója,” Repüléstudományi Közlemények, 33. évf. 1. sz. pp. 171–191. 2021. Online: https://doi.org/10.32560/rk.2021.1.13
[11] Palik M., A repülésirányítás alapjai. Budapest, Dialóg Campus Kiadó, 2018.
[12] Federal Aviation Administration, UAS Sightings Report. 2021. Online: https://www.faa.gov/uas/resources/public_records/uas_sightings_report/
[13] Vas T., Palik M., Nagy G., „Pilóta nélküli légi járművek repülőterekről történő alkalmazása,” Honvédségi Szemle, 144. évf. 1. sz. pp. 73–82. 2016.