Colourful Faculty Conference VI – Excerpts from the Interdisciplinary Lectures of the Faculty of Law Enforcement
Copyright (c) 2025 Ürmösné Simon Gabriella, Kovács Éva, Kudar Mariann

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Abstract
The study presents excerpts from the presentations of the sixth event of the interdisciplinary Colourful Faculty's Conference series in a nutshell. The conference included such disciplines and topics as criminology, criminology, cybercrime, crime scene investigation, drugs, policing and law, humanities and social sciences, private security, quantum technology, sports and training in the field of policing: action tactics; physical fitness; service dogs, foreign language education, linguistics, linguistics, communication, talent geography, good practices in education, innovative methods in law enforcement higher education, the role of religion, as well as student surveys and investigations.
Keywords:
How to Cite
References
BACSÓ Bernadett (2023): A kábítószerekkel összefüggő bűnözés elleni küzdelem és a főbb térbeli jellemzői a kábítószer-bűnözésnek a német nyelvű országokban. Bűnözésföldrajzi Közlemények, 4(3–4), 9–18. Online: https://rendeszet.uni-nke.hu/document/rendeszet-uni-nke-hu/BFK_2023_3-4.pdf#page=9
DOMINEK Dalma Lilla (2021): A flow mint a pozitív pszichológia jelenléte az oktatásban. Eruditio – Educatio, 16(4), 72–82. Online: https://doi.org/10.36007/eruedu.2021.4.72-82
DOMINEK, Dalma Lilla (2022): On a Flow-Based Pedagogical Model: The Emergence of Experience and Creativity in Education. Eruditio – Educatio, 17(3), 72–81. Online: https://doi.org/10.36007/eruedu.2022.3.072-081
DOMINEK Dalma Lilla – BARNUCZ Nóra (2025): Többszörös Intelligencia. (megjelenés alatt)
DOMINEK Dalma Lilla – CEGLÉDI Szabolcs (2021): Alkoss. A találékonyság pszichológiája! Kreativitás mint képességvizsgálat a Tóth-féle kreativitás becslő skála segítségével a Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatóinak körében. Magyar Pedagógia, 121(4), 395–407. Online: https://doi.org/10.17670/MPed.2021.4.395
DOMINEK, Dalma Lilla – CEGLÉDI, Szabolcs – BARNUCZ, Nóra (2024). The Study of Instructors’ Digital Competence in Higher Education. Comparative Analysis. Információs Társadalom. (megjelenés alatt)
GARDNER, Howard (1983): Frames of Mind: A Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
KOVÁCS, Éva (2021): The Experiences of Running „Advanced Technical English” Courses for Engineering Students at Donát Bánki Faculty of Mechanical and Safety Engineering, Óbuda University. Biztonságtudományi Szemle, 3(1), 65–78. Online: https://epa.oszk.hu/04100/04186/00009/pdf/EPA04186_biztud_szemle_2021_01_065-078.pdf
KOVÁCS, Éva – MOCOVA, Lenka – SMOLKOVA, Katarina (2024): Crisis Management. (megjelenés alatt)
LIPPAI Zsolt (2024): A magánbiztonság szerepe a nemi alapú erőszak felszámolásában. (megjelenés alatt)
LIPPAI Zsolt – KARDOS Pál (2024): The Role of Private Security in the Fight Against Domestic Violence. (megjelenés alatt)
MÁTYÁS Szabolcs (2020): A Kárpát-medence talentumföldrajza. Debrecen: Mátyás Szabolcs és Társa.
MÁTYÁS Szabolcs (2021): Talentumföldrajzi elemzések a Kárpát-medencében. Területi Statisztika, 61(4), 466–502. Online: https://doi.org/10.15196/TS610403
NYITRAI Endre (2024a): A hálózatkutatás és a bűnözésföldrajz kapcsolata. Bűnözésföldrajzi Közlemények, 5(1–2), 65–82. Online: https://rendeszet.uni-nke.hu/document/rendeszet-uni-nke-hu/BFK_3-4_MSZ.pdf
NYITRAI, Endre (2024b): The Relationship Between Network Research and the Geography of Crime. Criminal Geographical Journal, 6(1–2), 25–41. Online: https://real-j.mtak.hu/27754/1/Criminal_GJ_2024_1-2.pdf
ÜRMÖSNÉ Simon Gabriella (2018): Gendernyelvészet a kulturális antropológia és a lingvisztikai szintek tükrében. In DOBÁK Imre – HAUTZINGER Zoltán (szerk.): Szakmaiság, szerénység, szorgalom: Ünnepi kötet a 65 éves Boda József tiszteletére. Budapest: Dialóg Campus, 637–645.
ÜRMÖSNÉ Simon Gabriella (2020): Egynyelvűek és görög–magyar kétnyelvűek kommunikációjának összehasonlító elemzése a nemek tükrében. In SZABÓ Csaba (szerk.): Studia Doctorandorum Alumnae I. Budapest: DOSZ, 341–623. Online: https://doi.org/10.23715/SDA.2020.2.3