Archívum

object(Publication)#764 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(4658) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2014-12-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-08-13 07:13:44" ["sectionId"]=> int(73) ["seq"]=> int(0) ["submissionId"]=> int(4537) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(360) ["licenseUrl"]=> string(42) "http://creativecommons.org/licenses/by/4.0" ["pages"]=> string(6) "7–14" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(997) "

After Hungary’s accession to NATO in 2000 began the exercise of close air support at Szolnok in the attack helicopter battalion. Initially control of combat helicopters from the ground, attacking ground targets was executed by assigned experienced helicopter pilots. However it became apparent that the effective use of weapon systems needed highly trained, qualified forward air controllers aware of air force and ground forces procedures. Consequently in 2006 the Hungarian Forward Air Controller Unit was established at the 86th Szolnok Helicopter Base. In 2012 recognizing and supporting the efforts of Hungary a team of evaluators led by the United States Joint Staff assessed the state of the domestic capability, and the outcome was informed to the leadership of the Hungarian Defence Staff. In my study I will show the steps taken in order to reach current standards, the result of the evaluation, and to make my suggestions for further action in order to maintain the capability.

" ["hu_HU"]=> string(1117) "

Magyarország NATO csatlakozása után 2000-ben kezdődött el a közvetlen légi támogatás (CAS) gyakorlása Szolnokon a harci helikopter zászlóaljnál. A harci helikopterek irányítását, földi célokra történő rávezetését a földről – levegő-föld fegyverzetalkalmazásban jártas – kijelölt helikoptervezetők hajtották végre. Nyilvánvalóvá vált azonban, hogy a hatékony fegyverzetalkalmazáshoz magas szinten képzett, a légierő és a szárazföldi csapatok harceljárásait ismerő bevetésre alkalmas előretolt repülésirányítókra van szükség, ezért 2006-ban megalakították az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison (MH 86. SZHB) az Előretolt Repülésirányító Csoportot (ERICS). A magyar erőfeszítéseket támogatva és elismerve 2012-ben az Egyesült Államok által vezetett ellenőr csoport felmérte a hazai képesség helyzetét, melyről tájékoztatták a Honvéd Vezérkar vezetését. Cikkemben be szeretném mutatni az értékelés menetét, eredményét, valamint javaslataimat a további teendők megtételére a képesség fenntartása érdekében.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(99) " The Hungarian Forward Air Controller (JTAC/FAC) Program Evaluation in the Light of the Dual Survey" ["hu_HU"]=> string(106) " A magyar előretolt repülésirányító (JTAC/FAC) program értékelése a kettős felmérés tükrében" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#806 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5378) ["email"]=> string(25) "tamas.mogor@airn.nato.int" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4658) ["seq"]=> int(0) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Mógor" ["hu_HU"]=> string(6) "Mógor" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Tamás" ["hu_HU"]=> string(6) "Tamás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(23) "forward air controllers" [1]=> string(17) "close air support" [2]=> string(21) "use of weapon systems" } ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(32) "előretolt repülésirányítók" [1]=> string(28) "közvetlen légi támogatás" [2]=> string(21) "fegyverzetalkalmazás" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#819 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(12185) ["id"]=> int(3708) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4658) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#86 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(4659) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2014-12-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-08-13 07:24:35" ["sectionId"]=> int(73) ["seq"]=> int(1) ["submissionId"]=> int(4538) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(360) ["licenseUrl"]=> string(42) "http://creativecommons.org/licenses/by/4.0" ["pages"]=> string(7) "15–27" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(634) "

The airspace monitoring, control involves a series of challenges which can be resolved only by ongoing developments. The radio waves used in radar reflection of the reflecting surface is highly dependent on the material, quality, geometry. In today's aircraft, airframe, largely cover plastic, composite, so there is hardly a radar-reflecting surface. These, as well as critical infrastructure will also present a threat to other ultra-light and compact unmanned air vehicles to detect other alternative methods and devices – such as electro-optics as well – must be deployed. The article presented new opportunities aimed.

" ["hu_HU"]=> string(828) "

A légtér megfigyelése, ellenőrzése kihívások sorát foglalja magában, melyek feloldására folyamatos fejlesztésekkel lehet csak választ adni. A radarok által használt rádióhullámok visszaverődése nagymértékben függ a tükröző felület anyagától, minőségétől, geometriájától. A mai légijárművek sárkányszerkezete, borítása jelentős részben műanyag, kompozit, így alig mutat a radar-visszaverő felületet. Ezeknek, valamint a kritikus infrastruktúrára is fenyegetést jelentő ultrakönnyű és a kisméretű pilóta nélküli repülő szerkezeteknek a felderítésére más alternatív eljárásokat és technikai eszközöket – így az elektrooptikát – is igénybe kell venni. A cikk az új lehetőségek bemutatását tűzte ki célul – a teljesség igénye nélkül.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(48) "Electro-Optic Devices for Air Vehicles Detection" ["hu_HU"]=> string(58) "Elektrooptikai eszközök légijárművek felderítésére" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#792 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5379) ["email"]=> string(16) "drmi48@gmail.com" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4659) ["seq"]=> int(1) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(6) "Makkay" ["hu_HU"]=> string(6) "Makkay" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(4) "Imre" ["hu_HU"]=> string(4) "Imre" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(14) "electro-optics" [1]=> string(19) "airspace monitoring" [2]=> string(21) "unmanned air vehicles" } ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(13) "elektrooptika" [1]=> string(20) "légtérmegfigyelés" [2]=> string(27) "pilóta nélküli repülők" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#842 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(12187) ["id"]=> int(3709) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4659) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#163 (6) { ["_data"]=> array(27) { ["id"]=> int(4660) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2014-12-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-08-13 07:30:17" ["sectionId"]=> int(73) ["seq"]=> int(2) ["submissionId"]=> int(4539) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(360) ["licenseUrl"]=> string(42) "http://creativecommons.org/licenses/by/4.0" ["pages"]=> string(7) "28–33" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(355) "

