The Development, Changes and Vision of Law Enforcement and Public Service Career Guidance Training

doi: 10.32577/mr.2024.3.6

Abstract

The study is a preliminary research into why vocational training for law enforcement orientation has not yielded results that meet expectations so far. I have examined possible reasons for this. In discussions with my colleagues who teach in vocational training, the following potential reasons emerged: the distribution of subjects in the curriculum does not take into account agespecific characteristics, and the expectations of students enrolling in the training do not align with the realities of the profession. Due to the differing opportunities provided by educational institutions, the educational conditions do not present a common picture. These factors may play a role in diminishing the intention to pursue education during the course of the training.

Keywords:

education of law enforcement and public service preparatory vocational education of law enforcement and public service public service higher education

How to Cite

Kállai S., B. (2024). The Development, Changes and Vision of Law Enforcement and Public Service Career Guidance Training. Hungarian Law Enforcement, 24(3), 85–102. https://doi.org/10.32577/mr.2024.3.6

References

BORBÉLY-PECZE Tibor Bors (2016): Szakképzés és pályaorientáció – tévutak és lehetőségek. Educatio, 25/1, 59–69. Online: https://epa.oszk.hu/01500/01551/00095/pdf/EPA01551_educatio_2016_1_059-069.pdf

IKK Nonprofit Zrt. [é. n.]. Online: https://ikk.hu/

KALMÁRNÉ PÖLÖSKEI Anett (2018): Rendvédelmi szervek és alapfeladatok II. Rendészeti ismeretek. Budapest: Belügyminisztérium.

Képzési és Kimeneti Követelmények (KKK), Programtantervek (PTT) [é. n.]. IKK Nonprofit Zrt. Online: https://ikk.hu/p/kkk-ptt#rendeszet-es-kozszolgalat

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara [é. n.]: Ágazati alapvizsga „kisokos”. Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. Online: https://mkik.hu/agazati-alapvizsga-kisokos

Magyar Rendőr, 1983. július 30.

MOLNÁR Katalin (2014): Egy sikertörténet a rendészeti képzés területéről. In TORGYIK Judit (szerk.): Sokszínű pedagógiai kultúra. Révkomárom: International Research Institute, 513–518. Online: http://www.irisro.org/pedagogia2014januar/0707MolnarKatalin.pdf

Pályaorientációs tanárok konferenciája [é. n.]. Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ. Online: https://rokk.hu/rokk-hirek/palyaorientacios-tanarok-konferenciaja/

Törvények – Archívum [é. n.]. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal. Online: https://www.nive.hu/in- dex.php?option=com_content&view=article&id=177&fbclid=IwAR3X9IcKW- P4sbT8csNb2VX-C0M7YHnYMIhXlFolXRGYP-SLs8OV9GodR9M

Vizsgaeredmények 10 vizsgatárgyból (a nem megjelenteken és a mentességgel rendelkezőkön kívül) (2022). Kétszintű érettségi – Publikus statisztikák, 2022. május–június. Online: https://www.ketszintu.hu/publics-tat.php?stat=_2022_1&fbclid=IwAR01ajpHDRZtwBwhVM2gQhuk- bdu5A32mYqpST3c4Yk1UKZJLgcx0z3Z_I7g

ZSOLDOS András (2016): A szakképzés története, jelenlegi helyzete és megítélése Magyarországon. Szakdolgozat (történelem MA). Kézirat. Miskolc: Miskolci Egyetem.

Downloads

Download data is not yet available.