IKT-eszközökkel támogatott (rendészeti) nyelvoktatás
Absztrakt
A technológia oktatásban betöltött szerepének célja az oktatás megkönnyítése és a hatékony tanulás megvalósítása lenne (Czékmán 2017; Buda 2018). Az IKT köszönhetően a nyelvtanuló hallgathatja, utánozhatja, ismételheti, gyakorolhatja az egyes kifejezéseket (Matthey 2006). A 2017/2018-as tanévben egy attitűd vizsgálatot végeztünk az NKE RTK első éves nappalis hallgatók körében (N=731). A kérdőívünkre 43 fő hallgató válaszolt. Azt feltételezzük, hogy az elektronikus tananyagok használata pozitív hatással van a hallgatói motivációra az idegen nyelvi óra keretében. Az eredmények szerint a megkérdezett hallgatók többsége szerint a ’learningapps’ tananyagok segítenek a szókincs elsajátításában, a tudás felmérésében, élvezetesebbé teszik a tanulást.