E-Community Policing
The Pragmatics of Community Policing on the Profiles Operated by the Hungarian Police
Copyright (c) 2024 Uricska Erna, Lippai Zsolt
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Abstract
Community policing is a philosophy, part of the policing work carried out by the police, whose main aim is to create and maintain public safety. The emergence of social media in policing also led to optimism about the potential of it to transform and improve police-citizen relations. The study introduces the concept of e-community policing, a set of problem identification and solutions generated by communication activities between the two parties in the online sphere. The main questions of the research examine the platforms, methods and tools used by the Hungarian Police to meet these communication challenges. The research observes the interfaces of the organisation’s official website, Instagram profile and Facebook page. The corpus of the research analyses the news items that appeared on all three platforms (n = 28) from the posts of the first month (22 June 2020 – 21 July 2020) (N = 843). The quantitative data of the results show that the platforms share content in line with the expectations of other target groups, and the qualitative data show that social media platforms are trying to respond to the challenges of the information society and to develop a more direct relationship with citizens, both in style and in language.
Keywords:
How to Cite
References
BALLA, Zoltán (2017): A rendészet alapjai és egyes ágazatai. Budapest: Dialóg Campus.
CHRISTIÁN, László (2010): A bizonytalan alapra épülő ház, avagy a rendészet alapfogalmainak tisztázása. Iustum Aequum Salutare, 6(1), 175–192.
CHRISTIÁN, László (2012): Law Enforcement. In SCHANDA, Balázs – VARGA, Zs. András – CSINK, Lóránt (eds.): The Basic Law of Hungary: A First Commentary. Dublin: Clarus Press, 235–242.
CHRISTIÁN, László (2015): Rendészeti politika. MTA Law Working Papers 2015/14. Budapest: MTA.
CHRISTIÁN, László (2022): Komplementer rendészet. Budapest: Ludovika.
CRAIG, Robert T. (2013): Communication Theory and Social Change. Communication & Social Change, 1(1), 5–18. Online.
DARREN, T. Esan. (2017): Police Officer Communication: Bridging the Gap between Law Enforcement and Policing Communication Styles. Platewille: University of Wisconsin.
DÉR, Csilla Ilona – CSONTOS, Nóra (2019): Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában. Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan. Online: https://doi.org/10.56037/978-963-9808-93-5
DOMONKOSI, Ágnes (2019): A nézőpont szerepe az attitűddeixis műveletében. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. XLV. Eger: Eszterházy Károly Egyetem, 75–92.
GERHARDT, Gottlieb – KRÖZSEL, Károly – PRESTEL, Bernhard (1998): Die Reform der ungarischen Polizei. The Reform of the Hungarian Police. A magyar rendőrség reformja. Holzkirchen: Felix Verlag.
HENSBY, Alexander (2011): Globalisation. The Global Village. In BYRNE, Darren – HENSBY, Alexander (eds.): Theorizing Global Studies. Palgrave MacMillan, 10–32.
HORVÁTH, Balázs (1990): A civil Belügyminisztérium a jövő rendőrségéért. Belügyi Szemle, 28(10), 3–9.
HU, Xiaochen – LOVRICH, Nicholas P. (2020): Electronic Community-oriented Policing. Theories, Contemporary Efforts, and Future Directions. Lanham, ML: Lexington.
HULYÁK-TOMESZ, Tímea – DOMONKOSI Ágnes (2020): Az attitűddeixis műveletei közvetített médiaesemények társas viszonyainak alakításában. Hungarológiai Közlemények, 21(3) 31–47. Online: https://doi.org/10.19090/hk.2020.3.31-47
ISTÓK, Béla (2019): Netnyelvészeti kaleidoszkóp. Eruditio – Educatio, 14(1), 83–99.
MILLER, Linda S. – MATISON, Kӓren Hess – ORTHMANN, Christine (2010): Community Policing Partnerships for Problem Solving. Sixth Edition. Cengage Learning.
MOLNÁR, Katalin – URICSKA, Erna (2022): Police Café EFLE. Alkalmazott Nyelvtudomány, 22(Special Issue), 23–36. Online: https://doi.org/10.18460/ANY.K.2022.003
PEYTON, Kyle – SIERRA-ARÉVALO, Michael – RAND, David G. (2019): A Field Experiment on Community Policing and Police Legitimacy. PNAS, 116(40), 19894–19898. Online: https://doi.org/10.1073/pnas.1910157116
POSTEGUILLO, Santiago (2002): Netlinguistics and English for internet Purposes. Ibérica, 4(4), 21–38.
TÁTRAI, Szilárd (2006): A nagy esernyőcsel. THL2, (1–2), 29–35.
TÁTRAI, Szilárd (2011): Bevezetés a pragmatikába. Funkcionális kognitív megközelítés. Budapest. Tinta.
TC Team Consult (1991): A hatékony és demokratikus magyar rendőrségre vonatkozó javaslatok. Bécs: Varnsweld.
TÓTH, Judit (2021): A rendészeti nyelv: átmenet vagy helybenjárás? Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, 1(1–2), 202–218. Online: https://doi.org/10.14232/kapocs.2021.1-2.202-218
URICSKA, Erna (2020a): Közösségi rendészet – közösségi média. Elméleti háttér és a rendészeti digilektus fogalmának bevezetése. Magyar Rendészet, 20(2), 153–168. Online: https://doi.org/10.32577/mr.2020.2.8
URICSKA, Erna (2020b): Proper Interactive Communication of the Police as a (n e-) Trust-Building Strategy. Introducing the Term Policing Digilect. Kosice Security Revue, 10(2), 185–195.
URICSKA, Erna (2022a): E-közösségi rendészet – A közösségi rendészet pragmatikája a magyar rendőrség online felületein. In ABsolute VI. – Alkalmazott Bölcsészet Konferencia, ELTE BTK HÖK & DOSZ Nyelvtudományi Osztály. (Book of Abstracts).
URICSKA, Erna (2022b): A bizalom a (nyelvi) részletekben rejlik? Nyelvhasználat a police_hu Instagram-profilján. Alkalmazott Nyelvtudomány, 22,(Special Issue), 37–51. Online: https://doi.org/10.18460/ANY.K.2022.004
URICSKA, Erna (2023): The Relationship between the Framing of Speeding Messages and Changes in Attitude of Generation Z Respondents. Magyar Rendészet, 23(1), 249–262. Online: https://doi.org/10.32577/mr.2023.1.16
ÜRMÖSNÉ SIMON, Gabriella – BORSZÉKI, Judit – BARNUCZ, Nóra – URICSKA, Erna (2022): The Role of Languages for Law Enforcement Purposes in Higher Education: The Introduction of the New Foreign Language Strategy at the UPS, Hungary. Kosice Security Revue, 12(1), 112–121.
VERSCHUEREN, Jef (1999): Unterstanding Pragmatics. London – New York – Sydney – Auckland: Arnold.
VESZELSZKI, Ágnes (2017): Digilect. The Impact of Infocommunication Technology on Language. Berlin–Boston: De Gruyter Saur. Online: https://doi.org/10.1515/9783110499117