For many years contradictory descriptions appear about the Soviet/Russian anti-tank missile AT-16 "Scallion" (9A4172 "Vikhr"). Many sources confuse it with AT-9 "Spiral-2" (9M120 "Ataka") anti-tank missile. Considering concerning data published I intend to clear up all misunderstandings and give accurate pieces of information about AT-16 missile.

" ["hu_HU"]=> string(404) "

Évek óta ellentmondásos leírások jelennek meg a szovjet/orosz hadiipar az AT-16 "Scallion" (9A4172 "Vihar") repülőfedélzeti páncéltörő rakétájáról. Számos helyen keverik össze az AT-9 "Spiral-2" (9M120 "Ataka") rakétával. Ebből az információ halmazból igyekeztem, a fellelhető leírásokat felhasználva, olyan ismertetőt elkészíteni, amely pontosítja a leírásokat.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["prefix"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["subtitle"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(60) "Aviation Anti-Tank Missile AT-16 "Scallion" (9A4172 "Vikhr")" ["hu_HU"]=> string(56) "AT-16 "Scallion" (9A4172 "Vihar") páncéltörő rakéta" } ["locale"]=> string(5) "en_US" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#816 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5380) ["email"]=> string(27) "szilvassy.laszlo@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4660) ["seq"]=> int(2) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Szilvássy" ["hu_HU"]=> string(10) "Szilvássy" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "László" ["hu_HU"]=> string(8) "László" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "en_US" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(17) "anti-tank missile" [1]=> string(22) "Soviet/Russian missile" [2]=> string(5) "AT-16" } ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(22) "páncéltörő rakéta" [1]=> string(22) "szovjet/orosz hadiipar" [2]=> string(5) "AT-16" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#809 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(12189) ["id"]=> int(3710) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "en_US" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4660) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF (English)
object(Publication)#158 (6) { ["_data"]=> array(25) { ["id"]=> int(4661) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2014-12-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-08-17 17:25:09" ["sectionId"]=> int(73) ["seq"]=> int(3) ["submissionId"]=> int(4540) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(360) ["licenseUrl"]=> string(42) "http://creativecommons.org/licenses/by/4.0" ["pages"]=> string(7) "34–56" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(819) "

As a student of the Air Force Academy Training College in Szolnok I started to study about the type design and innovation’s history of ejection seats and pilot emergency parachutes. These equipment meant the security of execution of flight mission for me, after my appointment to be military officer as an Mi-24 attack helicopter’s pilot-weapon system operator. Nowadays, these equipment mean serious responsibility for me, as a parachutist officer because of the same cause, and possibility to study new knowledge as a student. The research area of my PhD studies is related to an aircraft tragedy near Szolnok in 1967, the pilot died because of the late ejection from his failure-engined jet fighter typed MiG-15BIS. As a citizen of Szolnok I have made a decision to share my report on this topic with you.

" ["hu_HU"]=> string(860) "

A katapultülések és pilóta mentőejtőernyők tervezésének, fejlesztésének történetét a Szolnoki Repülőtiszti Főiskola hallgatójaként kezdtem tanulmányozni. Ezek az eszközök tisztté avatásomat követően nekem, a Mi-24-es harci helikopter
helikoptervezető-lövészének a repülési feladat végrehajtásának biztonságát jelentették. Most, ejtőernyős tisztnek a kiemelt felelősséget, ugyanezen okból, továbbá mint diáknak, lehetőséget újabb ismeretek megszerzésére. Doktori kutatási területemhez kapcsolódik egy Szolnok melletti, 1967-es repülőkatasztrófa, ahol a pilóta halálához leállt hajtóművű MiG-15bisz típusjelzésű vadászrepülőgépéből későn végrehajtott katapultálása vezetett. Szolnoki lakosként úgy döntöttem, hogy megosztom Önökkel az esettel kapcsolatos ismereteimet.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(45) "Late Accomplished Ejection in Szolnok Area I." ["hu_HU"]=> string(60) "Későn végrehajtott katapultálás Szolnok légterében I." } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(1) { [0]=> object(Author)#844 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5381) ["email"]=> string(26) "Szaniszlo.Zsolt@nkh.gov.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4661) ["seq"]=> int(3) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(10) "Szaniszló" ["hu_HU"]=> string(10) "Szaniszló" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Zsolt" ["hu_HU"]=> string(5) "Zsolt" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(14) "ejection seats" [1]=> string(16) "aircraft tragedy" [2]=> string(4) "1967" } ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(16) "katapultülések" [1]=> string(21) "replülőkatasztrófa" [2]=> string(4) "1967" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#820 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(12191) ["id"]=> int(3711) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4661) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF
object(Publication)#850 (6) { ["_data"]=> array(25) { ["id"]=> int(4662) ["accessStatus"]=> int(0) ["datePublished"]=> string(10) "2014-12-31" ["lastModified"]=> string(19) "2020-08-17 17:26:10" ["sectionId"]=> int(73) ["seq"]=> int(4) ["submissionId"]=> int(4541) ["status"]=> int(3) ["version"]=> int(1) ["categoryIds"]=> array(0) { } ["copyrightYear"]=> int(2020) ["issueId"]=> int(360) ["licenseUrl"]=> string(42) "http://creativecommons.org/licenses/by/4.0" ["pages"]=> string(7) "57–65" ["abstract"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(499) "

