Virtuális valóság alapú taktikai szimulációs kiképző eszközök hazai fejlesztési lehetőségei
3. rész: A technológia korlátai a kiképzés szemszögéből
Copyright (c) 2021 Marlok Tamás
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Absztrakt
Az informatika és mikroelektronika technológiai fejlődésével a virtuálisvalóság-eszközök egyre hatékonyabbá válnak, egyre nagyobb beleélést, a valóság egyre pontosabb szimulációját teszik lehetővé. Ezt a technológiát a gazdaságilag fejlettebb államok katonai és rendvédelmi szervezetei már több mint egy évtizede kezdték el alkalmazni különböző területeken. Jelen tanulmányban azt kívánom igazolni, hogy ez a technológia mára elérte azt a fejlettségi szintet és modularitást, amikor alkalmazott kutatások eredményeként olyan saját eszközöket tudunk fejleszteni, amelyek akár nemzetközi szinten is piacképes alternatívát jelenthetnek a magas költségű rendszerekkel szemben, és amelyekkel a kiképzés bizonyos területei forradalmasíthatók. A cikksorozat harmadik részében a technológia korlátait vizsgálom a kiképzési terület szemszögéből. Azaz a virtuálisvalóság- (VR-) eszközöket kiképzési célokra használva milyen tényezőkre, paraméterekre kell különösen figyelnünk, hol vannak még gyenge pontok?