A migrációs statisztikai adatgyűjtés gyakorlata az Európai Unióban
Copyright (c) 2024 Urbán Ferenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
A közös európai menekültügyi rendszer (KEMR) az európai uniós országok közötti menedékjog és menedékkérelmek kezelésének összehangolt rendszerét jelenti. A tanulmány célja a KEMR statisztikai adatgyűjtő funkciójának elemzése, amelyhez módszerként az uniós szervezetek és tagállamok képviselőivel folytatott interjúkon alapuló empirikus kutatást választottam. Az interjúk során a megkérdezettek tapasztalatai és véleményei alapján vizsgáltam, hogy miként működik a jelenlegi adatgyűjtő rendszer a menekültügyi folyamatok monitorozásában, valamint az európai menekültügyi politika alakításában. A tanulmány rávilágít az adatgyűjtés jelenlegi kihívásaira és hiányosságaira, valamint javaslatokat fogalmaz meg az adatgyűjtés hatékonyságának növelésére és a rendszer fejlesztésére, annak érdekében, hogy a KEMR még hatékonyabb eszközzé váljon az európai menekültügyi kihívások kezelésében.
Kulcsszavak:
Hogyan kell idézni
Hivatkozások
EMH Magyarország: https://emn.ie/about-the-emn/national-contact-points/hungary-hu/
KVALE, Steinar (1996): InterViews: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. Thousand Oaks – London – Új-Delhi: Sage Publications.
MAGALDI, Danielle – BERLER, Matthew (2020): Semi-structured interviews. In ZEIGLER-HILL, Virgil – SHACKELFORD, Todd K. (szerk.): Encyclopedia of Personality and Individual Differences. Cham: Springer, 4825–4830. Online: https://doi.org/10.1007/978-3-319-24612-3_857
RUBIN, Herbert J. – RUBIN, Irene S. (2011): Qualitative Interviewing. The Art of Hearing Data. Los Angeles – London – Új-Delhi – Szingapúr – Washington, D.C.: Sage Publications. Online: https://doi.org/10.4135/9781452226651
RUSLIN, Ruslin et al. (2022): Semi-structured Interview: A Methodological Reflection on the Development of a Qualitative Research Instrument in Educational Studies. IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 12(1), 22–29.