A repülőgépiparban használható akkumulátor cellák és azok kötései

Absztrakt

Napjainkban a környezettudatos gondolkozásnak köszönhetően nagy hangsúlyt fektetnek a hibrid és a tisztán elektromos repülőgépek fejlesztésére, amelyek az akkumulátorok korlátozott kapacitása miatt csak viszonylag kis távok megtételét/áthidalását teszik lehetővé. Munkánkban egy rövid bevezetőt követően bemutatjuk az ilyen repülőgépek akkumulátor bankjának általános felépítését, összehasonlítjuk a manapság használatos akkumulátorok legfontosabb, releváns paramétereit, a kémiájukat, és csomagolásukat. A mérnöki gyakorlat és a szakirodalom alapján sok (néhány száz darab) kis kapacitású (néhány Ah) cella soros, illetve párhuzamos kötésével lehet a repülőgépek számára megfelelő tulajdonságú akkubankot létrehozni. Összefoglaló tanulmányunk felvázolja a cellák lehetséges kötéseit, és a kötéskor használatos anyagokat. Munkánkat az EFOP-3.6.1-16-2016-00014 számú, „Diszruptív technológiák kutatásfejlesztése az e-mobility területén és integrálásuk a mérnökképzésbe” című pályázat támogatja.

Kulcsszavak:

Repülőgépipar Elektromos és hibrid repülőgép Akkubank létrehozása Li-ion akkumulátor cella Akkucellák kötése

Hogyan kell idézni

[1]
A. Körmöczi, G. Horváth, C. Vass, és Z. Geretovszky, „ A repülőgépiparban használható akkumulátor cellák és azok kötései”, RepTudKoz, köt. 29, sz. 3, o. 39–54, dec. 2017.

Letöltések