Airport city Ferihegyen: realitás, vagy álom?

  • Siska Miklós

Absztrakt

Az utóbbi évtizedekben a globalizálódó világpiac hívta életre azokat a változásokat, amelyeknek eredményeként a repülőterek környezetük gazdaságfejlesztésének motorjává váltak. Az „airLED” projektben azt vizsgáltuk, hogy miként lehet közép-európai regionális repülőtereket és környezetüket “airport city”-vé fejleszteni. Ennek során az érintett térségek stakeholderei komplex, policentrikus területfejlesztési stratégiákat dolgoztak ki a szintén a projekt keretében készült közös módszertan alapján. Minden érintett régióban széles körű egyeztetések során, az érintett felek párbeszédét elősegítő munka révén jöttek létre azok a stratégiai fejlesztési tervek, amelyek az egyes térségekben, így például Magyarországon is, az érvényes, szélesebb körű területfejlesztési koncepciókba is beépültek. A projektben résztvevő közép-európai regionális repülőterek közül első sorban a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és környezete rendelkezik mindazokkal a feltételekkel, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a repülőtér és vonzáskörzete „airport city”-vé fejlődhessen. A jelen írás ezt mutatja be részletesebben.

Kulcsszavak:

„airport city” repülőterek hatása az urbanizációra összeköttetés nemzetközi együttműködés

Hogyan kell idézni

[1]
M. Siska, „ Airport city Ferihegyen: realitás, vagy álom?”, RepTudKoz, köt. 27, sz. 3, o. 241–254, dec. 2015.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.