Háló- és anyagtulajdonság-érzékenységi vizsgálat forgó áramlási tér elvén alapuló légcsavar-szimulációs módszer esetén

  • Rácz Gábor
  • Veress Árpád

Absztrakt

Napjaink légiközlekedésében a légcsavaros meghajtó-rendszerek vizsgálata aktív kutatási terület, mivel alkalmazásukkal jó propulziós hatásfok érhető el, ami pedig szoros kapcsolatban áll a hatékony tüzelőanyag felhasználással. A légcsavaros propulziós rendszerek költséghatékony tervezéséhez azonban elengedhetetlenül szükséges egy jól működő, a szoftverbeállításoktól független számítási eljárás, mely által e szerkezetek vizsgálata elvégezhetővé válik. Ezért a jelen cikk keretében egy kísérleti légcsavarháló- és anyagtulajdonság-érzékenységi vizsgálatát végeztük el forgó áramlási tér elvén alapuló légcsavar-szimulációs módszer esetén abból a célból, – a paraméterfüggetlenségi vizsgálatok mellett – hogy meghatározzuk az optimális konfigurációt a számítástechnikai kapacitás-szükséglet szempontjából. A tesztesetek vizsgálatához, kiértékeléséhez és összehasonlításához kumulatív relatív hiba-számítást végeztünk.

Kulcsszavak:

légcsavar-szimulációs módszer légcsavaros meghajtó-rendszerek légiközlekedés

Hogyan kell idézni

[1]
G. Rácz és Árpád Veress, „Háló- és anyagtulajdonság-érzékenységi vizsgálat forgó áramlási tér elvén alapuló légcsavar-szimulációs módszer esetén”, RepTudKoz, köt. 26, sz. 2, o. 360–378, aug. 2014.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.