A Cessna 172 típusú repülőgép dízelüzemmódra alakításának megtérülése
Copyright (c) 2023 Tiba Zsolt, Győri Gyula, Ailer Piroska, Husi Géza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
A Cessna 172 típusú repülőgép dízelmotoros változatra való átalakításának több aspektusa van. Az eredeti hajtómű kiváltása korszerű dízelmotorral és változtatható beállítási szögű légcsavarral évtizedekkel modernebb technológiára való váltást jelent. A nagyobb motorteljesítmény és az alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztás kedvezően befolyásolja a repülőgép repülési teljesítményét. Ebben a dolgozatban azt elemezzük, hogy milyen költséggel jár az átalakítás, mennyi a megtérülés ideje tekintettel a gazdaságosabb üzemelésre, illetve hogyan alakulnak a karbantartási ciklusok és költségek.
Kulcsszavak:
Hogyan kell idézni
Hivatkozások
Continental, CD-135 – Kerosene Piston Engine with 135 hp. Online: https://www.continentaldiesel.com/typo3/index.php?id=65&L=1
Aero-News Network, Thielertt Receives STCs For More Centurion-Powered PA28s. 2006. május 30. Online: https://www.aero-news.net/index.cfm?do=main.textpost&id=92ebd7e7-0f3c-498e-bd00-1d148c5b0f86
Raffay F. I., Cessna 172 típusú repülőgép dízel üzemű meghajtásának fejlesztése. Szakdolgozat, DE MK Légijármű üzemeltető Szakmérnök Képzés, 2019.
Wikipedia the Free Encyclopedia, Thielertt Centurion. Online: https://en.wikipedia.org/wiki/Thielertt_Centurion#Centurion_2.0
Wikipedia the Free Encyclopedia, Cessna 172. Online: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_172
HA-BFW Pilot’s Operating Handbook. 2010.