Lánctalpas harcjárművek kormányzása

Kanyarodási elv szerinti csoportosítás, ívmenet során adódó sebességviszonyok és a meghajtó kerekekre ható erők

doi: 10.32562/mkk.2023.1.9

Absztrakt

A lánctalpas harcjárművek harcászati tulajdonságait döntő mértékben befolyásolhatja a megfelelő konstrukciójú kormányzási megoldás megválasztása és alkalmazása. A tanulmány a lánctalpas harcjárművek kormányzásakor fellépő sebesség-, erő- és teljesítményviszonyokat vizsgálja.

Kulcsszavak:

lánctalpas harcjármű kormányzás kormánygép ívmenet helyben fordulás hidrosztatikus-hidrodinamikus rendszer

Hivatkozások

Gyarmati József – Hegedűs Ernő – Gávay György (2022): Automata sebességváltóban alkalmazott kapcsolt bolygóművek, Wilson váltó. Műszaki Katonai Közlöny, 32(3), 113–126. Online: https://doi.org/10.32562/mkk.2022.3.7

Kiss László (1998): Lánctalpas eszközök kormányzása. Budapest: Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola.

Merhof, E. – Hackbarth, M. (2015): Fahrmechanik der Kettenfahrzeuge. [h. n.]: [k. n.]. Online: https://athene-forschung.unibw.de/doc/111331/111331.pdf

Ogorkiewicz, Richard M. (1991): Technology of Tanks. II. kötet. Coulsdon, United Kingdom: Jane’s Information Group Publication.

Polinszky Károly (1972): Műszaki Lexikon. G–M. Budapest: Akadémiai.

Tytler, I. F. B. et al. (1985): Vehicles and Bridging. Shrivenham, U.K.: Royal Military College of Science, Brassey’s Defence Publishers Ltd.