A bilingvizmus pszicho- és neurolingvisztikai aspektusai, határtudományai és oktatáspolitikai szerepe
Absztrakt
Noha a kétnyelvűségnek már az ókorban is kitüntetett szerepe volt, az empirikus, pszicholingvisztikai és neurolingvisztikai kutatások középpontjában 1920-tól szerepel. Ebben a tanulmányban a fogalmat, kialakulását, a határtudományokat, az előnyöket, az egy- és kétnyelvűek agyi reprezentációit és eltérő adottságait részletezem. Ki szeretném továbbá hangsúlyozni, hogy a két- és többnyelvűségi kutatások miért lényegesek oktatáspolitikai, nyelvpolitikai és kisebbségtudományi szempontból.
Kulcsszavak:
bilingvizmus
pszicholingvisztika
neurolingvisztika
határtudomány
oktatáspolitika
nyelvpolitika
kisebbségtudomány
Hogyan kell idézni
Ürmösné Simon, G. (2014). A bilingvizmus pszicho- és neurolingvisztikai aspektusai, határtudományai és oktatáspolitikai szerepe. Magyar Rendészet, 14(2), 117–125. Elérés forrás https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/magyrend/article/view/3991
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.