A széndioxid mint legfőbb „ellenség”, avagy mi az ICAO által létrehozott „CORSIA” szerepe ebben a harcban

Absztrakt

Sajnos a repülés közben elégetett tüzelőanyaggal számos károsanyag szabadul fel. A klímaváltozást figyelembe véve a legnagyobb gondot a széndioxid kibocsátás jelenti. Ennek mennyisége csak úgy csökkenthető, ha kevesebb tüzelőanyagot égetünk el. Tekintetbe véve azonban a légiközlekedés várható növekedési ütemét ennek mértéke további intézkedések nélkül a következő 30 évben háromszorosára nőne. Ennek fényében az ICAO úgy határozott, hogy az ICAO és tagállamai az érintett szervezetekkel együttműködve törekednek arra, hogy elérjék a globális úgynevezett "széndioxid semleges növekedést”, ami azt jelenti, hogy 2020-tól, a nemzetközi légi közlekedési iparág nettó széndioxid kibocsátása nem növekedhet. Ebben a cikkben ennek az intézkedés csomagnak főként egyik elemével az úgynevezett Piaci Alapú Intézkedésekkel (Market Based Measures, MBM), vagyis a CORSIA-val (Carbon Offsetting and Reduction Scheme of International Aviation) foglalkozunk.

Kulcsszavak:

nemzetközi légiközlekedési iparág klímaváltozás széndioxid kibocsátás ICAO CORSIA Piaci Alapú Intézkedés széndioxid ellentételezés

Hogyan kell idézni

[1]
B. Varga és J. Tóth, „ A széndioxid mint legfőbb „ellenség”, avagy mi az ICAO által létrehozott »CORSIA« szerepe ebben a harcban”, RepTudKoz, köt. 29, sz. 3, o. 243–252, dec. 2017.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.