A repülő személyzetre ható zajterhelés mérése, kiértékelési eljárások összehasonlítása

  • Palik Mátyás
  • Csermely Ildikó

Absztrakt

A pilótafülke zajterhelésével foglalkozó tanulmányok megállapították, hogy a pilótafülke zajterhelésének spektruma csekély mértékben változik a légijármű típusoktól függően. 100‒300 Hz körül a zaj csökken a frekvencia növekedésével. A hang intenzitása 70–100 dB (A) között változhat. A pilótafülke zajterhelése általában a sugárhajtóművel rendelkező légijárművekben a legalacsonyabb. A legzajosabb pilótafülkéi a nyitott, mezőgazdaságban használt, valamint az utánégetővel rendelkező katonai sugárhajtóműves légijárműveknek vannak. Amennyiben a pilótafülke zajterhelése 88 dB (A) felett van a személyzetnek a kommunikáció fenntartása érdekében komoly „erőfeszítéseket” kell tennie.

Kulcsszavak:

pilótafülke zajterhelése kiértékelési eljárások összehasonlítása frekvencia elemzés

Hogyan kell idézni

[1]
M. Palik és I. Csermely, „ A repülő személyzetre ható zajterhelés mérése, kiértékelési eljárások összehasonlítása”, RepTudKoz, köt. 26, sz. 2, o. 15–23, aug. 2014.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.