A Café módszer alkalmazásának tapasztalatai a rendészeti felsőoktatásban

doi: 10.32577/mr.2019.4.5

Absztrakt

Napjainkban az oktatással foglalkozó szakemberek – legyen szó akár közoktatásról, akár felsőoktatásról – rendszeresen találkoznak az innováció, motiváció, globalizáció és élethosszig tartó tanulás fogalmaival. Ma már közhely, hogy a tanítás nem csak azt jelenti, hogy leadjuk, majd számon kérjük az ismeretanyagot. Az attitűdök formálása, az értékközvetítés, a személyiségformálás is kiemelkedő jelentőségű a fiatal felnőtteket befogadó egyetemi képzésben. Magyarországon kiváltképpen igaz ez a rendészeti tisztképzésre, amely – ha a hallgatók közvetlenül az érettségi vizsgájuk után kezdik meg felsőoktatási tanulmányaikat – egyben a szakmai szocializációjuk első színtere is. A tanulmány egy olyan módszer alkalmazásának tapasztalatait mutatja be, amely a modern pedagógiai megközelítéseknek megfelelően egy partnerségi viszony kereteiben próbálja a hallgatók képességeit fejleszteni.

Kulcsszavak:

World Café Police Café rendészeti felsőoktatás módszertani innováció jó gyakorlatok

Hogyan kell idézni

Uricska, E., & Molnár, K. (2019). A Café módszer alkalmazásának tapasztalatai a rendészeti felsőoktatásban. Magyar Rendészet, 19(4), 69–80. https://doi.org/10.32577/mr.2019.4.5

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.