A bilingvizmus pszicho- és neurolingvisztikai aspektusai, határtudományai és oktatáspolitikai szerepe

  • Gabriella Ürmösné Simon

Absztrakt

Noha a kétnyelvűségnek már az ókorban is kitüntetett szerepe volt, az empirikus, pszicholingvisztikai és neurolingvisztikai kutatások középpontjában 1920-tól szerepel. Ebben a tanulmányban a fogalmat, kialakulását, a határtudományokat, az előnyöket, az egy- és kétnyelvűek agyi reprezentációit és eltérő adottságait részletezem. Ki szeretném továbbá hangsúlyozni, hogy a két- és többnyelvűségi kutatások miért lényegesek oktatáspolitikai, nyelvpolitikai és kisebbségtudományi szempontból.

Kulcsszavak:

bilingvizmus pszicholingvisztika neurolingvisztika határtudomány oktatáspolitika nyelvpolitika kisebbségtudomány

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.