Nowadays, the unmanned aircraft systems or their subordinated systems have been used in different applications, also for military- and civilian use. They are perfectly adaptable for preventing any dangerous situation, or supporting its elimination procedures. These systems can be useful devices of personnel’s managing disaster response areas. In this article the authors are introducing the optional applications of unmanned aerial vehicles in case of floods at different part of defense.

" ["hu_HU"]=> string(667) "

Ma a világban, a pilóta nélküli légijármű rendszerek, illetve azok légi alrendszerei, a pilóta nélküli légijárművek egyre változatosabb módon kerülnek alkalmazásra, úgy a katonai-, mint a polgári területen. Kiválóan alkalmazhatók egy-egy veszélyhelyzet megelőzésére, vagy felszámolásának elősegítésében végzett munkákban. Ezek a sokrétűen felhasználható rendszerek hasznos eszközei lehetnek a katasztrófavédelem területén dolgozó szakemberek számára is. Cikkükben a szerzők bemutatják a pilóta nélküli légijárművek felhasználásának lehetőségeit az árvízi védekezés különböző időszakaiban.

" } ["copyrightHolder"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["title"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(65) " Application of the Unmanned Aerial Vehicles in the Flood Control" ["hu_HU"]=> string(94) " A pilóta nélküli légijárművek alkalmazásának lehetőségei az árvízi védekezésben" } ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["authors"]=> array(2) { [0]=> object(Author)#845 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5382) ["email"]=> string(23) "palik.matyas@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4662) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(5) "Palik" ["hu_HU"]=> string(5) "Palik" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Mátyás" ["hu_HU"]=> string(8) "Mátyás" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } [1]=> object(Author)#851 (6) { ["_data"]=> array(15) { ["id"]=> int(5383) ["email"]=> string(25) "restas.agoston@uni-nke.hu" ["includeInBrowse"]=> bool(true) ["publicationId"]=> int(4662) ["seq"]=> int(4) ["userGroupId"]=> int(31) ["country"]=> string(2) "HU" ["orcid"]=> string(0) "" ["url"]=> string(0) "" ["affiliation"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["biography"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["familyName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(7) "Restás" ["hu_HU"]=> string(7) "Restás" } ["givenName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(8) "Ágoston" ["hu_HU"]=> string(8) "Ágoston" } ["preferredPublicName"]=> array(2) { ["en_US"]=> string(0) "" ["hu_HU"]=> string(0) "" } ["submissionLocale"]=> string(5) "hu_HU" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } ["keywords"]=> array(2) { ["en_US"]=> array(3) { [0]=> string(24) "unmanned aerial vehicles" [1]=> string(13) "flood control" [2]=> string(17) "disaster recovery" } ["hu_HU"]=> array(3) { [0]=> string(33) "pilóta nélküli légijárművek" [1]=> string(20) "árvízi védekezés" [2]=> string(20) "katasztrófavédelem" } } ["subjects"]=> array(0) { } ["disciplines"]=> array(0) { } ["languages"]=> array(0) { } ["supportingAgencies"]=> array(0) { } ["galleys"]=> array(1) { [0]=> object(ArticleGalley)#852 (7) { ["_submissionFile"]=> NULL ["_data"]=> array(9) { ["submissionFileId"]=> int(12193) ["id"]=> int(3712) ["isApproved"]=> bool(false) ["locale"]=> string(5) "hu_HU" ["label"]=> string(3) "PDF" ["publicationId"]=> int(4662) ["seq"]=> int(0) ["urlPath"]=> string(0) "" ["urlRemote"]=> string(0) "" } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(true) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) } } } ["_hasLoadableAdapters"]=> bool(false) ["_metadataExtractionAdapters"]=> array(0) { } ["_extractionAdaptersLoaded"]=> bool(false) ["_metadataInjectionAdapters"]=> array(0) { } ["_injectionAdaptersLoaded"]=> bool(false) }
PDF