Lánctalpas harcjárművek kormányzása
Kanyarodási elv szerinti csoportosítás, ívmenet során adódó sebességviszonyok és a meghajtó kerekekre ható erők
Copyright (c) 2023 Gyarmati József, Hegedűs Ernő
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
A lánctalpas harcjárművek harcászati tulajdonságait döntő mértékben befolyásolhatja a megfelelő konstrukciójú kormányzási megoldás megválasztása és alkalmazása. A tanulmány a lánctalpas harcjárművek kormányzásakor fellépő sebesség-, erő- és teljesítményviszonyokat vizsgálja.
Kulcsszavak:
Hivatkozások
Gyarmati József – Hegedűs Ernő – Gávay György (2022): Automata sebességváltóban alkalmazott kapcsolt bolygóművek, Wilson váltó. Műszaki Katonai Közlöny, 32(3), 113–126. Online: https://doi.org/10.32562/mkk.2022.3.7
Kiss László (1998): Lánctalpas eszközök kormányzása. Budapest: Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola.
Merhof, E. – Hackbarth, M. (2015): Fahrmechanik der Kettenfahrzeuge. [h. n.]: [k. n.]. Online: https://athene-forschung.unibw.de/doc/111331/111331.pdf
Ogorkiewicz, Richard M. (1991): Technology of Tanks. II. kötet. Coulsdon, United Kingdom: Jane’s Information Group Publication.
Polinszky Károly (1972): Műszaki Lexikon. G–M. Budapest: Akadémiai.
Tytler, I. F. B. et al. (1985): Vehicles and Bridging. Shrivenham, U.K.: Royal Military College of Science, Brassey’s Defence Publishers Ltd.