The Past and Future of Safety and Security Engineering Education

doi: 10.32562/mkk.2024.ksz.15

Abstract

Higher education has undergone significant changes in the past 20 years. Student and industry demands vary year by year, posing challenges for education. Alongside theoretical instruction, increasing emphasis must be placed on practical training, which is only possible with the involvement of industrial partnerships. Technological advancement, however, propels not only defensive capabilities but also potential malicious uses. What are the directions that could significantly reshape the future? How can one prepare for these changes? How can all this be integrated into education? The purpose of the article is to provide answers to these questions and demonstrate that security technology will become increasingly complex and integrated with technological advancement.

Keywords:

safety and security engineer demolition building protection critical infrastructure

References

- 1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről

Adobe Photoshop [@Photoshop] (2023): Introduction to Generative Fill. Adobe Photoshop. YouTube, 2023. május 23. Online: https://www.youtube.com/watch?v=Sp6K3qpVFO0

BAK, Gerda – VELENCEI, Jolán (2022): Information Security Awareness vs Cyber Security Awareness vs Internet Safety Awareness. In FEHÉR-POLGÁR, Pál – KESZTHELYI, András – SZIKORA, Péter (szerk.): MEB – 20th International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Budapest: Óbuda University Keleti Károly Faculty of Business and Management, 47–55.

BETZ, Sunny (2024): 7 Types of Artificial Intelligence. Online: https://builtin.com/artificial-intelligence/types-of-artificial-intelligence

bHaptics [é. n.]: Enhance your VR Experience with Elaborate Haptic Sensations. Online: https://www.bhaptics.com/

CARNEY, Matthew (2020): Leave no Dark Corner. ABC News, 2020. július 31. Online: https://www.abc.net.au/news/2018-09-18/china-social-credit-a-model-citizen-in-a-digital-dictatorship/10200278

DARUKA Norbert (2022a): Robbantástechnika I. – A robbantástechnikai képzés múltja. In Fúrás-Robbantástechnika Nemzetközi Szimpózium 2022. Budapest: Magyar Robbantástechnikai Egyesület, 6–20.

DARUKA Norbert (2022b): Robbantástechnika II. – A robbantástechnikai képzés jelene jövője és annak helye a hazai szakmai életben. In Fúrás-Robbantástechnika Nemzetközi Szimpózium 2022. Budapest: Magyar Robbantástechnikai Egyesület, 21–31.

DARUKA Norbert (2023): A folyamatos szakmai utánpótlás helyzete – harmadszor is elindult a robbantástechnikai szakmérnök/szakember szakirányú továbbképzés. In DARUKA Norbert – EMBER István – KOVÁCS Zoltán Tibor (szerk.): II. Fúrás- Robbantástechnika nemzetközi szimpózium különkiadás. Budapest: Magyar Robbantástechnikai Egyesület, 31–41.

EMBER István (2022): Hatásvizsgálati robbantás kumulatív töltetekkel. Műszaki Katonai Közlöny, 32(3), 13–23. Online: https://doi.org/10.32562/mkk.2022.3.2

EMBER István (2023): 3D nyomtatott kumulatív idomtöltetek tesztrobbantása. Műszaki Katonai Közlöny, 33(3), 29–40. Online: https://doi.org/10.32562/mkk.2023.3.3

EMBER István – ÁDÁM Balázs (2022): Kumulatív töltetházak 3D nyomtatása. Hadmérnök, 17(3), 35–44. Online: https://doi.org/10.32567/hm.2022.3.2

Enfant Terrible [@enfant-terrible] (2024): Bodycam First Gameplay Demo. New Unrecord with Ultra Realistic Graphics in Unreal Engine 5. YouTube, 2024. február 25. Online: https://www.youtube.com/watch?v=5zImkLyMCB0

Friderikusz Podcast [@FriderikuszPodcast] (2023): Generációk és szakadékok. Interjú Steigervald Krisztián generáció-kutatóval / F.P. 84. YouTube, 2022. november 30. Online: https://www.youtube.com/watch?v=j7I7pr3kFrI

