Possibilities of Applying Digital Pedagogy in an English Lesson for Law Enforcement

doi: 10.32577/mr.2022.2.12

Abstract

The study offers good practices for teaching English for law enforcement, which – by their didactic and teaching methodological structure – contribute to the implementation of experiential pedagogy in higher education in the 21st century. The elaboration of the models and theories – discussed in the theoretical part –  illustrates the modernity and importance of the good practices presented in the practical part of the study, which can be relevant regardless of the subject. The good practices presented in the study are mostly carried out in computer labs or using laptops, mobile devices, moving the students’ motivation in a positive way. In addition, the use of digital competence is an effective way to improve the students’ vocabulary knowledge for specific purposes and communication in the target language.  

Keywords:

English for law enforcement experiential pedagogy motivation digital platforms language teaching and learning

How to Cite

Barnucz, N. (2022). Possibilities of Applying Digital Pedagogy in an English Lesson for Law Enforcement. Hungarian Law Enforcement, 22(2), 183–196. https://doi.org/10.32577/mr.2022.2.12

References

Arogundade, O.: Mentoring and Leadership Succession in Industries and Organizations. In A. A. Olowu (szerk.): Mentoring: A Key Issue in Human Resource Management. Ile-Ife, Ife Centre for Psychologyical Studies, 2011. 180–186.

Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1999.

Ballér Endre – Golnhofer Erzsébet – Falus Iván – Kotschy Beáta – Nádasi Mária – Nahalka István – Feyér Judit –Réthy Endréné – Szivák Judit – Vámos Ágnes: Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003. Online: https://dtk.tankonyvtar.hu/bitstream/handle/123456789/13400/2011_0001_519_42498_2.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Barnucz Nóra: IKT-eszközökkel támogatott (rendészeti) nyelvoktatás. Magyar Rendészet, 19. (2019), 4. 15–31. Online: https://doi.org/10.32577/mr.2019.4.1

Dominek Dalma Lilla: Andragógia-pszichológia – FLOW típusú módszer a felsőoktatásban. In Fodorné Tóth Krisztina: Tanulás – Tudás – Innováció a felsőoktatásban – Reflektorfényben az innováció kihívásai. Pécs, MELLearN Egyesület - Felsőoktatási Hálózat az Életen Át Tartó Tanulásért Egyesület, 2021a. 209–217.

Dominek Dalma Lilla: A flow, mint a pozitív pszichológia jelenléte az oktatásban. Eruditio – Educatio, (2021b), 4. 72–82. Online: https://doi.org/10.36007/eruedu.2021.4.72-82

Dörnyei Zoltán: The Psychology of the Language Learner. Individual Differences in Second Language Acqusition. Mahwah, New Jersey, University of Nottingham, Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 2005.

Ehigie, B. O. – G. O. Okang – F. O. Ibode: Mentoring and Organisational Behaviour. IFE PsychologIA 2011 Supplement, (2011). 398–419.

Einhorn Ágnes: A pedagógiai modernizáció és az idegennyelv-tanítás. Miskolc, Miskolci Egyetemi Kiadó, 2015.

Fegyverneki Gergő – Aknai Dóra Orsolya: A mobiltanulás ábécéje pedagógusoknak. Módszertani és technikai ötletek a mobilozó tanulóknak. Budapest, Neteducatio Kft., 2017.

Filgona, Jacob – John Sakiyo – D. M. Gwany – A. U. Okoronka: Motivation in Learning. Asian Journal of Education and Social Studies, 10. (2020), 4. 16–37. Online: https://doi.org/10.9734/ajess/2020/v10i430273

Györgyi Zoltán (szerk.): Felzárkóztatás, hatásvizsgálatok. Budapest, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2015.

Horváth László – Misley Helga – Hülber László – Papp-Danka Adrienn – M. Pintér Tibor – Dringó-Horváth Ida: Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre. Neveléstudomány Oktatás-Kutatás-Innováció Tanulmányok, (2020), 2. 5–25. Online: https://doi.org/10.21549/NTNY.29.2020.2.1

Kram, Kathy: Mentoring at Work: Developmental Relationships in Organisational Life. Administrative Science Quarterly, 30. (1985), 3. 454–456. Online: https://doi.org/10.2307/2392687

Kotschy Andrásné: Oktatásszervezés elmélete. Eger, Eszterházy Károly Főiskola, 2013.

Lippai Zsolt Sándor: A rendészettudományi alapokra helyezett tiszthelyettes-képzés múltja és jelene. In Harmati Barbara – Kovács Szitkay Eszter – Pap András László – Papp Bendegúz (szerk.): Honestas, Humanitas, Humilitas: ünnepi kötet Kerezsi Klára tiszteletére. Budapest, L’Harmattan Kiadó, 2021. 126–134.

