A Café módszer alkalmazásának tapasztalatai a rendészeti felsőoktatásban
Absztrakt
Napjainkban az oktatással foglalkozó szakemberek – legyen szó akár közoktatásról, akár felsőoktatásról – rendszeresen találkoznak az innováció, motiváció, globalizáció és élethosszig tartó tanulás fogalmaival. Ma már közhely, hogy a tanítás nem csak azt jelenti, hogy leadjuk, majd számon kérjük az ismeretanyagot. Az attitűdök formálása, az értékközvetítés, a személyiségformálás is kiemelkedő jelentőségű a fiatal felnőtteket befogadó egyetemi képzésben. Magyarországon kiváltképpen igaz ez a rendészeti tisztképzésre, amely – ha a hallgatók közvetlenül az érettségi vizsgájuk után kezdik meg felsőoktatási tanulmányaikat – egyben a szakmai szocializációjuk első színtere is. A tanulmány egy olyan módszer alkalmazásának tapasztalatait mutatja be, amely a modern pedagógiai megközelítéseknek megfelelően egy partnerségi viszony kereteiben próbálja a hallgatók képességeit fejleszteni.