A rendészeti és közszolgálati pályaorientációs képzés kialakulása, változásai és jövőképe

doi: 10.32577/mr.2024.3.6

Absztrakt

A tanulmány előzetes kutatás arra vonatkozóan, hogy a rendészeti pályaorientációs szakképzés eddig miért nem a várakozásoknak megfelelő eredményeket hozta. Ennek lehetséges okait vizsgáltam. Szakképzésben oktató kollégáimmal folytatott beszélgetések során az alábbi lehetséges okok merültek fel: a tantárgyfelosztás nem az életkori sajátosságokat figyelembe véve jelenik meg a tantervben, a képzésre jelentkező diákok elképzelései nem igazodnak a szakma realitásaihoz. Az oktatási intézmények eltérő lehetőségei miatt az oktatási körülmények nem mutatnak egységes képet. Ezek a tényezők szerepet játszhatnak abban, hogy a továbbtanulási szándék megkopik a képzés ideje alatt.

 

Kulcsszavak:

szakképzés közszolgálati technikus rendészeti technikus rendészeti képzés rendészeti pályaorientáció

Hogyan kell idézni

Kállai S., B. (2024). A rendészeti és közszolgálati pályaorientációs képzés kialakulása, változásai és jövőképe. Magyar Rendészet, 24(3), 85–102. https://doi.org/10.32577/mr.2024.3.6

Hivatkozások

BORBÉLY-PECZE Tibor Bors (2016): Szakképzés és pályaorientáció – tévutak és lehetőségek. Educatio, 25/1, 59–69. Online: https://epa.oszk.hu/01500/01551/00095/pdf/EPA01551_educatio_2016_1_059-069.pdf

IKK Nonprofit Zrt. [é. n.]. Online: https://ikk.hu/

KALMÁRNÉ PÖLÖSKEI Anett (2018): Rendvédelmi szervek és alapfeladatok II. Rendészeti ismeretek. Budapest: Belügyminisztérium.

Képzési és Kimeneti Követelmények (KKK), Programtantervek (PTT) [é. n.]. IKK Nonprofit Zrt. Online: https://ikk.hu/p/kkk-ptt#rendeszet-es-kozszolgalat

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara [é. n.]: Ágazati alapvizsga „kisokos”. Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. Online: https://mkik.hu/agazati-alapvizsga-kisokos

Magyar Rendőr, 1983. július 30.

MOLNÁR Katalin (2014): Egy sikertörténet a rendészeti képzés területéről. In TORGYIK Judit (szerk.): Sokszínű pedagógiai kultúra. Révkomárom: International Research Institute, 513–518. Online: http://www.irisro.org/pedagogia2014januar/0707MolnarKatalin.pdf

Pályaorientációs tanárok konferenciája [é. n.]. Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ. Online: https://rokk.hu/rokk-hirek/palyaorientacios-tanarok-konferenciaja/

Törvények – Archívum [é. n.]. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal. Online: https://www.nive.hu/in- dex.php?option=com_content&view=article&id=177&fbclid=IwAR3X9IcKW- P4sbT8csNb2VX-C0M7YHnYMIhXlFolXRGYP-SLs8OV9GodR9M

Vizsgaeredmények 10 vizsgatárgyból (a nem megjelenteken és a mentességgel rendelkezőkön kívül) (2022). Kétszintű érettségi – Publikus statisztikák, 2022. május–június. Online: https://www.ketszintu.hu/publics-tat.php?stat=_2022_1&fbclid=IwAR01ajpHDRZtwBwhVM2gQhuk- bdu5A32mYqpST3c4Yk1UKZJLgcx0z3Z_I7g

ZSOLDOS András (2016): A szakképzés története, jelenlegi helyzete és megítélése Magyarországon. Szakdolgozat (történelem MA). Kézirat. Miskolc: Miskolci Egyetem.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.