Közbiztonság, (1870), 2. 1.

Mangold, William D. – Luann G. Bean – Douglas J. Adams – William A. Schwab – Scott M. Lynch: Who Goes Who Stays: An Assessment of the Effect of a Freshman Mentoring and Unit Registration Program on Collage Persistence. Journal of Collage Students Retention, 4. (2003), 2. 95–122. Online: https://doi.org/10.2190/CVET-TMDM-CTE4-AFE3

Nahalka István: Konstruktív pedagógia – egy új paradigma a láthatáron (III.) Iskolakultúra, 7. (1997), 4. 3–20. Online: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/18587

Öveges Enikő – Csizér Kata (szerk.): Az idegennyelv-oktatás keretei és hatékonysága a köznevelésben. Kutatási jelentés. Budapest, Emberi Erőforrások Minisztériuma és Oktatási Hivatal, 2018. Online: https://bit.ly/3pXO05t

Patyi András: „E pluribus unum” – A Nemzeti Közszolgálati Egyetem előtt álló kihívások. Magyar Közigazgatás, 1. (2011), 3. 24–31.

Patyi András – Barnucz Nóra: A közszolgálati és rendészeti felsőoktatás néhány időszerű kihívása. Új Magyar Közigazgatás, 13. (2020), 4. 1–12.

Polonyi Tünde Éva – Mérő Diana: A sikeres nyelvtanulás tényezői. Alkalmazott Pszichológia, 9. (2007), 2. 88–117.

Polonyi Tünde – Abari Kálmán – Nótin Ágnes: Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján. Alkalmazott Pszichológia, 11. (2009), 1–2. 5–29.

Roberts, Andy: Mentoring Revisited: A Phenomenological Reading of the Literature. Mentoring and Tutoring, 8. (2000), 2. 145–170. Online: https://doi.org/10.1080/713685524

Barnucz Nóra: Az Észak-alföldi pedagógusok IKT-alapú módszertani továbbképzések iránti attitűdjének vizsgálata. In Novák Ildikó (szerk.): Felemelő oktatás: Tanulmányok Fónai Mihály tiszteletére. Debrecen, CHERD-Hungary, 2021a. 75–91.

Barnucz Nóra: Book Review. Uricska Erna’s COVIDictionary: Words and Phrases Related to the Global Pandemic. Beginnings, 1. (2021b), 2. 43–47. Online: https://doi.org/10.52885/pah.v1i2.79

Barnucz Nóra – Fónai Mihály: Az IKT-eszközök használata az idegennyelv-oktatásban hátrányos helyzetű tanulók iskoláiban. Információs Társadalom, 20. (2020), 1. 7–28. Online: https://doi.org/10.22503/inftars.XX.2020.1.1

Barnucz Nóra – Uricska Erna: Innovatív nyelvtanulási módszerek és módszertan a rendészeti szaknyelvi képzés vizsgálatában. Előtanulmány egy vizsgálathoz. Új Pedagógiai Szemle, 70. (2020), 9–10. 53–63.

Barnucz Nóra – Uricska Erna: Kiterjesztett valóság és közösségi oldalak alkalmazása a nyelvoktatásban különös tekintettel a rendészeti szaknyelvre. Rendvédelem, 10. (2021), 2. 4–48. Online: https://doi.org/10.1556/2063.29.2020.4.9

Buda András: IKT és oktatás – Együtt vagy egymás mellett? Szeged, Belvedere Meridionale, 2017. Online: https://doi.org/10.14232/belvbook.2017.58528

Budavári-Takács Ildikó: A tanácsadási módszerek. Gödöllő, Szent István Egyetem, 2011.

Bruner, Jerome: A kommunikációtól a nyelvig. In Pléh Csaba (szerk.): Szöveggyűjtemény a pszicholingvisztika tanulmányozásához. Budapest, Tankönyvkiadó, 1987. 455–486.

Cole, Michael – Sheila R. Cole: Fejlődéslélektan. Budapest, Osiris Kiadó, 1997.

Chomsky, Noam: Újabb adalékok a velünk született eszmék elméletéhez. In Pap Mária (szerk.): A nyelv keletkezése. Budapest, Kossuth Kiadó, 1974. 85–96.

Chomsky, Noam: Mondattani szerkezetek. Nyelv és elme. Budapest, Osiris Kiadó, 2003.

Christián László – Lippai Zsolt Sándor: Kakukktojás vagy új rendészeti alappillér? In Csaba Zágon – Zsámbokiné Ficsovszky Ágnes (szerk.): „Tehetség, szorgalom, hivatás” Tanulmánykötet. Budapest, Magyar Rendészettudományi Társaság Vám-és Pénzügyőri Tagozat, 2021. 17–30. Online: https://doi.org/10.37372/mrttvpt.2021.1.1

Czeizel Endre: Sors és tehetség. Budapest, Fitt Image – Minerva Kiadó, 1997.

