UAV-sárkány és légcsavar együttműködésének vizsgálata
Copyright (c) 2024 Jankovics István, Szilágyi Dávid, Sziroczák Dávid
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
Ebben a cikkben az Innovatív és újszerű megoldásokra épülő többcélú merevszárnyú drón és a fejlesztéséhez szükséges kompetenciák létrehozása projekt keretében a feladatunk egy pilóta nélküli merevszárnyú repülőgépre szerelt propulziós rendszer vizsgálata volt. A vizsgálatot a szélcsatornamérés eredményeinek kiértékelésével kezdtük. A mérési adatokból meghatároztuk a repülőgépre szerelt hajtásrendszer karakterisztikus görbéit. Megbecsültük a repülőgép aerodinamikai jellemzőit XFLR5 program segítségével. Az eredményekből meghatároztuk a légcsavar üzemállapotait vízszintes repülésben. Megállapítottuk, hogy a légcsavar illesztése átesési sebességen megfelelő, utazó sebességen azonban elmarad az optimálistól.
Kulcsszavak:
Hogyan kell idézni
Hivatkozások
Gausz T., Légcsavarok, elektronikus jegyzet. 2015. Online: http://www.vrht.bme.hu/letoltes/Tanszeki_letoltheto_anyagok/Oktatok_anyagai/Dr.Gati_Balazs_anyagai/dr.Gausz_Tamas_jegyzetek/LEGCSAVAROK.pdf
E. Hartman, D. Biermann, The Aerodynamic Characteristics of Full-Scale Propellers Having 2, 3, and 4 Blades of Clark Y and R.A.F. 6 Airfoil Sections. NACA, 1938. Online: https://ntrs.nasa.gov/api/citations/19930091715/downloads/19930091715.pdf
Rohács J., Gausz Zs., Gausz T., Repülésmechanika, elektronikus jegyzet. 2012. Online: https://www.vrht.bme.hu/letoltes/Tanszeki_letoltheto_anyagok/Oktatok_anyagai/Jankovics_Istvan_anyagai/Repulesmechanika/Repulesmechanika.pdf