Ügyfélkapcsolati forma választásának egyes szempontjai elektronikus ügyintézésnél

doi: 10.32575/ppb.2020.1.2

Absztrakt

Az elektronikus ügyintézés terjedése a vártnál lassabb folyamat. Korlát, hogy az ügyfeleket homogén csoportnak, ezáltal igényüket közösen kiszolgálhatónak tételezik fel. Az ügyfél képzettsége, hozzáállása mellett az ügyféloldalon – különösen a cégeknél – az ügyintézést lebonyolító és az ahhoz szükséges információkról döntő személy elkülönülése olyan szempont, amelynek figyelmen kívül hagyása akadályozza a terjedést. A kapcsolati formák közül a képzetlenek, illetve egyéb okból idegenkedők számára a személyes kiszolgálás a fontos, amelyet „chat robot”-technológia alkalmazásával lehet szimulálni. Ez a technológia viszont nem megfelelő a céges ügyintézések esetén. A cikkben javasolt szempontok figyelembevételével javítható az ügyfélkiszolgálás minősége. 

Kulcsszavak:

elektronikus ügyintézés elektronikus űrlap chat bot adaptív űrlap felhasználók csoportosítása

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.