Hollow [@HollowPoiint] (2024): Hyper-Realistic Body Cam Horror. YouTube, 2024. március 9. Online: https://www.youtube.com/watch?v=itCPuf-n1EM

HORVÁTH Zsolt (2018): Az információbiztonság alapjai. Online: https://docplayer.hu/286483-Az-informaci-alapjai-bevezetes-az-informaciobiztonsag-es-informaciobiztonsagi-iranyitasi-rendszer-alapfogalmaiba-es-szuksegessegebe.html

IGN [@IGN] (2023): MetaHuman – Real-Time Facial Model Animation Demo. State of Unreal 2023. YouTube, 2023. március 22. Online: https://www.youtube.com/watch?v=pnaKyc3mQVk

Megoldhatta a VR-ban való mozgás gondját a Disney (2024). Origo.hu, 2024. január 23. Online: https://www.origo.hu/techbazis/2024/01/disney-vr-futopad-holotile

Microsoft Build (2023): Üzleti kritikusság a felhőkezelésben. Online: https://learn.microsoft.com/hu-hu/azure/cloud-adoption-framework/manage/considerations/criticality

MOHAI Ágota Zsuzsanna – ELEK Barbara (2023): Tűzvédelmi mérnöki kihívások. In Szilvay Kornél Tűzvédelmi Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest: Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar, 46–61.

Murkl Mario [@murklmario9084] (2023): Nem hittétek hogy ez igazi játék, szoval megcsináltam. Unrecord – Unreal Engine 5(4k60fps). YouTube, 2023. április 21. Online: https://www.youtube.com/watch?v=wXgeape4L6U

Négy éven belül a munkaerőpiacra lép az Alfa generáció (2023). Economx, 2023. november 20. Online: https://www.economx.hu/gazdasag/alfa-generacio-munkaeropiac-mesterseges-intelligencia.780661.html

Punish [@punish] (2023): Unrecord Trailer 4K (New Photorealistic Body Cam Game 2024). YouTube, 2023. április 19. Online: https://www.youtube.com/watch?v=otu_iFTivQw

SZABÓ Fruzsina (2022): Jöhet a nyelvvizsga nélküli diploma és „mikrotanusítvány”? Ilyen változásokról szavaz ma a parlament. Eduline, 2022. december. 7. Online: https://eduline.hu/felsooktatas/20221207_felsooktatasi_torveny_modositasa_valtozasok

SZABÓ Katalin – JUHÁSZ Tímea – KENDERFI Miklós (2022): Felsőoktatás a COVID-19 árnyékában. Hazai tapasztalatok oktatói oldalról. Vezetéstudomány, Budapest Management Review, 53(6), 2–12. Online: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.01

TheVR Tech [@thevrtech] (2023): Így cseréld ki BÁRKI hangját! Kísérletezés az AI hangkészítéssel! YouTube, 2023. szeptember 16. Online: https://www.youtube.com/watch?v=whVXGeSDuh4

TOKODY, Dániel – FLAMMINI, Francesco: Smart Systems for the Protection of Individuals. Key Engineering Materials, 755(1), 190–197. Online: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.755.190

Unreal Engine [@UnrealEngine] (2020): Unreal Engine 5 Revealed! Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5. YouTube, 2020. május 13. Online: https://www.youtube.com/watch?v=qC5KtatMcUw

UTASSY Sándor (2008): Vagyonvédelmi ismeretek II. Óbudai Egyetem Had- és biztonságtechnikai Mérnöki képzés Vagyonvédelmi ismeretek II. Kézirat.

VÉG Róbert (2023): A 4D nyomtatás és az okosanyagok alkalmazásának lehetőségei. Műszaki Katonai Közlöny, 33(4), 77–89. Online: https://doi.org/10.32562/mkk.2023.4.6

Videojátékok a katonai kiképzésben (2007). 24.hu, 2007. július 24. Online: https://24.hu/elet-stilus/2007/07/24/videojatekok_katonai_kikepzesben/