A pszichológia tudományának szerepe, feladatai a rendészeti felsőoktatásban

doi: 10.32577/mr.2024.3.5

Absztrakt

A felsőoktatás minden ágában jelentkező probléma, hogy a tudományos kutatás legújabb eredményei miként építhetők be az oktatásba. Igaz ez a rendészeti pszichológia és a rendészeti felsőoktatás kapcsolatrendszerére is. A feladat kettős. Egyfelől meg kell találni azokat az oktatási módszereket, amelyekkel ki lehet alakítani a megfelelő szakmai személyiséget, biztosítani lehet az állomány megtartását, valamint a dinamikus biztonság feltételeit. Ezzel összefüggésben új, kreatív módszerekre van szükség a rendészeti felsőoktatásban, amelyek az oktatásba belépő generáció igényeit és lehetőségeit összhangba hozzák a megszerzendő információ mennyiségével és minőségével egyaránt.

Kulcsszavak:

rendészeti pszichológia paradigmaváltás rendészeti felsőoktatás dinamikus biztonság állománymegtartás szakmai személyiség kreatív tanulási program

Hogyan kell idézni

Gazsó, M. (2024). A pszichológia tudományának szerepe, feladatai a rendészeti felsőoktatásban. Magyar Rendészet, 24(3), 75–84. https://doi.org/10.32577/mr.2024.3.5

Hivatkozások

ALLPORT, Gordon W. (1961): Pattern and Growth in Personality. New York: Holt, Rinehart & Winston. Online: https://ia601408.us.archive.org/30/items/in.ernet.dli.2015.199562/2015.199562.Pattern-And-Growth-In-Personality_text.pdf

ANDORKA Rudolf (2001): Bevezetés a szociológiába. Budapest: Osiris.

BAGDY Emőke (1996): Hivatás és személyiség. In BAGDY Emőke (szerk.): A pedagógus hivatásszemélyisége. Debrecen: KLTE Pszichológia Intézet.

BLANZ, Matthias – HEINRICH, Alexander – LORENZ, Patricia (2002): Pszichológiai lexikon. Budapest: Magyar Könyvklub.

BOROS János – CSETNEKY László (2000): Börtönpszichológia. Budapest: Rejtjel.

FRÖHLICH, Werner D. (1996): Pszichológiai szótár. Budapest: Springer Hungarica.

GIDDENS, Anthony (2000): Szociológia. Budapest: Osiris.

HALLER József szerk. (2020): Rendészeti pszichológia I–III. Budapest: Dialóg Campus.

KAPITÁNY-FÖVÉNY Máté szerk. (2023): Holnap. Hogyan őrizzük meg lelki egészségünket a gyorsan változó jövőben? Budapest: HVG Könyvek.

KAPOSI József – SZŐKE-MILINTE Enikő szerk. (2019): Pedagógiai változások – a változás pedagógiája. Budapest: Pázmány Péter Katolikus Egyetem.

DOMOKOS Klaudia – KORPICS Márta – MÉHES Tamás (2023): Módszertani kézikönyv a kreatív tanuláshoz. Budapest: Ludovika.

KOCSIS, Richard N. (2009): Applied Criminal Psychology: A Guide to Forensic Behavioral Sciences. Springfield: Charles C Thomas Pub Ltd.

KUHN, Thomas S. (2000): A tudományos forradalmak szerkezete. Budapest: Osiris.

SILLAMY, Norbert (1997): Pszichológiai lexikon. Budapest: Corvina.

SMITH, Eliot R. – MACKIE, Diane M. – CLAYPOOL, Heather M. (2022): Szociálpszichológia. Budapest: ELTE Eötvös.

STOHL Róbert (2021): „Így neveld a sárkányodat!” – A Z generáció képzési és tanulási szokásairól. Honvédségi Szemle: A Magyar Honvédség központi folyóirata, 149(2), 116–127. Online: https://doi.org/10.35926/HSZ.2021.2.9

URBÁN Róbert et al. (2012): Az egészségpszichológia elmélete és alkalmazása II. Klinikai egészségpszichológia. Budapest: ELTE Eötvös. Online: https://www.eltereader.hu/media/2020/12/Egeszsegpszichologia-II-1.pdf

WEINER, Irving B. – OTTO, Randy K. (2013): The Handbook of Forensic Psychology. [H. n.]: Wiley. Online: https://doi.org/10.1002/9781394260591

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.