Politikai kommunikáció és befolyásolás a Twitteren keresztül

  • Seitkazin Ruslan
doi: 10.32575/ppb.2020.4.7

Absztrakt

A politikusok az utóbbi időkben tanulják meg, hogy a hagyományos médiában történő hirdetéssel együtt online alkalmazásokba is be kell fektetniük, hogy felhívják a választók, különösen a fiatalok figyelmét. A különféle mikroblog-szolgáltatások közül a Twitter a populáris kultúra elengedhetetlen része. Napjainkban a Twitter széles körben elterjedt, nemcsak információk, hanem politikai nézetek és vélemények terjesztésére is. Ezért a politikusok a közösségi média, így különösen a Twitter felé fordultak, mint a politikai kommunikáció új formájához. A cikk megkísérli megragadni a Twitter lehetőségeinek kihasználását a kommunikációs stratégiákban, egyes esetekben a Twitter sajátos szerepet játszik abban, hogy a politikusok figyelemmel kísérhessék az aktuális politikai ügyeket és kapcsolatba léphessenek az emberekkel, más esetekben azonban gyakran személyes márkaépítési stratégiaként használják, és nem csak a választási kampányok során. A cikk azzal a meglátással zárul, hogy a hangulat befolyásolhatja a politikai véleményalkotási folyamatot, amely választási beavatkozáshoz vezethet.

Kulcsszavak:

millenniumi generáció Donald Trump politikai pártok retweetelés közösségi média

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.