Magyar bizalmi szolgáltatások felügyeletének összehasonlító elemzése
Absztrakt
A bizalmi szolgáltatások nyújtásában van egy közös tényező, a bizalom. Minden érintett szereplőnek meg kell bíznia abban, hogy a szolgáltató megfelelően nyújtja a szolgáltatását, különben nem működhetnek az erre alapozott folyamatok. A bizalmat a szabályozott működés és a rendszeres ellenőrzés teremtheti meg. Érdekes kérdés az, hogy vajon az egyes bizalmi szolgáltatások felügyelete mutat-e hasonlóságot egymás iránt, összefügg-e a bizalmi szint és a felügyelet erőssége? Ennek a kérdésnek a megválaszolásához két nemzeti bizalmi szolgáltatás felügyeletét hasonlítom össze, a minősített hitelesítés-szolgáltatások és a nemzeti minősített adatok kezelése terén, előre rögzített szempontok alapján.
Kulcsszavak:
bizalmi szolgáltatások felügyelete
összehasonlító elemzés
hitelesítés-szolgáltatás
titokvédelem