Hibrid kisrepülőgép-propulziós rendszer elemeinek modellezésére alkalmas módszer kidolgozása

Absztrakt

Napjainkban, a járművekben alkalmazott korszerű belsőégésű motoroknak köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás mértéke jelentősen lecsökkent, azonban még így is jelentős mértékű az emberek által napi szinten felhasznált energia mennyisége, ami a környezetünkre és az életvitelünkre is káros hatással van. Ezekre a problémákra kínálnak megoldást a napról napra korszerűbb és hatékonyabb, egyre jobb hatásfokkal rendelkező villanymotorok, amelyek a személygépjármű-iparban elért úttörő felfedezésüknek és sikeres alkalmazásuknak köszönhetően bizonyítottan megállják a helyüket leginkább egy hibrid rendszer részeként – környezetbarát módon történő elektromos energia előállítása esetén – akár önmagukban alkalmazva is. A gépjárművekben való elterjedés után felmerül bennünk a gondolat, vajon megvalósítható ezeknek a rendszereknek az üzemanyag-takarékosabb és gazdaságos alkalmazása repülőgépek esetében is? Erre a kérdésre keressük a választ ebben a tanulmányban egy olyan rendszer alapjainak megalkotásával és ismertetésével, amely alkalmazásával, valamint szükség esetén továbbfejlesztésével vizsgálhatók a korszerűbb hibrid, vagy akár teljesen elektromos hajtások hatékonysága.

Kulcsszavak:

légcsavar kisrepülőgép normalizált hatótávolság tényező hibrid elektromos

Hogyan kell idézni

[1]
I. T. Molnár, P. Ailer, és Árpád Veress, „ Hibrid kisrepülőgép-propulziós rendszer elemeinek modellezésére alkalmas módszer kidolgozása”, RepTudKoz, köt. 29, sz. 3, o. 317–336, dec. 2017.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.