Új oktatóterem a katasztrófavédelem műveletirányításának szolgálatában

doi: 10.32577/MR.2025.1.12

Absztrakt

A tanulmány egy olyan újonnan létrehozott innovatív oktatótermet mutat be, amely a katasztrófavédelem műveletirányítói számára biztosít korszerű képzési lehetőséget több egyéb más funkció mellett. A modernebb technológiával felszerelt létesítményben a szakemberek valósághű szimulációk segítségével gyakorolhatják a katasztrófahelyzetek kezelését. Az oktatóteremben található szoftverek és hardveres eszközök lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy a riasztások kezelésétől a döntéshozatalon át az együttműködésig számos feladatot gyakoroljanak. A tanulmány bemutatja, hogy az új oktatóterem hogyan járul hozzá a katasztrófavédelem hatékonyabb működéséhez, és hogyan segíti a szakemberek felkészülését a jövő kihívásaira.

Kulcsszavak:

katasztrófavédelem oktatás képzésfejlesztés műveletirányítás tűzoltóság

Hogyan kell idézni

Balogh, M., His, I., & Igaz-Danszky, T. (2025). Új oktatóterem a katasztrófavédelem műveletirányításának szolgálatában. Magyar Rendészet, 25(1), 179–190. https://doi.org/10.32577/MR.2025.1.12

Hivatkozások

BERKI Imre – VARGA Ferenc (2024): A hivatásos tűzoltóság katonai karakterű szervezetté alakulásának folyamata, főbb állomásai. Katonai Jogi és Hadijogi Szemle, 12(2), 5–37.

HESZ József (2020): A harangtól a számítógépig, avagy a tűzjelzés és riasztás története. Belügyi Szemle, 68(8), 51–66. Online: https://doi.org/10.38146/BSZ.2020.8.3

HESZ József – ÉRCES Gergő – NAGY Balázs (2021): Evaluation of BIM-based Workflows in Fire Safety Engineering. Proceedings of the Fire Engineering & Disaster Management Prerecorded International Scientific Conference, Védelem online cooperated with the University of Public Service 23rd of February, 2021. 48–54. Online: https://kvi.uni-nke.hu/document/kvi-uni-nke-hu/440-konferencia.pdf#page=50

MOLNÁR Gyöngyvér (2019): Nőtt az egyetemi tanulmányaikat kezdő diákok tanulási potenciálja és problémamegoldó képessége: években mérhető különbségek a diákok között. Iskolakultúra, 29(1), 3–16. Online: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.1.3

MOLNÁR Gyöngyvér – TURCSÁNYI-SZABÓ Márta – KÁRPÁTI Andrea (2019): Az interaktív tanulási környezetektől a módszertani megújuláson át a kreatív önkifejezésig. Új Pedagógia Szemle, 69(11–12), 53–70.

MOLNÁR Marietta (2020): A digitális tanulási környezet pedagógiai tényezői. In VARRÓ Bernadett – SEBESTYÉNNÉ KERESZTHIDI Ágnes (szerk.): Partnerstädte Überlegungen über die Pädagogie Vechta – Jászberény. Eger: Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, 39–50.

MUHORAY Árpád (2022): A katasztrófavédelem irányítási modelljének vizsgálata. In Studia Doctorandorum Alumnae: Válogatás a DOSz Alumni Osztály tagjainak doktori munkáiból I. Budapest: Doktoranduszok Országos Szövetsége, 359–458. Online: https://doi.org/10.23715/SDA.2022.1.3

SZŐKE Gergely (2023): Új oktatóteremmel bővült a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ. Katasztrofavedelem.hu, 2023. november 27. Online: https://www.katasztrofavedelem.hu/29/hirek/279969/uj-oktatoteremmel-bovult-a-katasztrofavedelmi-oktatasi-kozpont

VARGA Ferenc (2020): A budapesti hivatásos tűzoltóság története 1870–2020. Belügyi Szemle, 68(8), 31–50. Online: https://doi.org/10.38146/BSZ.2020.8.2

VASS Gyula – AMBRUSZ József – RESTÁS Ágoston – VARGA Ferenc – KÁTAI-URBÁN Lajos (2024): Results and Future of Disaster Management Research in the System of Law Enforcement Sciences. Belügyi Szemle, 72(5), 909–927. Online: https://doi.org/10.38146/BSZ-AJIA.2024.v72.i5.pp909-927

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.