Czenczer Orsolya: A büntetés-végrehajtási intézetek történetisége: a büntetések végrehajtásának egyes módozatai és intézményei a kezdetektől a rendszerváltásig (1989). Collega, 10. (2006), 2–3. 84–93.

Czenczer Orsolya: A gyermekbántalmazás és az erőszakos bűnelkövetés összefüggéseinek vizsgálata a hazai büntetés-végrehajtásban. In Ünnepi kötet Dr. Nagy Ferenc egyetemi tanár 70. születésnapjára. Acta Universitatis Szegediensis: Acta Juridica et Politica 81. Szeged, Szegedi Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Kar, 2018. 187–198.

Czékmán Balázs: Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások. In Fehér Péter – Aknai Dóra Orsolya: I. Mobil eszközök az oktatásban konferencia. Válogatott tanulmányok az I. Mobil eszközök az oktatásban konferenciáról. Veszprém, Debreceni Egyetem Kiadó IKT MasterMinds Kutatócsoport, 2017. 249–254.

Csajka Edina – Csimáné Pozsegovics Beáta: A szociális kompetenciák fejlesztési lehetőségei az élménypedagógia módszereivel hátrányos helyzetű gyermekek körében. Képzés és Gyakorlat, 17. (2019), 2. 67–78. Online: https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.5

Csíkszentmihályi Mihály: Tehetséges gyerekek. Flow az iskolában. Budapest, Nyitott Könyvműhely Kiadó, 2010.

Dominek Dalma Lilla: Élményalapú tárlatvezetés. In Kurta Mihály – Veres Gábor – Verók Attila (szerk.): Múzeumandragógia és közösségszolgálat. Az V. Országos Múzeumandragógiai Konferencia válogatott anyaga. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Pulszky Társaság Magyar Múzeumi Egyesület Múzeumandragógia Tagozata 2017. 22–36.

Sebestyénné Kereszthidi Ágnes: Német két tanítási nyelvű alsó tagozatos oktatás elemzése és értékelése. Doktori értekezés. Pécs, Pécsi Tudományegyetem, 2011.

Skinner, B. F.: Verbal Behavior. New York, Appleton-Century-Crofts, 1957. Online: https://doi.org/10.1037/11256-000

Szőllősy Alfréd: Az első rendőri szaklap. A Rend, (1927), február 19. 3.

Tomasello, Michael: Gondolkodás és kultúra. Budapest, Osiris Kiadó, 2002.

Uricska Erna – Suták Máté: Közösségi oldalak rendészeti profiljain található bejegyzések alkalmazása szaknyelvoktatás során. Magyar Rendészet, 22. (2022), 1. 107–119. Online: https://doi.org/10.32577/mr.2022.1.7

Uricska Erna – Barnucz Nóra: Egy lehetséges 21. századi hatékony tanítási és tanulási modell a felsőoktatásban. In Demeter Gáborné – Barbara Di Blasio – Gimesi László (szerk): Szakmódszertan és Hatékony Tanulás: A figyelmi- és végrehajtó funkciók szerepe a hatékony tanulásban és tanításban című nemzetközi konferencia előadásai. Pécs, MTA Pécsi Akadémiai Bizottság, 2021. 23–24.

Ürmösné Simon Gabriella: Technical English for Officers. Budapest, Dialóg Campus Kiadó, 2018.

Ürmösné Simon Gabriella – Barnucz Nóra: Az idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus múltbeli és jelenlegi tevékenységei, valamint a jövő perspektívája az NKE Rendészettudományi Karán. Szaknyelvi regiszterek és használati színterek. In Bocz Zsuzsanna – Besznyák Rita (szerk.): Porta Lingua 2020. Szaknyelvoktatás és -kutatás nemzetközi kontextusban. Cikkek, tanulmányok a hazai szaknyelvoktatásról. Budapest, SZOKOE, 2020. 293–307. Online: https://doi.org/10.48040/PL.2020.24

Ürmösné Dr. Simon Gabriella – Borszéki Judit – Barnucz Nóra – Uricska Erna: A rendészeti szaknyelv szerepe a felsőoktatásban és az új nyelvi stratégia bevezetése. In Bocz Zsuzsanna – Besznyák Rita (szerk.): Porta Lingua 2021. Szaknyelvoktatás és -kutatás nemzetközi kontextusban. Cikkek, tanulmányok a hazai szaknyelvoktatásról. Budapest, SZOKOE, 2021. 185–195. Online: https://doi.org/10.48040/PL.2021.15

Zrinszky László: Neveléselmélet. Budapest, Műszaki Könyvkiadó, 2002.

Downloads

Download data is not yet available.